Sztrárként mutatkozott be az új Audi Q6 e-tron olvasható a azutazo.hu weboldalán.
Balatonfüreden, a legendás vitorlásverseny, a Kékszalag programsorozatához kötődően, egy elegáns divatbemutatót…
A teljes cikk itt olvasható:
Sztrárként mutatkozott be az új Audi Q6 e-tron
Ahogy a azutazo.hu beszámolt ma róla:
Balatonfüreden, a legendás vitorlásverseny, a Kékszalag programsorozatához kötődően, egy elegáns divatbemutatót követően jelent meg a kifutón az Audi új sztárja az Audi Q6 e-tron.
Az Audi, a Kékszalag fő mobilitási partnereként örömmel figyelte a legendás balatoni vitorlásverseny július 18-i, hihetetlen izgalmakkal teli befutóját, ami hangos sikert hozott az Audi által is szponzorált, Józsa Márton vezette Fifty-Fifty csapatának. Másnap délután pedig már megszokott módon az Audi Speed Challange-en versenghettek az idei mezőny leggyorsabb hajósai. Az este pedig már a négykarikás márka legújabb modelljéről az Audi Q6 e-tronról szólt.
Az újonnan megnyitott balatonfüredi Kongresszusi Központ szolgált a márka eseményének helyszínéül, ahol a magyarországi premier stílusosan egy MERO Fashion Show-val kezdődött, amelynek során az Audi legújabb márkanagykövete, Merő Péter alkotásait ismerhette meg a közönség. A két márka találkozása kizárólag erre az együttműködésre megalkotott külön ruhában manifesztálódótt, ami az autómárka karosszériájának metálos színvilágát és az autók áramvonalas formavilágát visszatükröző, igazán luxus és légies alkotását hozta létre. Ezt követően az este igazi sztárjai, az új Audi Q6 e-tron modellek gördültek be a kifutóra. Az esemény során több mint 600 vendég köszöntötte az Audi márkanagyköveteit, Ördög Nórát, Gianni Annonit és D. Tóth Krisztát is.
Az új modell – Audi Q6 e-tron – Színpadon az új digitális panoráma-kijelző koncepció
A kijelzőkön megjelenő adatok, például a navigációs utasítások, a vezetési segédrendszer vagy a zeneszámok gyorsan befogadhatók anélkül, hogy irritálnák a járművezetőt, vagy elvonnák a figyelmét. Mindezek különösen hasznosak rossz látási viszonyok között. Az új Digital Stage rendszer 11,9 colos Audi virtuális vezetőtér és a 14,5 colos MMI érintőképernyő segítségével a járművel és az útvonallal kapcsolatos minden információ elérhető. A Digital Stage rendszert a 10,9 colos MMI utaskijelző egészíti ki, amely opcionálisan rendelhető. Az egyik technikai különlegesség a második generációs kiterjesztett valóság szélvédő-kijelző (AR HuD). A kijelző egy nagy, döntött képsíkot tükröz a szélvédőn keresztül a járművezető felé, és olyan lényeges információkat jelenít meg, mint a sebesség, a közlekedési táblák, a segédrendszerek és a navigációs szimbólumok. A képsík előrefelé dől, hogy erősítse a kiterjesztett valóság érzetét. Ezzel együtt az emberi szem fókusza is mozog. Ez a folyamat és a nagy virtuális képtávolság azt a benyomást kelti, hogy a megjelenített objektumok akár 200 méteres távolságban lebegnek, és közvetlen kölcsönhatásba lépnek a környezetben található tárgyakkal.
Sportos, nagy teljesítményű motorok
A Q6 e-tron modellekbe épített villanymotorok a győri Audi Hungaria gyárban készülnek. A PPE új villanymotorjainak fejlesztése során az egyik fő szempont a teljes rendszer és a hatékonyság optimalizálása volt. Az új villanymotorokhoz és az újonnan kifejlesztett lítiumion-akkumulátorhoz kapcsolódó hatékonysági intézkedéseknek köszönhetően a korábbi elektromos modellkínálathoz képest összesen mintegy 40 kilométerrel nagyobb hatótávolság érhető el. Az Audi Q6 e-tron quattro esetében ez akár 625 kilométer megtételére is elegendő. Az S modell hatótávolsága maximum 598 kilométer. Az Audi Q6 e-tron quattro és az SQ6 e-tron hátsó tengelye egy állandó mágneses szinkronmotorral (PSM), az első tengelye pedig egy aszinkronmotorral (ASM) van felszerelve. Az Audi Q6 e-tron quattro motorjainak együttes teljesítménye 285 kW (387 LE). A Q6 e-tron quattro mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára (energiafogyasztás kWh/100 km (kombinált): 19,6-17,0 CO2 kibocsátás g/km (kombinált): 0; CO2 osztály: A). Az SQ6 e-tron (energiafogyasztás kWh/100 km (kombinált): 18,4-17,5; CO2 -kibocsátás g/km (kombinált): 0; CO2-osztály: A) maximális teljesítménye 380 kW (516 LE) rajtautomatika módban, és mindössze 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Az elektromos SUV sportos vezetési élményét az e-tron Sportsound teszi érzelmileg hangsúlyossá. A digitálisan generált, személyre szabott hangzásvilág, amely a jármű hátulján található külső hangszórón keresztül a szabadba is kijut, a sebességtől és a kiválasztott Audi drive select üzemmódtól függően változik. Hatékonysági és kényelmi üzemmódban az e-tron sportos hangja annyira diszkrét, hogy szinte hangtalan vezetést eredményez. Dinamikus üzemmódban a hangzás ennek megfelelően sportosabb.
Nagyobb hatékonyság: kölcsönhatás a rekuperáció és a súrlódási fék között
A változatos útvonalakon a különböző rekuperációs szintek különösen jól érzékelhetők. Az Audira jellemző módon lehetőség van a kétfokozatú kímélő rekuperációra (regeneratív fékezés), amely a kormánykeréken lévő gombokkal állítható. „Vitorlázásra” is van lehetőség. Ebben az esetben az elektromos SUV szabadon, további ellenállás nélkül gurul, amikor a lábunkat levesszük a gázpedálról. Az Audi Q6 e-tron modellsorozatban elérhető másik opció a „B” vezetési mód, amely nagyon hasonlít az úgynevezett „egypedálos vezetéshez”. Az elektromos motorok energia-visszatáplálásának fejlesztése során az Audi kiemelt hangsúlyt fektetett a maximális hatékonyság és a készenlét növelésére az alacsony sebességű megálláskor történő energia-keveredés során. Az Audi Q6 e-tronban a mindennapos fékezések mintegy 95 százaléka megoldható rekuperációval. Ideális körülmények között az Audi Q6 e-tron akár 220 kW energiát termel vissza. Amint a járművezető rálép a fékpedálra, az első lépés a hátsó tengely regeneratív fékezése. Ha a járművezető erősebben fékez, az első tengelyen is megindul a rekuperáció. Ha a fékpedált még erősebben nyomjuk, akkor először az első súrlódási fékek kapcsolódnak be. Ha a fékerő tovább, egészen az ABS használatáig növekszik, akkor a hátsó súrlódási fékek nyújtanak támogatást.
A termomenedzsment hatékony energiaáramlást biztosít
Az akkumulátor tíz százalékos töltöttségi szintről (SoC) 80 százalékra történő feltöltése mindössze 21 percet vesz igénybe. Tíz százalék körüli töltöttségi szint (SoC) esetén egy gyorstöltő-állomáson, ideális körülmények mellett mindössze tíz perc elegendő ahhoz, hogy egyenáramú töltés esetén 270 kW maximális töltési teljesítmény mellett akár 255 kilométernyi távolságra elegendő energiával töltődjön fel. A 800 voltos kialakításnak és a magasan fejlett termomenedzsment rendszernek kulcsfontosságú szerepe van a Q6 e-tron modellsorozat töltési teljesítménye, az alacsony átlagos energiafogyasztással járó hatékonyság és a vezetési teljesítmény nagymértékű reprodukálhatóságának elérésében. Mindezek akár 270 kW-os töltést is lehetővé tesznek. A prediktív termomenedzsment az indulási időzítőből, a fogyasztásból, az útvonal követéséből vagy a navigációból származó adatokat használja fel, az aktív útvonalvezetést és a töltési megállók tervezését is beleértve. Ezenkívül a PPE termomenedzsment rendszere lehetővé teszi a nagyfeszültségű akkumulátor utólagos és folytonos karbantartását. Az újonnan kifejlesztett, 100 kWh bruttó (94,9 kWh nettó) összkapacitású lítiumion-akkumulátor cellakémiáját úgy optimalizáltuk, hogy egyenáramú töltés során akár 270 kW-os töltési teljesítményre is képes legyen. Az Audinak sikerült optimális egyensúlyt teremtenie az energiasűrűség és a töltési teljesítmény között. A lehető legjobb töltési teljesítmény elérése érdekében a cellák jelentősen csökkentett kobalt-tartalommal és alacsonyabb ellenállással rendelkeznek.
-azutazo-
Tovább az eredeti cikkre: Sztrárként mutatkozott be az új Audi Q6 e-tron