Rengeteget költenek hirdetésre a big tech cégek

Rengeteget költenek hirdetésre a big tech cégek olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A múlt évben 46,6 milliárd dollárt fordítottak hirdetésekre a világ legnagyobb…

A teljes cikk itt olvasható:
Rengeteget költenek hirdetésre a big tech cégek

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A múlt évben 46,6 milliárd dollárt fordítottak hirdetésekre a világ legnagyobb technológiai cégei a WARC elemzése szerint, ez a teljes globális reklámköltés 6 százalékát jelentette. Az előrejelzés szerint az évtized végére 10 százalékos lesz a részesedésük ezeknek a cégeknek a hirdetési költésekben.

A WARC „Global Advertising Trends: Big Tech’s growing share of the post-COVID ad economy” című tanulmányában nyolc nagy technológiai vállalat Alibaba, Alphabet, Amazon, Baidu, Meta, Microsoft, Netflix and Tencent) reklámkiadásait elemezték. A tavalyi 46,6 milliárd dolláros költés éves összevetésben majdnem 50 százalékos bővülést jelentett. A 8 társaság jóval gyorsabb ütemben növeli reklámkiadásait, mint egyéb szektorok – a média és kiadói ágazat esetében például 34 százalékos, a kiskereskedelemnél pedig 21 százalékos fejlődést mértek -, és a hirdetési piac tavalyi bővülésének 10 százaléka volt nekik köszönhető.

Az Amazon vált a világ legnagyobb hirdetőjévé, a társaság a múlt évben 16,9 milliárd dollárt fordított reklámra, ami 55 százalékkal múlta felül a 2020-as értéket. A WARC elemzése szerint ez volt a legnagyobb összeg, amit egy vállalat egy 12 hónapos periódusban hirdetésre költött. Persze a cég nem csak sokat költ reklámra, de hatalmas hirdetési bevétellel is számolhat, ráadásul a kettő között szoros összefüggés van. Hiszen minél több fogyasztó keresi fel a felületeiket a hirdetéseik hatására, annál többet költenek el náluk reklámokra a rajtuk keresztül értékesítő kereskedők.

 

A második legnagyobb hirdető a big tech cégek között az Alibaba, ők 8,8 milliárd dollárt fordítottak erre a célra tavaly, ez 84,4 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. A legvisszafogottabb hirdető ebben a körben a Microsoft volt, a cég mindössze 1,5 milliárd dollárt szánt reklámokra 2021-ben. Bár 2016 óta nagyjából ennyit költenek hirdetésekre, ez a közeljövőben változhat, részben az Activision Blizzard megvásárlása, részben a metaverzummal kapcsolatos ambícióik miatt.

A Rengeteget költenek hirdetésre a big tech cégek bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Rengeteget költenek hirdetésre a big tech cégek

Vélemény, hozzászólás?