Újabb fontos lépés a WarnerMedia-Discovery üzlet felé

Újabb fontos lépés a WarnerMedia-Discovery üzlet felé olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Az Egyesült Államokban is elhárultak a jogi akadályok az AT&T-hez tartozó…

A teljes cikk itt olvasható:
Újabb fontos lépés a WarnerMedia-Discovery üzlet felé

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Az Egyesült Államokban is elhárultak a jogi akadályok az AT&T-hez tartozó WarnerMedia és a Discovery egyesítése elől, miután az illetékes hatóságok nem emeltek kifogást az ügylet miatt. Az Európai Bizottság már korábban rábólintott az üzletre, ami így akár az idei második negyedévben megvalósulhat.

A tavaly májusban bejelentett, 43 milliárd dollár értékű tranzakció továbbhaladása szempontjából kulcsfontosságú volt, hogyan ítélik meg az amerikai hatóságok a kérdést. A Discovery közleményéből derült ki, hogy sem az FTC, sem az Igazságügyi Minisztérium trösztellenes részlege nem emelt kifogást az ügylet ellen az előírt határidőig, vagyis ez azt jelenti, hogy az amerikai hatóságok nem ellenzik az üzletet.

Az európai jóváhagyást már korábban megszerezte a két cég. A következő lépés a Discovery részvényeseinek beleegyezése lesz, amit nagy valószínűséggel szintén megkap az üzlet, mivel több kulcsfontosságú befektető is jelezte már, hogy részükről rendben van a tranzakció.

A WarnerMedia és a Discovery egyesülésével létrejövő cég neve Warner Bros. Discovery lesz. A vállalatot a Discovery vezérigazgatója, David Zaslav irányítja majd és többek között az HBO Max és a Discovery+ streaming szolgáltatások is hozzájuk tartoznak majd. A Warner Bros. Discovery piaci értéke több mint 120 milliárd dollár lesz, ugyanakkor 58 milliárd dolláros adóssággal kezdi majd a működést.

Az AT&T 2018-ben, 85 milliárd dollárért vette meg a Time Warnert, amiből aztán létrehozták a WarnerMedia részleget. Hozzájuk tartozik többek között az HBO, az HBO Max és a CNN is. A Discovery portfóliójában pedig olyan csatornák vannak, mint a Discovery Channel, az Animal Planet, a Travel Channel, a TLC, illetve az Eurosport is. A társaság szintén rendelkezik streaming megoldással, ez a discovery+.

 

David Zaslav arról is beszélt, hogy a Discovery és a WarnerMedia együtt jelenleg évente mintegy 20 milliárd dollárt költ tartalomra. Hogy ezt el tudjuk helyezni, érdemes megjegyezni, hogy a Netflix idén legalább 17 milliárd dollárt szán tartalomra.

A tranzakció fő célja egyértelműen az, hogy nagyobb sikerrel szállhassanak be a streaming versenybe, hiszen a fúziót követően lényegesen több esélyük lesz a Disney és a Netflix ellen.

Az amerikai hatóságok jóváhagyásával egyre valószínűbb, hogy sikerül tartani az eredetileg megfogalmazott menetrendet az ügylet lezárására, így akár 2022. második negyedévében megvalósulhat a tranzakció.

A Újabb fontos lépés a WarnerMedia-Discovery üzlet felé bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Újabb fontos lépés a WarnerMedia-Discovery üzlet felé

Vélemény, hozzászólás?