Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba

Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Két év COVID miatt szünet után hatalmas felhajtással tért vissza a…

A teljes cikk itt olvasható:
Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Két év COVID miatt szünet után hatalmas felhajtással tért vissza a világ legnagyobb reklámfesztiválja a francia riviérára. A legnagyobb reklám- és médiaügynökségek mellett a zeneipar sztárjai is érkeztek az eseményre, Volodimir Zelenszkij ukrán elnök pedig videóüzenetet küldött. Magyarországról 40-50 fős csapat érkezett Cannes-ba, köztük meghatározó ügynökségi vezetők, illetve nagy cégek marketingvezetői. A reklámipar kritikával is szembesült, a Greenpeace ellentüntetésén a környezetvédők arra hívják fel a figyelmet, hogy a fosszilis energiacégeket támogató reklámügynökségek tulajdonképpen a klímaváltozást támogatják.

Világsztárokkal tért vissza a Cannes Lions reklámfesztivál, többek között Dua Lipa, Post Melone, Kendrick Lamar is szerepel a fellépők között, és ahogyan azt 2020 előtt megszokhattuk, ez8úttal is rengeteg celeb látogatott ki az eseményre. A szervezetők a zeneipar legnagyobb sztárjaira, mint brandépítőkre tekintenek és várják őket minden évben, nincs ez másképp idén sem. Egymás mellett sorakoznak a világ legnagyobb ügynökségeinek, médiacégeinek tengerparti pavilonjai, ahol délelőtt szakmai programok sokaságával árják az érdeklődőket, este pedig sok helyütt koncertekkel, sztárokkal.

Szakmai programok a pavilonokban

 

Az mmonline.hu helyszíni tudósítójának beszámolója szerint a reklámipar képviselői mellett számos nagy technológiai és médiacég is jelen van, többek között a Meta, a Google, a Spotify, a Pinterest, de az RTL Group, a BBC és a Warner Bros. Discovery is megjelent az eseményen.

 

A nagy dealek a nagy yachtokon születnek

 

A fesztivál több tízezer résztvevőt vonz és nagyon komoly a verseny az elismerésekért is, 9 nagyobb témában, 28 szakterületen díjazzák a pályázókat. Természetesen vannak magyar versenyzők is, ha sikeresen szerepelnek majd, arról beszámolunk későbbi tudósításunkban. Rendkívül nehéz bármilyen oroszlánt elnyerni, de az elmúlt években ezüst és bronz oroszlánokat is besöpörtek magyar pályázók. A legsikeresebb magyar szereplő Cannes Lions megmérettetésen a tavaly elhunyt Sas István volt.

A zenei sztárok mellett feltűnt a rendezvényen Garry Kasparov sakkozó, NBA sztárokkal is találkozhattak az eseményre ellátogatók, illetve Volodimir Zelenszkij ukrán elnök videóüzenetben szólt a résztvevőkhöz.

A cannes-i reklámfesztivál elődjét első alkalommal még 1954-ben rendezték meg és akkor még más volt a helyszín is, Velencében tartották, később került csak át a mostani helyre. Az utóbbi években többször is felmerült, hogy megreformálják az eseményt úgy, hogy akár több helyszínen is rendezzenek hasonló versenyt, a világ különböző részein, például Amerikában és Ázsiában. Sokak szerint ugyanis kinőtte Cannes városát a rendezvény, olyan sok látogató érkezik ilyenkor ide. Az idei nyüzsgés alapján úgy tűnik, a reklámpiac kiheverte a COVID-ot, és az is látszik, hogy a korábbi évekhez hasonlóan egyre jobban előtérbe kerülnek a fenntarthatósággal, környezetvédelemmel, diverzitással kapcsolatos témák.

 

A cannes-i reklámfesztiválra mintegy 40-50 fős magyar delegáció utazott ki, akik a hazai kommunikációs és reklámipart képviselik. Köztük nagy márkák, mint a Telekom, a Vodafone és a Yettel marketingvezetői, illetve ügynökségek – például a Wavemaker és az ACG – vezetői. Az eseményen forgat az RTL Klub magazinműsorának, a BrandManiának a stábja is, a cannes-i történésekről szóló adás várhatóan a produkció következő évadában, idén ősszel kerül majd képernyőre.

Kritika is érte a reklámipar szereplőit a környezetvédők részéről, a Greenpeace arra hívta fel a figyelmet az eseményen, hogy az ágazatnak óriási felelőssége van a klímaváltozás kapcsán, ha fosszilis energiahordozókkal foglalkozó energiacégekkel dolgozik. A szervezet ezért arra buzdítja a reklámügynökségeket, hogy ne dolgozzanak együtt ezekkel a vállalatokkal, határolódjanak el tőlük.

 

Akcióban a környezetvédők.

A Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba

Vélemény, hozzászólás?