Két tévéműsor ugrotta meg az egymilliós nézőszámot

Két tévéműsor ugrotta meg az egymilliós nézőszámot olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Múlt héten a Sztárban sztár leszek bizonyult a legnézettebbnek a teljes…

A teljes cikk itt olvasható:
Két tévéműsor ugrotta meg az egymilliós nézőszámot

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Múlt héten a Sztárban sztár leszek bizonyult a legnézettebbnek a teljes lakosság és a 18-59 évesek körében. Az X-Faktor pedig a 18-49 éves célcsoportnál vezette a heti toplistát.

A két legnézettebb kereskedelmi csatorna közötti verseny hasonlóan alakult, mint egy héttel korábban. Főműsoridőben az RTL Klub bizonyult a piacvezetőnek, nemcsak a 18-49 éveseknél, hanem a 18-59 éves célcsoportnál és még a teljes lakosságnál is. A teljes napon viszont ugyanennél a hármasnál a TV2 teljesített jobban.

A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport megnyert mindent a múlt héten, teljes napon, főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is, nézhetjük bárhogy az adatokat. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt a teljes lakosságnál és teljes napon tudta felmutatni, ebben a felosztásban 25,2 százalékos heti share-t értek el a 17,2 százalékos RTL Magyarország előtt. A legkisebb differencia pedig a 18-59 éveseknél és főműsoridőben volt, itt csak 0,8 százalékponton múlt az első hely. A TV2 Csoport 25,7 százalékos, az RTL Magyarország 24,9 százalékos közönségarányt hozott össze.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
RTL Klub 15,3 15,3 15,2
TV2 13,8 14,7 14,3

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,9 12,3 11,3
RTL Klub 9,1 8,6 8,9

 

Érdemes azt is megnézni, miként alakult a többi csatornacsoport külön versenye. Teljes napon, a teljes lakosságnál a TV2 Csoportot és az RTL Magyarországot az MTVA követte kereken 10 százalékos share-rel, utánuk kicsit leszakadva, 5,8 százalékkal következett az AMC Networks. A kereskedelmi célcsoportoknál viszont más volt a TV2 Csoport és az RTL Magyarország utáni sorrend. A 18-49 éveseknél a harmadik helyre az AMC Networks futott be, majd holtversenyben következett az MTVA és a Paramount (volt Viacom). A 18-59 éveseknél pedig az AMC Networks és az MTVA ért el ugyanolyan heti share-t, utánuk jött a Paramount, majd minimális különbséggel a Network4.

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,2 25,2 24,4
RTL Magyarország 19,0 17,2 18,3
MTVA 6,3 10,0 5,3
AMC Networks 6,3 5,8 6,4
Paramount Global 4,5 4,2 5,3
Network4 4,3 4,6 3,3
Antenna Entertainment Group 4,0 3,1 3,8
Warner Bros. Discovery 2,5 2,8 2,5

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 18,1% / 18,1% (17,3% / 16,8%)
Tények Plusz – 13,6% / 13,2% (12,9% / 12,6%)
Séfek séfe – 14% / 15,2% (13,1% / 13,9%)
Bezár a bazár – 7,6% / 7,9% (5,8% / 5,9%)

RTL Klub
Híradó – 18,2% / 15,5% (19,2% / 16,8%)
Fókusz – 14,9% / 14,2% (17% / 16,8%)
Keresztanyu – 15% / 14,2% (14,7% / 14,3%)
Házasodna a gazda – 15,6% / 16% (14,5% / 15%)

Ahogy a fenti adatokból látható, a napi műsorok a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél nagyjából hasonlóan teljesítettek. Ahol látványos volt a különbség az az esti hírműsorok sávja. A 18-59 éveseknél gyakorlatilag ugyanazt hozta az RTL Híradó és a Tények, viszont a 18-49 éveseknél heti átlagban a Tények 2,6 százalékpontot rávert az RTL Híradóra. A TV2-s Séfek séfe hozta a Keresztanyu szintjét, a Házasodna a gazda pedig egész szép eredménnyel búcsúzott, nem véletlen, hogy lesz belőle újabb évad.

A hétvégét felosztotta egymás között az RTL Klub és a TV2. Szombaton az X-Faktor 32,9 százalékos share-t hozott a 18-49 éveseknél. Ugyanekkor, ugyanennél a célcsoportnál a TV2 25 éves jubileumi műsora pusztán 4,9 százalékot produkált. Vasárnap este a TV2-s Sztárban sztár leszek hozott 27,9 százalékos share-t a 18-49 éveseknél, miközben az RTL-es Tehetség első látásra című műsor erejéből csak 9 százalékra futotta.

A heti műsoros toplistát nézve két produkció tudta megugrani a lélektani egymilliós nézettségi határt: a Sztárban sztár leszek, ami 1,15 millió nézőt vonzott, valamint az X-Faktor 1,06 milliós nézőszámmal. Más műsor a közelükben sem járt. A TV2 második legjobban teljesítő produkciója a vasárnapi Tények Plusz volt, ami 793 ezres nézettséggel futott. Az RTL Klub második legjobb nézőszámot hozó műsora (a teljes lakosságnál) a vasárnapi RTL Híradó volt 654 ezres nézettséggel.

A 18-59 éveseknél is nézettebbnek bizonyult a Sztárban sztár leszek, mint az X-Faktor, viszont a 18-49 éveseknél fordított volt a helyzet, az RTL-es tehetségkutató magasabb nézőszámot ért el, így a listavezető helyet foglalta el.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 606 878 27,0
X-FAKTOR RTL KLUB 573 196 28,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 386 348 19,9
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 312 927 17,2
KERESZTANYU RTL KLUB 300 191 15,6
TÉNYEK TV2 299 396 18,1
HÍRADÓ RTL KLUB 290 894 21,1
SÉFEK SÉFE TV2 282 883 15,4
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 257 778 14,7
FÓKUSZ RTL KLUB 253 793 15,4

 

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 159 911 26,9
X-FAKTOR RTL KLUB 1 068 616 26,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 793 835 20,1
TÉNYEK TV2 734 714 21,1
HÍRADÓ RTL KLUB 654 429 18,7
KERESZTANYU RTL KLUB 622 719 15,7
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 606 722 17,9
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 521 717 13,7
SÉFEK SÉFE TV2 509 452 13,8
FÓKUSZ RTL KLUB 501 405 13,6

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL KLUB 461 979 32,9
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 433 109 27,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 247 198 18,8
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 228 935 17,9
SÉFEK SÉFE TV2 205 578 16,7
TÉNYEK TV2 196 093 17,6
KERESZTANYU RTL KLUB 191 590 14,8
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 185 068 15,5
HÍRADÓ RTL KLUB 169 652 18,4
FÓKUSZ RTL KLUB 154 232 14,5

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

A Két tévéműsor ugrotta meg az egymilliós nézőszámot bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Két tévéműsor ugrotta meg az egymilliós nézőszámot

Vélemény, hozzászólás?