Így legyen zöldebb a reggeli feketéd

Így legyen zöldebb a reggeli feketéd olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

A kávézás világszerte az egyik legalapvetőbb élvezeti forrás: kávéval indul a…

A teljes cikk itt olvasható:
Így legyen zöldebb a reggeli feketéd

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

A kávézás világszerte az egyik legalapvetőbb élvezeti forrás: kávéval indul a reggel, kávézóban randizunk és egy kávé mellett a munkahelyi konfliktusokat is könnyebben kibeszéljük. De meddig fenntartható ez az életstílus és hogyan kávézhatnak még az unokáink is? Hogyan őrizhetjük meg és élvezhetjük a kávézás örömét évtizedek múlva is?

Ha nem változtatunk, az arabica kávé 2080-ra eltűnik*

Az emberiség éléskamrája képtelen lépést tartani igényeinkkel. Már nem csak kávézók, de áruházak, sőt, néha divatmárkák is kínálnak saját márkás kávét. A fogyasztók száma nő, a termény pedig egyre csökken. Akárcsak a kakaó esetében, a közeljövőben a kávéból is kifogyhatnak a raktáraink. A drasztikusan növekvő kávéfogyasztási tendencia nem csak azt eredményezheti, hogy egyre tovább drágul a kávé, hanem azt is, hogy a kávé egyszerűen luxuscikké változik. A kávétermelés egyszerre kívánja meg a 15-24 °C fok körüli hőmérsékletet és a kiegyensúlyozott, magas csapadékmennyiséget, amely azonban napról napra kevésbé fenntartható a globális felmelegedés miatt. A tendencia megállítása abban a választásban is rejlik, hogy fenntarthatóan kávézzunk. Ebben segít a Kifli.hu új saját márkája, az UBOMI, ami már nem csak kapszulás formában, hanem szemes kávéként is elérhető a kávé szerelmeseinek.

Kávéfogyasztási kultúránk milliók életét befolyásolja

Manapság már a legtöbb üzlet polcán fellelhető az úgy nevezett fair trade kávé, amely különböző jogosítványokkal szavatolja, hogy kávénk származása visszakövethető legyen, átlátható minősítési rendszerrel bírjon, például kizárja a termőföld kizsákmányolását, a hozzá köthető gyerekmunkát és a termelőknek etikus bért biztosítson. Ahogy Petr Chvojka, a Kifli anyacégének, a Rohlik saját márkás csoportjának vezetője nyilatkozott:

“A Rohliknál tudjuk, hogy ügyfeleink számára fontos helyesen cselekedni, és ez ugyanolyan fontos nekünk is. Azon dolgozunk, hogy a bolygó és az emberiség jövője iránti elkötelezettségünket a következő generációk is megtapasztalhassák.”

3+1 tipp egy igazán jóleső kávézásért

  1. Keresd a Rainforest, azaz zöld béka tanúsítványt!

Az UBOMI kávé Rainforest Alliance tanúsítvánnyal rendelkezik. Ha ezt a kávét vásárolod, azzal te is kiállsz az esőerdők kizsákmányolása ellen, és élhető alternatívát kínálsz a mezőgazdaság tisztességes és környezetbarát előmozdítására!

  1. Ne a drágát vedd, hanem a jót!

Tökéletes íz, megfizethető áron? Egyáltalán nem elrugaszkodott elvárás, ha az UBOMI ár-érték arányát vesszük alapul. Mit jelent ez a gyakorlatban? Az UBOMI lassú dobos pörkölésű kávé, amelyet maximum 210 °C fokon, 20 percig őrölnek, ellenben az ipari forrólevegős őrléssel, amely mindössze 90 másodpercig tart. Ennek is köszönhető, hogy az UBOMI kávék aromásak, hiszen a kávészemek kibontakozhatnak az őrlés során.

  1. Ha kapszulás, akkor lebomló!

A többek között Brazíliából, Etiópiából, Kolumbiából érkező UBOMI kapszulás kávék a Kifli.hu exkluzív termékei, amelyek 100%-ban komposztálhatóak otthon. A bioalapú cellulózból és növényi olajokból származó természetes anyagból készülő kapszulákért a cég partnere, a Capsul-in-Pro felel, és ez az első olyan kapszula a piacon, amely TÜV-tanúsítvánnyal rendelkezik és otthoni komposztálásra is alkalmas.

+ 1 Higgy a szemednek!

Színes maszkok, törzsi jelképek, varázsige-szerű név – az UBOMI csomagolásában is már azokat a dél-amerikai termelői kultúrákat idézi, amelyek még tisztelettel, maximális odafigyeléssel bántak a kávécserjékkel. Hozzájuk hasonló gondossággal, a fenntarthatóság eszményét továbbörökítve hozza el most a kávét asztalunkra, irodánkba, nappalinkba Kifli.hu is.

*forrás: https://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/11442620/Kew-quest-to-prevent-coffee-dying-out.html

Tovább az eredeti cikkre: Így legyen zöldebb a reggeli feketéd

Vélemény, hozzászólás?