Megelőzte a Disney a Netflixet

Megelőzte a Disney a Netflixet olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a…

A teljes cikk itt olvasható:
Megelőzte a Disney a Netflixet

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben pedig érkezik a hirdetésekkel támogatott verzió a szolgáltatásból, és mellé egy jelentős áremelés.

Kimondottan jó harmadik üzleti negyedévet zárt a The Walt Disney Company, a július másodikán zárult három hónapos periódusban számottevő mértékben bővült a cég bevétele és megugrott a profit is. A társaság árbevétele 21,5 milliárd dollár volt, ami 26 százalékos növekedésnek felelt meg éves összevetésben. Az adózott eredmény 1,4 milliárd dollárra nőtt, ami 2021 hasonló időszakához képest 53 százalékos ugrást jelentett.

A látványos fejlődéshez az kellett, hogy a járvány miatti korlátozások feloldásával újra magára találjon a cég „Parks, Experiences and Products” üzletága. Ez a szegmens a harmadik üzleti negyedévben 70 százalékkal növelte a forgalmát, míg az üzemi eredménye a hatszorosára bővült, igaz meglehetősen alacsony bázisról indulva.

A Disney komoly mérföldkőhöz érkezett a negyedév végére, a cég streaming szolgáltatásaira előfizetők összesített száma ugyanis meghaladta a Netflix ügyfeleinek számát. A Netflix az üzleti jelentése szerint június legvégén 220,67 millió fizetős felhasználóval rendelkezett. A Disney a Disney+-t, a Hulu-t és az ESPN+-t összeadva 221,1 millió előfizetőt tudhatott magáénak.

A legnagyobb szolgáltatás ezek közül természetesen a Disney+, ami folyamatosan terjeszkedik világszerte – nálunk például a negyedév vége felé, június 14-én rajtolt el -, és komoly fejlődést tudott felmutatni az április-júniusi időszakban. A megoldásra előfizetők száma 14,4 millióval nőtt ebben a periódusban, így összesen már 152,1 millió fizetős ügyféllel rendelkeznek.

A Disney bejelentette azt is, hogy december 8-án elrajtol a Disney+ hirdetésekkel támogatott változata. Az ilyen modellek elvileg azt a célt szolgálják, hogy olcsóbb csomagot tudjanak piacra vinni a cégek, még több felhasználót elérve. Nos, ez esetben az amerikai felhasználóknak havonta 7,99 dollárt kell majd fizetni a reklámokat is megjelenítő, Basic nevet viselő változatért, vagyis pontosan annyit, amennyit eddig a hirdetések nélküli verzióért fizettek. Decembertől a Premium csomag, vagyis a reklámok nélküli 10,99 dollárba kerül majd havonta az Egyesült Államokban, vagyis közel negyven százalékos drágulásról beszélhetünk. Arról egyelőre nem adott tájékoztatást a cég, hogy a világ több részén mikor indul a hirdetésekkel támogatott változat, illetve ezzel együtt mennyivel drágul majd a reklámok nélküli verzió.

A Megelőzte a Disney a Netflixet bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Megelőzte a Disney a Netflixet

Vélemény, hozzászólás?