Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású K&H Egyetemi E-sport Kupa

Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású K&H Egyetemi E-sport Kupa olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

Idén először rendezték meg a K&H Egyetemi E-sport Kupát, amelynek alapszakaszában…

A teljes cikk itt olvasható:
Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású K&H Egyetemi E-sport Kupa

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

Idén először rendezték meg a K&H Egyetemi E-sport Kupát, amelynek alapszakaszában nyolc egyetem több mint 90 csapat mérte össze tudását. A kiemelt, 3 millió forint összdíjazású torna döntőjében játékonként már csak a legjobb négy csapat bizonyíthatja kiváló teljesítményét 2022. április 23. és 24. között a budapesti Gamerlandban. A League of Legends győztes csapata számára ráadásul nem ér véget a döntővel a küzdelem. A magyar egyetemi bajnok nemzetközi mezőnyben, 16 európai ország egyetemeivel folytathatja a versenyzést. 

Kiemelt díjazással, nemzetközi kapcsolódással, szemeszterenkénti versenyekkel indult el idén elsőként a K&H Egyetemi E-sport Kupa. A torna alapszakaszában 2 négy csapatos csoportban körmérkőzéses rendszerben zajlottak az összecsapások 2022. március 10. és 2022. április 14. között. A hétvégén pedig már helyszíni szurkolók előtt dől el, hogy ki lesz a 2022-es évad tavaszi magyar egyetemi bajnoka.

“Az e-sport fejlődésében 5 éve veszünk részt aktívan, hiszen az e-sportra, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágára a jövő sportjaként tekintünk. Az első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupán 8 egyetem 95 csapata indult el a 3 millió forintos díjazásért. A hétvégén pedig már játékonként a 4 legjobb csapat mutathatja meg elhivatottságát, eltökéltségét és kiváló teljesítményre való törekvését. Hiszünk benne, hogy a sportág nemtől és kortól is függetlenül mindenkinek szól, hiszen a League of Legends versenyben nem megszokott módon női játékos is erősítette a mezőnyt, a Metropolitan Egyetem színeiben” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

“A Magyar E-sport Szövetség stratégiai célja volt a kezdetek óta, hogy a felsőoktatásban zajló elektronikus sportélet speciális területén is megszólítsa a versenyszerű videojátékos közösséget. Ezen törekvésünk révbe ért idén, ugyanis életre hívtuk a K&H Egyetemi E-sport Kupát. Melynek legizgalmasabb   szakaszához érkeztünk, a döntő hétvégéhez, 4 LOL és 4 CS:GO csapat várja április 23-án és 24-én a Gamerlandban rendezendő végső összecsapásokat. A mérkőzéseken 2 győzelemig tartó párharcban döntik el játékonként, hogy melyik egyetem állhat a dobogó legfelső fokára.” – emelte ki Biró Balázs a Magyar E-sport szövetség elnöke

A K&H Egyetemi E-sport Kupa a versengés mellett a legújabb technológiai megoldások és alkalmazások felhasználását is zászlajára tűzte. Az idei szezon döntőjére kilátogatók helyben is megismerkedhetnek a Mesterséges Intelligencia Kihívással.

„A mesterséges intelligencia (MI) ma már számos formában jelen van az életünkben, így a játékiparban is. Az egyetemi e-sport közösség különösen fontos az MI kihívás programunkban, ahol a résztvevők ingyenes online kurzusban kapnak átfogó képet az MI-ről, annak felhasználásáról és az etikai kérdéseiről. Célunk, hogy a felsőoktatásban résztvevő hallgatók megismerjék és életük szerves részeként tekintsenek a mesterséges intelligenciára.” – fogalmazott Dr. Dietz Ferenc, oktatási munkacsoport vezető, a Mesterséges Intelligencia Koalíció részéről.

League of Legendsben a Budapesti Corvinus Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Budapesti Műszaki Egyetem és Széchenyi István Egyetem ötfős alakulata csap össze a fődíjért, míg CS:GO-ban a Budapesti Gazdasági Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Debreceni Egyetem, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem csapatai mérkőzhetnek meg a négyes döntőben a fináléba jutásért.

Döntő programja:

Egyetemi League of Legends E-sport Kupa by K&H 2022. április 23., Gamerland

11:00 BCE – ÓE

14:00 BME – SZE

17:00 döntő 

K&H Egyetemi CS:GO E-sport Kupa 

  1. április 24., Gamerland

11:00 BGE-ÓE

14:00 DE-BCE

17:00 döntő 

Azok számára, akik a helyszínen nem tudnak részt venni, az Esport1 Twitchen, Facebookon és Youtube felületén élőben közvetíti a K&H Egyetemi E-sport Kupa döntőjét.

https://uniesport.hu 

A HUNESZ

A Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) azzal az elsődleges céllal alakult meg 2017-ben, hogy a sportszövetségek mintájára szervezze és edukálja a magyarországi digitális sportéletet. A szövetség céljai között szerepel az egységes fellépés az e-sport életért, annak támogatása, fejlesztése, népszerűsítése, bajnokságok szervezése, etikai és jogi alapok lefektetése, érdekképviselet, valamint egy egészséges magyarországi e-sport ökoszisztéma kialakítása. A HUNESZ 2020-tól kezdve az Európai E-sport Szövetség (EEF) és a Nemzetközi E-sport Szövetség (IeSF) teljes jogú tagjaként képviseli a magyar érdekeket a nemzetközi szövetségekben. 

K&H egyetemi e-sport kupa támogatói:

  • A K&H Egyetemi E-sport Kupa fő támogatója és névadó szponzora a K&H
  • A K&H Egyetemi E-sport Kupa kiemelt támogatója a Digitális Jólét Program és az MI Kihívás
  • A K&H Egyetemi E-sport Kupa offline négyes döntőjének támogatója a Redbull
  • A K&H Egyetemi E-sport Kupa  közvetítéseinek támogatója a Samsung
  • A K&H Egyetemi E-sport Kupa résztvevőinek felkészülését a BestByte támogatta

CS:GO specifikus támogató:

  • A K&H Egyetemi E-sport Kupa CS:GO versenyének támogatója a Metaplayers.GG, az e-sportok és a kriptovaluták világának közös nevezője

Tovább az eredeti cikkre: Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású K&H Egyetemi E-sport Kupa

Vélemény, hozzászólás?