Nőtt a magyar termékekről szóló reklámok aránya

Nőtt a magyar termékekről szóló reklámok aránya olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Csaknem kilenc százalékra nőtt a magyar termékeket népszerűsítő, új reklámszpotok aránya…

A teljes cikk itt olvasható:
Nőtt a magyar termékekről szóló reklámok aránya

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Csaknem kilenc százalékra nőtt a magyar termékeket népszerűsítő, új reklámszpotok aránya az elmúlt év második felében – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén elfogadott új dokumentumból. Az elemzés szerint 4,4 millió reklámszpot futott le hat hónap alatt a vizsgált csatornákon.

Az elmúlt év második felében közzétett új tévés reklámszpotokról szóló kutatásban a hatóság hetvennyolc televízió műsorkínálatát vizsgálta. Ezeken az adókon 3329 új szpotot mutattak be, amelyeket több mint 4,4 millió alkalommal ismételtek.

2020 azonos időszakához képest – az új reklámfilmek átlagos ismétlésszámát figyelmen kívül hagyva – minden mutató esetében emelkedtek a számok: az egy csatornára jutó összes reklám több mint 105 ezer volt a korábbi közel 98 ezerhez képest, a szolgáltatónkénti összes új hirdetés közel 54,5 ezerről majdnem 57 ezerre nőtt, az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 39-ről 43-ra emelkedett. A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya az új hirdetéseken belül tovább nőtt: 6,7 százalékról 8,6 százalékra.

Leginkább a kereskedelmi szektor dominált 42 százalékkal, amit a gyógyhatású készítmények követtek 12 százalékkal. A szabadidő részesedésének éve óta tartó visszaszorulása megállt, és a tavalyi 6,6 százalékot jelentősen felülmúlta 9,8 százalékos arányával. Fontos megemlíteni, hogy a kereskedelmi szektor hirdetéseinek 23 százaléka legalább egy konkrét élelmiszerterméket említ: ha ezeket az élelmiszerszektorhoz sorolnánk, 15 százalékkal a második legmagasabb részesedése lenne, míg így 5,3 százalékon áll, negyedikként. Az elemzett reklámok 37 százalékában termékeket, 61 százalékában pedig szolgáltatásokat népszerűsítettek.

 

A kiskorúakat célzó reklámok részaránya valamelyest csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, 5,1 százalékról 4,4-re. E hirdetések közel 86 százaléka valamelyik gyerekcsatornán jelent meg, 88 százalékuk pedig játékot népszerűsített. Mindössze három különböző élelmiszerhirdetés szólt kifejezetten a kiskorúakhoz, amik kakaóport, csokoládét és pudingot népszerűsítettek.

A Nőtt a magyar termékekről szóló reklámok aránya bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Nőtt a magyar termékekről szóló reklámok aránya

Vélemény, hozzászólás?