Tizedével nőtt az RTL Magyarország bevétele tavaly

Tizedével nőtt az RTL Magyarország bevétele tavaly olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A múlt évben 116 millió eurós bevételt ért el az RTL…

A teljes cikk itt olvasható:
Tizedével nőtt az RTL Magyarország bevétele tavaly

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A múlt évben 116 millió eurós bevételt ért el az RTL Magyarország az anyavállalat, az RTL Group éves jelentése szerint, ez 2020-hoz képest 10,5 százalékos bővülést jelent. A beszámoló szerint az RTL Most streamingszolgáltatás regisztrált felhasználóinak száma majdnem 18 százalékkal nőtt tavaly. Az RTL Group 6,6 milliárd eurós bevétellel zárta 2021-et, ez éves összevetésben 10,3 százalékos bővülésnek felelt meg.

Az éves jelentés szerint az RTL Magyarország 13 millió eurós EBITA eredményt ért el, ami jelentős javulás a 2020-as 8 millió eurós értékhez képest. Az RTL Magyarország (RTL Hungary) a tulajdonos RTL Group által használt gyűjtőnév, nem pedig jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, az RTL Group Magyarországon jelen lévő üzleti érdekeltségét – beleértve az M-RTL Zrt.-t is – értik. Az RTL Group beszámolójában iparági forrásokra és saját becslésükre hivatkozva arról írnak, hogy a televíziós hirdetési piac Magyarországon 18 százalékkal bővült a múlt évben.

A beszámoló alapján az RTL Magyarország csatornáinak összesített főműsoridős részesedése 25,1 százalékos volt a 18-49 éves korosztályban 2021-ben, egy évvel korábban még 26,6 százalék volt ez az érték. Az RTL Group éves jelentésében megjegyzik azt is, hogy a 25,1 százalékos részaránnyal továbbra is tartják piacvezető pozíciójukat, 8 csatornával 1,6 százalékponttal nagyobb közönségarányt értek el főműsoridőben a 18-49 éveseknél, mint a 14 csatornás portfólióval rendelkező TV2 Csoport.

Az RTL Klub főműsoridős közönségaránya a 18-49 éves korosztályban 13,9 százalék volt a múlt évben, szemben a 2020-as 13,6 százalékkal. Ezzel az eredménnyel 2,8 százalékponttal vannak a fő rivális TV2 előtt.

Az RTL Group beszámolójában megemlítették azt is, hogy az RTL Most streamingszolgáltatás regisztrált felhasználóinak száma 17,9 százalékkal bővült a múlt évben.

Az RTL Group tavaly 6,6 milliárd eurós bevételt ért el, ez 10,3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cég forgalmából a televíziós hirdetési bevételek 46,1 százalékkal részesedtek, a tartalom aránya 19,4 százalék volt, míg a harmadik legnagyobb szegmens a digitális volt, 16,3 százalékkal.

A vállalat 1,15 milliárd eurós EBITA eredmény mellett rekordnak számító, 1,45 milliárd eurós csoportszintű nyereségről számolt be, ami éves összevetésben 132,6 százalékos növekedést jelentett.

Az RTL Group éves jelentése itt érhető el.

A Tizedével nőtt az RTL Magyarország bevétele tavaly bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Tizedével nőtt az RTL Magyarország bevétele tavaly

Vélemény, hozzászólás?