Változtatott a kormány a légitársaságok különadóján – íme, a számok olvasható a azutazo.hu weboldalán.
Újraszabta a kormány az extraprofitadók között bevezetett repülési hozzájárulást. Az összeg…
A teljes cikk itt olvasható:
Változtatott a kormány a légitársaságok különadóján – íme, a számok
Ahogy a azutazo.hu beszámolt ma róla:
Újraszabta a kormány az extraprofitadók között bevezetett repülési hozzájárulást. Az összeg nagysága januártól az úti célon túl a repülőgép szén-dioxid-kibocsátásától függően alakul. Ez az alacsonyabb, 3900 forintos jelenlegi tarifánál így lehet 1200 forinttal több vagy kevesebb is. A magasabb, 9750 forintos repülési adónál a különbség plusz-mínusz 2950 forintot tehet ki – írta testvérlapunk AzÜzlet.hu.
Alaposan átalakítja a kormány a légitársaságok hozzájárulásának hívott repülési adót januártól. Ennek hatására ugyanarra az útra a mostaninál többet, kevesebbet vagy ugyanannyit kell fizetni attól függően, hogy a repülőgépnek mekkora az együlésre jutó szén-dioxid-kibocsátási értéke – írja a Bank360.hu. Az extraprofitadók között bevezetett hozzájárulást utasonként kell fizetnie a repülőtéren földi kiszolgálást végző cégeknek, amelyek ezt a költséget átterhelik a légitársaságokra.
A július elsejétől élő szabályozás jelenleg a Magyarországról induló utasok esetében két tarifát alkalmaz:
- Első kategória: Utasonként 3900 forintot kell fizetni, ha az utas végső úti célja az Európai Unió, Nagy-Britannia, Észak-Írország, valamint Albánia, Andorra, Bosznia-Hercegovina, Észak-Macedónia, Izland, Koszovó, Liechtenstein, Moldova, Monaco, Montenegró, Norvégia, San Marino, Svájc, Szerbia és Ukrajna.
- Második kategória: Utasonként 9750 forintot kell fizetni végső úti célként minden más országba repülő utas után.
Ezt a rendszert alakítja át az új kormányrendelet 2023 januárjától olyan módon, hogy az utazási célország mellett a repülőgép egy székére jutó károsanyag-kibocsátási értéke alapján sávos tarifát vezetnek be. Az első kategória országaiba tartozó országokba utazva a repülési adó a mostani, egységesen 3900 forint helyett így alakul:
- 10,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi
jármű esetén utasonként 2700 forint, - 10,50 kilogramm vagy annál magasabb és 17,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén utasonként 3900 forintm,
- 17,50 kilogramm vagy annál magasabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi
jármű esetén utasonként 5100 forint.
A második kategóriába tartozó országok esetében a jelenlegi, egységesen 9750 forintos repülési adó új sávjai így alakulnak:
- 10,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi
jármű esetén 6800 forint, - 10,50 kilogramm vagy annál magasabb és 17,50 kilogrammnál alacsonyabb egy ülésre
jutó kibocsátási értékkel rendelkező légi jármű esetén 9750 forint, - 17,50 kilogramm vagy annál magasabb egy ülésre jutó kibocsátási értékkel rendelkező
légi jármű esetén 12 700 forint.
A légitársaságoknak a hozzájárulás nevű extraprofitadó megállapításához meg kell küldeni a szükséges adatot a földi kiszolgálást végző cégeknek az adott hónapban üzemeltetett valamennyi érintett légi járműről. Ez az adat a szén-dioxid-kibocsátási érték és a motorszám szorzatának egy ülésre jutó értéke.
Ha ezt az adatot a tárgyhót követő 5. napig nem adja meg a légitársaság, akkor a földi kiszolgálónak automatikusan a célországtól függő legmagasabb repülési adót kell megfizetnie – ismerteti az új szabályt a Bank360.hu.
Tovább az eredeti cikkre: Változtatott a kormány a légitársaságok különadóján – íme, a számok