Kezd felpörögni a podcastos hirdetési biznisz

Kezd felpörögni a podcastos hirdetési biznisz olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Idén átlépheti a kétmilliárd dollárt a podcastok hirdetési bevétele az Egyesült…

A teljes cikk itt olvasható:
Kezd felpörögni a podcastos hirdetési biznisz

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Idén átlépheti a kétmilliárd dollárt a podcastok hirdetési bevétele az Egyesült Államokban az IAB és a PwC közös elemzése szerint. A prognózis szerint a következő években is marad a gyors fejlődés és 2024-ben már négymilliárd dolláros lehet a piac.

A múlt évben 1,45 milliárd dollár volt a podcastok hirdetési bevétele az Egyesült Államokban, idén ez az összeg 2,13 milliárd dollárra nőhet. Ez 47 százalékos bővülést jelent éves összevetésben, ami egyébként elmarad a tavalyi, 72 százalékos fejlődéstől, igaz akkor még jóval alacsonyabb bázishoz képest sikerült nagyot bővülnie a szegmensnek – írja beszámolójában a Variety.com.

Az viszont figyelemreméltó, hogy 2021-ben a teljes internetes reklámpiac bővülési ütemét kétszeresen meghaladta a podcast hirdetéseknél mért fejlődés. Bár lassul majd a növekedés, de a következő években is jócskán tíz százalék fölötti bővülésre lehet számítani ebben a szegmensben. Az IAB és a PwC közös előrejelzése szerint ennek köszönhetően 2024-ben már 4,2 milliárd dollárt fordítanak az Egyesült Államokban a podcastokban elhelyezett hirdetésekre.

 

A növekedést három tényező hajtja. A tartalmak és a hallgatók száma is folyamatosan bővül, emellett az automatizált hirdetési technológiák térhódítása is kedvez ennek a platformnak, illetve olyan ágazatok is növelik a reklámkiadásaikat, amelyek korábban kevesebbet költöttek.

A Kezd felpörögni a podcastos hirdetési biznisz bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Kezd felpörögni a podcastos hirdetési biznisz

Vélemény, hozzászólás?