Nehéz idők a Netflixnél, reklámokkal próbálkozhatnak

Nehéz idők a Netflixnél, reklámokkal próbálkozhatnak olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Nagyot zuhant a Netflix részvényeinek értéke miután bejelentették az idei első…

A teljes cikk itt olvasható:
Nehéz idők a Netflixnél, reklámokkal próbálkozhatnak

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Nagyot zuhant a Netflix részvényeinek értéke miután bejelentették az idei első negyedéves eredményeiket, a befektetők rossz hangulatát elsősorban az okozta, hogy 200 ezerrel csökkent az előfizetőik száma. A világ legnépszerűbb streaming szolgáltatójának vezetője arról beszélt, hogy elképzelhető, hogy jön egy hirdetésekkel támogatott, olcsóbb ajánlat.

Az első negyedévet 221,64 millió előfizetővel zárta a Netflix, ez 200 ezerrel volt kevesebb, mint a múlt év végén. A társaság utoljára 2011 októberében számolt be előfizetőszám csökkenésről, ráadásul az előrejelzésük sem túl rózsás, a prognózisuk szerint az idei második negyedévben akár kétmillióval is csökkenhet az előfizetői tábor, igaz a skála másik végén 1,5 milliós bővülés szerepel.

A bejelentés igencsak borúlátóvá tette a befektetőket, a zárás utáni kereskedés során 25 százalékot zuhant a Netflix részvényeinek árfolyama. A cég üzleti eredményei közül az árbevétel 10 százalékkal nőtt, elérve a 7,87 milliárd dollárt, a nyereség viszont csökkent a 2021 első negyedévében elért 1,71 milliárd dollár után az idei első három hónapban csak 1,6 milliárd dollár volt.

A vállalat a negyedévet értékelő tájékoztatójában több tényezőt is megjelölt, amelyek szerepet játszottak az előfizetők számának kedvezőtlen alakulásában. Ezek között kiemelték, hogy becsléseik szerint nagyjából százmillióan használják úgy a szolgáltatást, hogy nem fizetnek érte, viszont előfizető ismerőseik megosztják velük a hozzáférésüket. A Netflix jelzései szerint ezen a helyzeten változtatni szeretnének, ami érthető, hiszen ez azt mutatja, hogy majdnem másfélszer annyi felhasználót érdekel a szolgáltatás, mint amennyien fizetnek érte. Arról egyébként már korábban érkeztek hírek, hogy valamilyen módon átalakítani az előfizetés-megosztás rendszerét a cég, a részletek azonban egyelőre nem ismertek. Nem tett jót a Netflixnek az orosz-ukrán háború sem, hiszen az orosz piacról való kivonulás mintegy 700 ezres veszteséget jelentett a vállalatnak a felhasználók számában.

Arról, hogyan igyekeznek kezelni a kialakult helyzetet egyelőre nem igazán osztottak meg információkat, azonban Reed Hastings, a társaság vezérigazgatója az üzleti eredmények kapcsán tartott tájékoztatón tett egy érdekes megjegyzést. A The Verge beszámolója szerint arról beszélt, hogy nyitott egy olcsóbb, hirdetésekkel támogatott ajánlat bevezetésére. A Netflix korábban mereven elzárkózott attól, hogy reklámokat jelenítsen meg, azonban úgy tűnik változóban a helyzet. Ez azonban várhatóan nem lesz gyors folyamat, Hastings arról beszélt, hogy adnak egy-két évet annak, hogy megvizsgálják, működhet-e ez az opció. Ha továbbra is csökken az előfizetők száma, akkor szinte biztos, hogy megpróbálkoznak valami hasonlóval, hiszen a hirdetéseket is tartalmazó ajánlatot olcsóbban tudják kínálni, és könnyen lehet, hogy a rejtett százmilliós felhasználói táborból sokan már igent mondanának egy alacsonyabb árú Netflixre.

A Nehéz idők a Netflixnél, reklámokkal próbálkozhatnak bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Nehéz idők a Netflixnél, reklámokkal próbálkozhatnak

Vélemény, hozzászólás?