Minimalizálhatják veszteségüket a webáruházak

Minimalizálhatják veszteségüket a webáruházak olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Sok magyar online kereskedő él abból, hogy a keletről vásárolt termékeket…

A teljes cikk itt olvasható:
Minimalizálhatják veszteségüket a webáruházak

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Sok magyar online kereskedő él abból, hogy a keletről vásárolt termékeket árusítja tovább. A nagy disztribútoroknak köszönhetően pedig könnyedén értékesítenek külföldre is. Azonban a folyamatos árfolyamingadozásból adódóan egyre nagyobb a kitettség, hiszen akár 2-3 devizaváltás is megtörténik, mire realizálható a forgalom. Akad olyan, aki csak tavaly 30 millió forintot bukott az átváltások miatt. Ezért érdemes előre gondolkozni és rögzíteni az árfolyamot.

Az e-kereskedelem számtalan lehetőséget rejt magában, sokan ügyesen kihasználva a lehetőségeket több országba is értékesítenek egyszerre olyan nagy disztribútorokon keresztül, mint amilyen az eMAG is. Azonban vannak olyanok, akik csak akkor szembesülnek a különböző devizákban megvalósuló kereskedelemből adódó nehézségekkel, amikor negatívba fordul a mérleg.

“Sok partnerünk vesz készletet Kínából dollárban vagy Törökországból lírában, majd értékesíti tovább a termékeket külföldre is cseh koronában, lengyel zlotyiban vagy román lejben. Magyar vállalkozóként azonban forintban fizetik ki az alkalmazottak bérét, a rezsiköltségeket, a járulékokat és az adókat is. Az ilyen cégeknek nagy kitettséget jelent az árfolyam-ingadozás, hiszen pillanatok alatt fordulhat negatívba a nyereség. Egyik partnerünk saját bőrén tapasztalta ezt, csak tavaly 30 millió forint veszteséget termelt az átváltások kapcsán, mert nem foglalkozott a témakörrel” – mondta Henrik Gergely, a devizatranzakciókra szakosodott pénzügyi szolgáltató, az iBanFirst magyarországi értékesítési vezetője.

Hogy lehet védekezni?

Az olyan vállalatoknak, ahol több valután keresztül zajlik a beszerzés és az értékesítés is, érdemes a műveleti sorokat lépésről-lépésre végig venni és egy fedezeti stratégiát kialakítani, hogy minimalizálni tudják az árfolyamingadozásból adódó veszteséget. Természetesen minden cégnél más a prioritás, de aki rendelkezik stratégiával és leköti annak megfelelően a szükséges devizákat, a körülményektől függetlenül biztonságosan tud működni.

Sokat bukhatunk az ÁFÁ-n

Magyarországon különös gondot érdemes fordítani az ÁFÁ-ra, hiszen azt a számlakiállítást követően egy hónappal később kell befizetni. Egy hónap alatt pedig akár 2-3%-ot is mozoghat az árfolyam, ami hozhat árfolyamnyereséget, de veszteséget is. “Ezért azt szoktuk javasolni partnereinknek, hogy akár már a számlakiállítás napján rögzítsük az árfolyamot, hogy biztos elkerüljük az árfolyamveszteséget” – tette hozzá Henrik Gergely.

A Minimalizálhatják veszteségüket a webáruházak bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Minimalizálhatják veszteségüket a webáruházak

Vélemény, hozzászólás?