Több mint 1,8 trillió forinttal rövidítik meg a csalók a vállalkozásokat évente olvasható a bdpst24.hu weboldalán.
A SAS és az Okleveles Csalásvizsgálók Egyesülete közösen hívja fel a…
A teljes cikk itt olvasható:
Több mint 1,8 trillió forinttal rövidítik meg a csalók a vállalkozásokat évente
Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:
- A SAS és az Okleveles Csalásvizsgálók Egyesülete közösen hívja fel a figyelmet a problémára
Az Okleveles Csalásvizsgálók Egyesülete (Association of Certified Fraud Examiners) becslése szerint a munkahelyi csalások évente több mint 4,7 billió dollárba – tehát több mint 1,8 trillió forintba – kerülnek a vállalkozásoknak. Senki sem védtelen a fogyasztói csalások széles skálájával szemben, a számlaátvételtől kezdve a személyazonosság-lopáson át az adathalászatig és még sok más veszélyig.
„Az ACFE-vel közösen készített legutóbbi csalás elleni technológiai tanulmányunkból kiderült, hogy a csalásvizsgálók 97%-a – vagy akár még többen is – nélkülözhetetlen eszköznek tartják az analitikát a megelőzött csalások mennyiségének növelésében, valamint a csalásfelderítési programjaik időszerűségének, hatékonyságának és pontosságának fokozásában” – mondta Stu Bradley a SAS csalási és biztonsági hírszerzés vezető alelnöke.
A csalás elleni nemzetközi ellenállóképesség javítása érdekében a SAS ismét együttműködik az ACFE-vel a november 13. és 19. között megrendezett Nemzetközi Csalástudatossági Hét alkalmából. A kampány egy közös küldetésben egyesíti a szervezeteket és egyéneket világszerte: a csalás káros hatásainak proaktív minimalizálása a csalás elleni tudatosság és oktatás előmozdítása a cél. A #FraudWeek hashtaggel a Twitter hasábjain bárki csatlakozhat a diskurzushoz, és első kézből tudhatja meg a SAS szakértői véleményét a csalás legkülönbözőbb formáiról, köztük a személyazonosság-tolvajlásról, a pénzmosásról, és további pénzügyi és digitális bűncselekményekről.
Az aktivitás alkalmából megosztottak hármat az analitikai vállalat partnereinek sikertörténetei közül.
A legerősebb biztosíték
Óvatos iparági becslések szerint valamennyi biztosítási kárigény legalább 10%-a tartalmaz csalást. Ez a mennyiség az Egyesült Államokban évente mintegy 120 milliárd dollárba kerül a biztosítóknak, ami folyamatosan felfelé hajtja a fogyasztói biztosítási díjakat.
Az észak-karolinai biztosítási minisztérium (NC DoI) egyike azoknak a kormányzati ügynökségeknek, amelyek analitikát használnak a visszaélések kivizsgálására. A bűnügyi nyomozó osztálya nemrégiben váltotta le elavult iratkezelési rendszerét – és számos manuális nyomozati, eseti és ügyészségi folyamatát – a SAS® Visual Investigator segítségével kifejlesztett Insurance Crimes Investigation System (ICIS) rendszerrel. A vizuális analitika gyorsan rávilágít a lehetséges ügykapcsolatokra, és összekapcsolja azokat a digitális pontokat, amelyek egyébként elkerülnék a nyomozók figyelmét.
„Mindössze hét hónappal az ICIS bevezetése után 6,9 millió dollárt szereztünk vissza az észak-karolinai fogyasztóknak” – mondta Chet Effler, a bűnügyi nyomozóosztály osztályvezetője, aki szerint az átlagos ügymegoldási idő 90 napról 57 napra csökkent. „Ez az eredmény jól mutatja a program sikerét, és azt, hogy mennyire operatívan megalapozottá tette a helyszíni ügyek kivizsgálását, az ügynökeinket és a műveletek egészét.”
Ellenállóképesség a digitális átalakulásban
A megbízható csalás és a pénzügyi bűncselekmények elleni védelem a Greater Bank digitális átalakulásának kulcseleme. Az ausztrál ügyféltulajdonban lévő bank nemrégiben jelentette be, hogy a több mint 270 000 ügyfelének hatékonyabb védelme érdekében a SAS felhőalapú csalásfelismerő és -megelőző és pénzmosás elleni megoldását fogja alkalmazni.
A SAS által preferált felhőplatformon, a Microsoft Azure-on elhelyezett szoftver a Greater Bank kiberbűnözés elleni eszköztárát világszínvonalúvá alakította. A megvalósítás során a Greater Bank széttagolt IT-rendszerei átalakultak, hogy megfeleljenek a szervezeti és szabályozási csalási és AML-követelményeknek. Emellett jelentősen racionalizálja és csökkenti a manuális folyamatokat, ezáltal javítva a felhasználói élményt az alkalmazottak és az ügyfelek számára egyaránt.
A felderítés előremozdítása
A limai székhelyű Niubiz a Visa és más perui pénzügyi márkák vezető digitális fizetési technológiai szolgáltatója. A 25 éves vállalatnál – amely 600 000 ügyféllel büszkélkedhet a kereskedők, bankok és végfelhasználók körében – a COVID-19 világjárvány közepette az egekbe szökött a csalárd tranzakciók száma. Válaszul a Niubiz átfogó csalásfelismerő és -megelőző platformot telepített a csalás elleni képességek megerősítése és a valós idejű fizetési döntések elérése érdekében.
A SAS Fraud Management gépi tanulással vezérelt előre jelző modelleket használ, így a Niubiz több millió műveletet képes milliszekundum alatt elemezni. Az eredmény a digitális csalások 23%-os csökkenése volt tavaly, ezzel több mint 5500 csalási kísérletet sikerült meghiúsítani. A megoldás a saját ügyfelei védelmén túlmenően lehetővé tette a Niubiz számára, hogy a SAS által támogatott csalásfelderítő szolgáltatást indítson, amely a felderítés fokozása érdekében harmadik féltől származó adatokat is beépít és gazdagít.
„A csalások felderítési arányának javulásán túlmenően jelentős növekedést tapasztaltunk a tranzakciók engedélyezési jóváhagyási arányában” – mondta Edwin Orduz, a Niubiz csalásmegelőzési menedzsere. „Ez segít biztosítani ügyfeleink bevételeit, és a súrlódásmentes fizetések biztosításával javítja az ügyfélélményt is.”
Tovább az eredeti cikkre: Több mint 1,8 trillió forinttal rövidítik meg a csalók a vállalkozásokat évente