Sportközvetítés vezeti a nézettségi toplistát olvasható a mmonline.hu weboldalán.
A múlt keddi Anglia – Magyarország futballmeccs bizonyult a hét legnézettebbjének…
A teljes cikk itt olvasható:
Sportközvetítés vezeti a nézettségi toplistát
Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:
A múlt keddi Anglia – Magyarország futballmeccs bizonyult a hét legnézettebbjének a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is. Az RTL Magyarországnak és az RTL Klubnak is kifejezetten erős hete volt.
Robusztus hetet tudhat maga mögött az RTL Klub a 18-49 éveseknél és a főműsoridőben. A heti közönségarányuk 16,6 százalékra nőtt, miközben a TV2 8,6 százalékot ért el, azaz 8 százalékpontot tett ki az RTL Klub főműsoridős előnye. Múlt héten a főműsoridőre eső, magas nézettségű közvetítéseknek köszönhetően az M4 Sport is jól teljesített, hiszen 8,3 százalék volt a heti share-jük.
Ami a teljes portfóliókat illeti, az RTL Magyarország 31,2 százalékos heti közönségarányt hozott össze, ami jelentős előnyt jelent a 23,5 százalékos TV2 Csoport előtt. A nemzetközi csatornacsoportok közül az AMC szállította a legjobb, 7 százalékos közönségarányt, megelőzve a 6,1 százalékos Paramountot és a 4,9 százalékos Antenna Groupot.
24. hét / 23. hét / 22. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,6% / 15,2% / 16,7%
TV2 – 8,6% / 9,9% / 11,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (24. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem és más bajok – 4% (3,6%)
Híradó – 20,6% (19,7%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,9% (17,8%)
A Konyhafőnök – 20,9% (18,4%)
TV2
Remények földje – 20,8% (17,3%)
Tények – 21,2% (18,8%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 15,9% (14,8%) – hétfőtől szombatig
A hegyi doktor újra rendel – 12,6% (korábbi héten a Drágám, add az életed: 13,3%)
Doktor Balaton – 8,3% (8,1%)
Múlt héten a TV2 már átállt a nyári műsorrendre, az RTL Klubon viszont még képernyőn volt a Konyhafőnök. Illetve az M4 Sport időleges erősödése mintha egy kicsit érzékenyebben érintette volna a TV2-t, mint az RTL Klubot.
Ahol viszont továbbra is messze jár az RTL Klub a TV2-től az a délutáni sáv. A TV2-n futó Remények földje című török sorozat share-je az ötszöröse volt az RTL-es Szerelem és más bajok című sorozaténak. Ismét szoros volt a verseny a két esti hírműsor között. Heti átlagban jobb eredményt ért el a Tények és négy este nyerték a sávjukat, miközben az RTL Híradó három este bizonyult nézettebbnek.
A Konyhafőnök kimondottan erős, 20 százalék feletti közönségaránnyal búcsúzott. Vele szemben a TV2-n A hegyi doktor újra rendel 12,6 százalékos, a Doktor Balaton 8,3 százalékos heti átlagot hozott. A hegyi doktor eredménye amúgy kimondottan jónak számít, a vásárolt sorozatok nem szoktak már manapság ilyen közönségarányokat hozni a főműsoridőben.
A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is ugyanaz a műsor volt magasan a legnézettebb, méghozzá a múlt keddi Anglia – Magyarország mérkőzés. A kereskedelmi célcsoportból 373 ezer, a teljes lakosság köréből 868 ezer nézőt vonzott a meccs. A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb műsorát is az M4 Sport mutatta be: a vasárnapi Forma-1 futam 244 ezer nézőt érdekelt. A teljes lakosságos toplistán is az első tízben kapott helyet a Kanadai Nagydíj, méghozzá 585 ezres nézőszámmal.
Az RTL Klub legnézettebbje a Konyhafőnök volt mindkét nagy célcsoport esetében. A 18-49 éveseknél a szerdai adás szállította a legmagasabb, 206 ezres nézettséget, a teljes lakosságnál pedig a pénteki adás teljesített a legjobban a maga 604 ezres nézőszámával.
A TV2-nél is ugyanaz a műsor volt a legnézettebb a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is: a Tények. A különbség csak annyi volt, hogy a kereskedelmi célcsoportnál a csütörtöki adás (141 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a pénteki hozta a legjobb (611 ezer néző) eredményt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.
A Sportközvetítés vezeti a nézettségi toplistát bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.
Tovább az eredeti cikkre: Sportközvetítés vezeti a nézettségi toplistát