További növekedés lehet

További növekedés lehet olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a…

A teljes cikk itt olvasható:
További növekedés lehet

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary ügyvezető igazgatója a meglévő gazdasági nehézségeket tetéző orosz-ukrán háború ellenére további növekedésre számít idén, és beszélt arról is, hogy mivel járhat a reklámadó visszahozása.

– Milyen évet zártatok 2021-ben?

– A tavalyi üzleti évünket nagyon sikeresnek értékelem. Az ügyfeleinktől kapott visszajelzések, értékelések alapján elégedettek a csapatunk hozzáállásával, szaktudásával, munkájuk hozzájárult üzleti céljaik eléréséhez. A kollégáim szintén pozitív visszacsatolásokat adtak a cégről, a működésünkről, a céges kultúráról, egyben van a csapat. Mindezeknek köszönhetően bővült a forgalmunk, elértük az üzleti céljainkat, és megalapoztuk az idei évet is sikeres tenderezésekkel.

– Milyen évre számítasz idén? Felül lehet-e múlni a tavalyi számokat?

– Bár 2022 óriási gellert kapott a már meglévő gazdasági nehézségeken túl az orosz–ukrán háború és annak következményei miatt, az idén további növekedésre számítok, bár az év második felében sokasodnak a felhők és jelentős a bizonytalanság. A piaci bővülés várhatóan jóval kisebb lesz, mint tavaly, a gazdaság lassulása, a magas infláció és a feszes munkaerőpiac nehezebb időszakot vetít előre.

– Mi lesz a reklámadó bevezetése után? Milyen következményei lesznek?

– A reklám- és médiapiac kilátásait legalább három csapás nehezíti, a rosszabb gazdasági környezet mellett a több iparágat érintő újabb adókon túl a reklámadó is. Ez így egy meglehetősen negatív mix, kevés rosszabbat lehet elképzelni. Önmagában tehát a reklámadó „csak” egyike a csapásoknak, jelenleg még nem világos, hogy az érintett piaci szereplők miképp fogják „beárazni” ezt az újabb költségelemet a működésükbe – netán az áraikba –, és ennek függvényében ez hogyan hat ki a

hirdetők büdzséire, ezen keresztül pedig a kommunikációs költéseikre és aktivitásukra.

Baross Gábor

A További növekedés lehet bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: További növekedés lehet

Vélemény, hozzászólás?