Szigorúan bizalmas: ötből négyen már megpróbálták eltávolítani a privát adataikat a weboldalakról vagy a közösségi médiából 

Szigorúan bizalmas: ötből négyen már megpróbálták eltávolítani a privát adataikat a weboldalakról vagy a közösségi médiából  olvasható a bdpst24.hu weboldalon. Friss: A Kaspersky új kutatása szerint a fogyasztók világszerte többet akarnak tenni a magánéletükre vonatkozó információk védelme és a felettük való ellenőrzés megtartása érdekében. Amint az a vállalat legutóbbi, A digitális magánélet védelme: a személyes védelem magasabb szintre emelése című jelentéséből kiderül, a fogyasztók egyre inkább tudatában vannak annak, hogy hol érhetők el a személyes adataik az online térben. Sőt, 82%-uk arról számolt be, hogy már megpróbálta eltávolítani a privát adatait a weboldalakról vagy a közösségi médiából. Egyharmaduknak (37%-nak) azonban fogalma sincs arról, hogyan kellene eljárnia.  Ezek a megállapítások rávilágítanak arra, hogy alapvetően fontos a személyes adataink és az online interakcióink bizalmasságának védelme annak érdekében, hogy a technológia vívmányait a javunkra fordíthassuk. A 23 országra kiterjedő új fogyasztói felmérés megállapításait tartalmazó jelentés az online adatvédelemmel kapcsolatos aktuális fogyasztói attitűdöket vizsgálja, valamint arra keresi a választ, hogy milyen lépéseket tesznek az emberek annak megelőzésére, hogy a privát adataik rossz kezekbe kerüljenek. A fogyasztók elárulták, hogy nem csak a saját privát adataik miatt aggódnak, hanem a szeretteik adataiért is. A jelentésből kiderül például, hogy a fogyasztók 24%-a mondta azt, hogy a saját személyes adatai vagy a családjára vonatkozó információk a hozzájárulása nélkül kerültek nyilvánosságra. Az ilyen jelenségek miatt a fogyasztók tudatosabb döntéseket hoznak a személyes adataik tárolásának módjáról és helyéről annak érdekében, hogy az arra jogosulatlan személyek ne tekinthessék meg vagy ne használhassák fel azokat. Az emberek jelentős hányada további intézkedéseket tesz az internetes böngészéskor, hogy elrejtse az adatait a kiberbűnözők elől (43%), az általuk látogatott weboldalak elől (41%), és más olyan személyek elől, akik szintén hozzáférnek az adott készülékhez (37%). Olyan fogyasztók is akadnak, akik óvakodnak attól, hogy a személyes adataikat a készülékeiken tárolják. Egyötödük (21%-uk) például arról is beszámolt, hogy aggódik a mobil készülékein használt alkalmazások által gyűjtött személyes adatok miatt. Ezek az emberek úgy érezhetik, hogy elveszítik az ellenőrzést az adataik tárolási helye felett, és tisztában vannak a személyes adatok megosztásával kapcsolatos kockázatokkal. Ezért érthető módon nem akarják, hogy harmadik felek a tudtuk nélkül használják az adataikat. sz. grafikon: Kiktől óvják a fogyasztók a böngészési titkaikat? „Számos módja van a digitális lábnyomunk ellenőrzés alatt tartásának. Az egyik az, hogy oda kell figyelnünk arra, kivel osztjuk meg a személyes adatainkat, és tudnunk kell, hogy miként használhatják fel őket. Minden, ami felkerül az internetre, hosszú ideig emberek széles köre számára marad hozzáférhető, ha csak nem teszünk konkrét intézkedéseket a védelem érdekében. Ha tudjuk, hogy miként tarthatjuk a személyes adatainkat biztonságban az interneten, és miként kezelhetjük hatékonyan az adataink tárolási helyét, akkor máris tettünk egy lépést a pozitív online jelenlét biztosítása, a személyes hírnevünk javítása és a jövőbeli lehetőségek megnyitása felé” – mondta Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője. A fogyasztóknak útmutatásra van szükségük az adataik titkosságának hatékonyabb védelméhez. Ebben az összefüggésben Patrick Penninckx, az Európa Tanács információs társadalommal foglalkozó részlegének vezetője elmondta: „A Kaspersky évente lebonyolított globális adatvédelmi kutatása hasznos eszközt kínál annak jobb megismeréséhez, hogy mennyire vannak tisztában az internethasználók az adatvédelemhez fűződő jogaik gyakorlásának mikéntjével, és hogy általában miként vélekednek a személyes adatok védelméről. A Convention 108+ az adatvédelmi hatásfelmérések szélesebb körű, érdemi használatát és a beépített adatvédelem elvének alkalmazását javasolja, valamint proaktívabb hozzáállást ajánl az adatbiztonsági követelményekhez.” A Kaspersky a következőket javasolja a fogyasztóknak a személyes adataik biztonságban tartásához az interneten: Vezessenek listát az online fiókjaikról, hogy teljesen átlássák, mely szolgáltatások és weboldalak tárolhatják a személyes adataikat. Kezdjék el használni a „Privacy Checker” szolgáltatást, amely segít annak eldöntésében, hogy privátra állítsák-e a közösségi média profiljaikat. A privát profil megnehezíti, hogy a harmadik felek rábukkanjanak a nagyon személyes jellegű adatokra. Egy adott alkalmazás által tett potenciálisan veszélyes vagy megkérdőjelezhető kérések azonosításához és a szokványos engedélyek különböző típusaihoz…
A teljes cikk itt olvasható: bdpst24.hu Szigorúan bizalmas: ötből négyen már megpróbálták eltávolítani a privát adataikat a weboldalakról vagy a közösségi médiából