Erős belföldi turizmus hajtja a hotelpiacot

Erős belföldi turizmus hajtja a hotelpiacot olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A pandémia okozta kihívások még éreztetik hatásukat, azonban a magyarországi piacon…

A teljes cikk itt olvasható:
Erős belföldi turizmus hajtja a hotelpiacot

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A pandémia okozta kihívások még éreztetik hatásukat, azonban a magyarországi piacon – adottságainak köszönhetően – további fellendülés várható 2022-ben – fejtette ki a CBRE Hotel üzletágának vezetője. Régiós szinten Budapesten a legmagasabb az egy szállodai szobára jutó bevétel, a főszezon eseményei pedig serkentően hatnak a magyar piacot érintő nemzetközi turizmusra. A szegmenst a hosszú távú befektetési és fejlesztési tervek jellemzik, a folyamatosan növekvő tervezett kapacitással hamarosan megközelíthetőek lesznek a pandémia előtti értékek.

A világjárvány számos kihívás elé állította a hotelpiacot világszerte, a személyi erőforrások tekintetében a tapasztalat azt mutatja, hogy azok az üzemeltetők jártak jól, akik anyagi ráfordítással megtartották állományukat, mivel ők kedvezőbb helyzetbe kerültek a szállodák megnyitását követően. Azon üzemeltetők, akik – részben vagy teljesen – leépítették személyi állományukat, rendkívül kedvezőtlen helyzetbe kerültek, mivel a munkaerőhiány mellett lényegesen magasabb költségszintekkel kell tervezzenek, mivel az energia és közműdíjak a járvány előtti időszakhoz viszonyítva közel háromszorosára nőttek.

A növekvő költségek és az infláció hatásai a szobaárak emelkedésében is megfigyelhető: míg a telítettségi szintnek több időre van szüksége a 2019-es szintek eléréséhez, a szobák átlagárai már elérték, illetve bizonyos esetekben felül is múlták a pandémia előtti árakat. A magyar állam által biztosított banki moratóriumot számos hoteltulajdonos igénybe vette, ők várhatóan már a nyár folyamán szembesülni fognak a megnövekedett költségekkel, illetve a magasabb kamatokkal.

Régiós viszonylatban kedvezőbb helyzetben a hazai piac

Magyarországon az élénk belföldi turizmus valamelyest kompenzálni tudta az üzemeltetőket és a szállásadókat. A magyar piac alapvetően nyitottabb volt más, (regionális- vagy tengerentúli) piacokhoz viszonyítva, ebből adódóan 2021 júniusa és 2022 februárja között régiós viszonylatban Budapesten volt a legmagasabb az egy elérhető szobára jutó bevétel, jelentősen meghaladva a prágai és varsói értékeket. Az előrejelzések szerint az élénk belföldi turizmus 2022-ben is meghatározó lesz hazánkban, így a vidéki szálláshelyek tekintetében további emelkedés várható.

„Az idei évben Magyarország számos, nemzetközi érdeklődésre számot tartó eseménynek ad otthont: a legnagyobb magyar zenei fesztiválok a pandémia óta először nyitják meg kapuikat a látogatók előtt, és számos nagyszabású sportrendezvényt is hazánkban rendeznek meg, amely nagyon jó kilátásokat biztosít a szállodák üzemeltetői számára” – fejtette ki Tóth Csaba, a CBRE Hotel divíziójának vezetője. „A főszezonban várhatóan rendkívül magas lesz a Magyarországra érkező repülőgépek telítettsége, legyen szó üzleti, -hétvégi, vagy -szabadidős turistákról. A tapasztalatok alapján egyedül a konferenciaturizmus kapcsán nem figyelhető meg számottevő növekedés, ebben az ágazatban várhatóan az őszi időszakra várható fellendülés.”

Hosszú távra terveznek a befektetők, évről évre növekszik az átadott szobák száma

A járvány alatt a fejlesztési kedv nem hagyott alább számottevően, amit hűen tükröz a 2020 óta átadott és folyamatban lévő fejlesztések aránya: a pandémia első évében összesen 9 szálloda nyílt meg 966 szobával, 2021-ben pedig már 16 szálloda nyitotta meg kapuit, összesen 1969 kiadható szobával. 2022 első negyedévében két négycsillagos szálloda nyílt meg 286 szobával, a fejlesztés alatt álló hotelek közül várhatóan további 19 nyílik meg a naptári év hátralévő részében, összesen 1750 szobányi kapacitással, és a jelenlegi adatok alapján a 2023-as évben az ideihez hasonló nyitási arányra és szobakapacitásra lehet számítani. „A tapasztalatok azt mutatják, hogy a pandémia nem törte meg a fejlesztői hangulatot Magyarországon: a befektetők láthatóan előre terveznek, és a projektek lezárására már a vírushelyzet előtti, 2019-es szintek elérését tűzték ki célul.” – tette hozzá Tóth Csaba.

A Erős belföldi turizmus hajtja a hotelpiacot bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Erős belföldi turizmus hajtja a hotelpiacot

Vélemény, hozzászólás?