Papírszínház a nemzetiségi és az idegen nyelvi oktatásban, színházi eszközök a kamishibai mesélésben

Papírszínház a nemzetiségi és az idegen nyelvi oktatásban, színházi eszközök a kamishibai mesélésben olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

II. Papírszínház Szakmai Nap Hatékony a papírszínház a nemzetiségi és idegen…

A teljes cikk itt olvasható:
Papírszínház a nemzetiségi és az idegen nyelvi oktatásban, színházi eszközök a kamishibai mesélésben

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

  • II. Papírszínház Szakmai Nap

Hatékony a papírszínház a nemzetiségi és idegen nyelvi oktatásban? Milyen tapasztalatok vannak a papírszínház iskolai alkalmazásával kapcsolatban? Milyen színházi eszközöket használhatunk a kamishibai papírszínházban?  Ezek lesznek a fő témái a II. Papírszínházi Szakmai Napnak 2022. május 11-én. Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola szervezésében zajló rendezvényen az előadók között művészek, pedagógus szakemberek és hallgatók is lesznek. 

A képekkel való történetmesélés, a vásári képmutogatás, a japán kamishibai hagyományait felhasználó kamishibai-papírszínház nagyon jól működik az oktatási-nevelési intézményekben. Nemcsak úgy, hogy a pedagógus mesél a gyerekeknek, hanem úgy is, hogy a diákokat új történetek kitalálására, előadására és alkotására ösztönzi. A papírszínháznak köszönhetően nincs szükség az olvasás megszakítására, a könyv körbeadására, mert a mesélő által a fakeretben mozgatott nagyméretű képek folyamatosan változnak. A lapok hátulján található szöveget színházi hatásokkal kiegészítve adja elő a mesélő, miközben senki nem marad le a vizuális élményről, a képeket mindenki látja. A figyelem így egyszerre tud az illusztrációkra és a mese szövegére irányulni.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola szervezésében május 11-én, szerdán megrendezett szakmai nap előadásain és kerekasztal-beszélgetésén oktatók, drámapedagógus szakemberek, előadóművészek és színházi alkotók mutatják be a műfaj sokoldalúságát és pedagógiai jelentőségét a nemzetiségi és az idegennyelv oktatásban, illetve a színházi eszközök papírszínházi előadásba való bevonásáról is kaphatnak információt résztvevők. A délután folyamán pedig hivatásos előadóművészek, pedagógus szakemberek és hallgatók a gyakorlatban is bemutatják a papírszínházat: Lázár Ervintől A bárányfelhő bodorító, a Délibáb Társulat előadásában a Csizmás Kandúr lesz látható.  Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola hallgatói – többek között – a tehetséges Kovács-Buna Tímea kerekesszékkel élő diák-meseíró Répi, a kis hóember című történetéből készülnek papírszínház előadással.

Kovács-Buna Tímea kötetét Székely Andrea, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola művésztanára és drámapedagógia szakfelelőse ismertette meg a hallgatókkal: „Tetszettek a mesék, és nagyon érzékenyen érintett bennünket, hogy egy fiatal lány, aki kerekesszékhez van kötve, milyen élettel teli, kedves történetfüzért tud kitalálni, ezért természetes volt, hogy foglalkozunk vele.  A hallgatók is végig nagyon lelkesek voltak és örültek, hogy találkozhatnak Timivel” – fejtette ki a szakember. „Tanárként és emberként fontos számomra, hogy egy tehetségnek helyet adjunk a lehetőségeinket kihasználva, és hogy a diákok találkozzanak olyan helyzetekkel, amelyek eltérőek a megszokottól, és azokban is jól, érzékenyen tudjanak mozogni, természetesen és szeretettel. Minden egyes találkozás segíti őket abban, hogy mélyebben megéljék mások helyzetét.”

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola II. Papírszínházi Szakmai Napját 2022. május 11-én 10.00-15.00 között, Vácott rendezik. További információk, részletes program: ITT, regisztrálni a következő a linken lehet:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSec2zeAMBmHAXeWrNV9G9t35fPKgUBW9lUwOotHYekBo2Ip3A/viewform 

Tovább az eredeti cikkre: Papírszínház a nemzetiségi és az idegen nyelvi oktatásban, színházi eszközök a kamishibai mesélésben

Vélemény, hozzászólás?