Kategóriák
Friss hírek

Diaszpórában élő magyar fiataloknak indul ösztöndíjprogram

Diaszpórában élő magyar fiataloknak indul ösztöndíjprogram olvasható a mediapiac.com weboldalán.

Magyarországtól távol, diaszpórában élő magyar fiataloknak indít a kormány felsőoktatási ösztöndíjprogramot…

A teljes cikk itt olvasható:
Diaszpórában élő magyar fiataloknak indul ösztöndíjprogram

Ahogy a mediapiac.com beszámolt ma róla: Magyarországtól távol, diaszpórában élő magyar fiataloknak indít a kormány felsőoktatási ösztöndíjprogramot – közölte a Külgazdasági és Külügyminiszter kedden az MTI-vel.

Tovább az eredeti cikkre: Diaszpórában élő magyar fiataloknak indul ösztöndíjprogram

Kategóriák
Friss hírek

Megújult a Black Friday oldala

Megújult a Black Friday oldala olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Új köntöst kapott a HelloBlackFriday.hu, ami 2017 óta segít a látogatóknak…

A teljes cikk itt olvasható:
Megújult a Black Friday oldala

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla: Új köntöst kapott a HelloBlackFriday.hu, ami 2017 óta segít a látogatóknak eligazodni a Black Friday leárazások tengerében. A portál teljes ráncfelvarráson esett át, így mostantól mobil eszközökről is ugyanolyan könnyedén és gyorsan tudják az akcióvadászok megtalálni a legjobb kedvezményeket a Fekete Péntek időszakában – és az egész év során.
2020-ban teljes megújuláson esett át a HelloBlackFriday.hu. Miután 2019-ben a Google találati ranglista első helyéig jutott, vagyis hivatalosan is a legnépszerűbb Black Friday akciókereső weboldal lett, időszerű volt, hogy bemutassuk a portál továbbfejlesztett változatát. Új kezelőfelület, felokosított kereső és szűrő, valamint még számtalan új funkció várja a kuponkeresőket, hogy pár kattintással összeválogassák a legjobb Black Friday ajánlatokat.
A HelloBlackFriday.hu megálmodója, a Neo Interactive digitális kommunikációs ügynökség már egy évtizede népszerűsíti az online vásárlást digitális akciókkal és kampányokkal. A 2010-ben induló Internetes Vásárlás Napját 2017-ben váltotta fel a HelloBlackFriday.hu, igazodva a kor vásárlói szokásaihoz. Az akcióinformációs oldal célja, hogy mindenki – kezdő kedvezménykereső és a Black Friday akciók sűrűjében edződött profi engedményvadász – megtalálhassa az aktuális és értékes ajánlatokat a nagy Black Friday reklámzajában.

Tovább az eredeti cikkre: Megújult a Black Friday oldala

Kategóriák
Friss hírek

″Fókuszálj az élet apró dolgaira″ – üzeni Snoop Dogg legújabb kampányában

″Fókuszálj az élet apró dolgaira″ – üzeni Snoop Dogg legújabb kampányában olvasható a mediapiac.com weboldalán.

A világ vezető szénsavas-víz márkája, a SodaStream világszerte elindította ünnepi kampányát,…

A teljes cikk itt olvasható:
″Fókuszálj az élet apró dolgaira″ – üzeni Snoop Dogg legújabb kampányában

Ahogy a mediapiac.com beszámolt ma róla: A világ vezető szénsavas-víz márkája, a SodaStream világszerte elindította ünnepi kampányát, melyben a hip-hop legenda arra hívja fel a figyelmet, hogy tanuljuk meg újra értékelni az élet apró örömeit.

Tovább az eredeti cikkre: ″Fókuszálj az élet apró dolgaira″ – üzeni Snoop Dogg legújabb kampányában

Kategóriák
Friss hírek

Zöld projekttel ünnepel a GreenGo

Zöld projekttel ünnepel a GreenGo olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Ünnepel Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója, a…

A teljes cikk itt olvasható:
Zöld projekttel ünnepel a GreenGo

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla: Ünnepel Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója, a GreenGo – 4. születésnapjuk alkalmából 500 fa elültetésével zöldítik a várost. A szám nem véletlen: a budapesti közlekedésben részt vevő, nagyjából 500 darab nem elektromos hajtású közösségi autó CO2-kibocsátását szeretnék kompenzálni. Ez a famennyiség 25 éves periódusban 100 tonna szén-dioxidot képes megkötni. Az akciót a 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködésben hajtják végre.
2016 novemberében, 45 autóval indult el a GreenGo, Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója. Az eltelt négy évben az e-carsharing szolgáltató flottája 300 villanyautóra bővült, nőtt a területi lefedettség – többek között a Liszt Ferenc Repülőtérre is el lehet jutni a GreenGokkal -, bevezették a kulcs nélküli indítást, idén pedig Prágában is elindították a szolgáltatást: a cseh főváros útjain 200 autóval vannak jelen. Van mit ünnepelni, a GreenGo születésnapjának középpontjában pedig a zöldítés áll.
Az e-carsharing szolgáltató a 10 millió Fa Alapítvánnyal összefogva idén 500 fát ültet el a város különböző pontjain. Most a IX. kerületben, a Közraktár utca kapta meg az első négy új fát, emellett Budapest több kerületében zajlik majd a zöldítés.
„A GreenGo indulásakor annak ellenére sem vetődött fel, hogy ne e-autókkal induljunk el, hogy az sokkal egyszerűbb üzletmenetet tett volna lehetővé. Már akkor is azt vallottuk, hogy a misszió és az üzlet kerüljön egy polcra: olyan autókat választottunk, amelyeknek nagyon alacsony a gyártáskor keletkező szén-dioxid kibocsátása. A köztéri töltőinkről zöld áramot lehet „tankolni” a GreenGokba, a kocsik rendszeres mosása, de még az irodánk kialakítása során is fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontok vezérelnek minket” – mondta el Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezető igazgatója. Hozzátette: egy átlagos GreenGo-s úttal fél tégla súlyának megfelelő szén-dioxid kibocsátást spórolnak meg a felhasználók. Az 500 elültetett fával az a céljuk, hogy a budapesti közlekedésben részt vevő, nagyjából 500 darab nem elektromos hajtású közösségi autók CO2-kibocsátását kompenzálják, karbonlábnyomukat a lehetőségekhez mérten csökkentsék.
„Minden egyes faültetés ünnep. Emiatt is nagy öröm számunkra, hogy a GreenGo 4. születésnapját így teszi teljessé. A városban elültetett fák lombkoronáinak óriási a jelentősége: amellett, hogy oxigént termelnek, szerepet játszanak a légkörben keringő szén-dioxid feldolgozásában, lekötik, szűrik a szennyező anyagokat, védelmet nyújtanak a zaj, a rázkódások és a rezgések hatásai ellen is, amellyel még a környező lakóépületeket is védik. És akkor még nem beszéltünk mentális egészségünkről, jó közérzetünkről, amelyhez egy forgalmas utcát szegélyező platánsor lenyűgöző látványa jelentősen hozzá tud járulni. Az itt és most elültetett fák csak a kezdet: a GreenGo-val közösen 500 fát ültetünk el, ami számításaink szerint 25 éves periódusban összesen 100 tonna szén-dioxidot képes megkötni – ennyit egy átlagos benzines autó 500 000 km megtétele alatt bocsát ki. Ez nagyjából annyit jelent, mintha tizenkétszer megkerülnénk a Földet” – mondta el Bojár Iván András, a 10 millió Fa alapítója.
A faültetési akció nem áll meg: a GreenGo az alapítvánnyal további együttműködést tervez. Újdonságokkal is készülnek, illetve a COVID-19 járvány miatt év végéig meghosszabbítják az ingyenes regisztrációt és a felhasználóknak járó 30 bónuszperc ajánlatukat.

Tovább az eredeti cikkre: Zöld projekttel ünnepel a GreenGo

Kategóriák
Friss hírek

Szelektívvel szelfiztek az ország minden pontján

Szelektívvel szelfiztek az ország minden pontján olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

Az ország negyedét megmozgatta a #Szelektívenjobb mozgalom #Szelektívenjobb mozgalmat indított az…

A teljes cikk itt olvasható:
Szelektívvel szelfiztek az ország minden pontján

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

  • Az ország negyedét megmozgatta a #Szelektívenjobb mozgalom

#Szelektívenjobb mozgalmat indított az Italos Karton Egyesülés a Földünkért világnap alkalmából. A közösségi média erejét kihasználva közel 2,5 millió embert értek el a kampánnyal. A kezdeményezéssel az IKSZ célja az volt, hogy felhívja a lakosság figyelmét a szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosítás fontosságára. Az akcióhoz csatlakozott többek között Gundel Takács Gábor, Pély Barna, Harcsa Veronika a Sugarloaf, közel száz óvoda és iskola, valamint számos munkaközösség és magánszemély. 

A Földünkért világnap, melyet a Dalai Láma indított útjára 1991-ben, a cselekvésről szól. Ehhez a világnaphoz csatlakozva alkotta meg az IKSZ a #Szelektívenjobb mozgalmát, amely a közösségi médiában közel 2,5 millió embert ért el és szólított cselekvésre a világnapot körülölelő két hétben. Az aktivitásban részt vevőknek az volt a feladatuk, hogy készítsenek egy szelfit egy szelektíven gyűjthető hulladékkal, főként italos kartonnal, hiszen sokan nem tudják, hogy a tejes és gyümölcsleves dobozok hasznos újrapapír alapanyagok, de csak akkor, ha a megfelelő helyre kerülnek. Országszerte a résztvevő óvodák és iskolák a kampánnyal párhuzamosan a szelektív hulladékgyűjtés kapcsán témanapot tartottak és a gyerekeket különböző környezetvédelmi játékokba vonták.

„A #Szelektívenjobb mozgalom célja, hogy megmutassuk milyen egyszerű a szelektív hulladékgyűjtés, ezen belül is az italos karton, vagyis a tejes és gyümölcsleves dobozok gyűjtése. A gyermekek egy része már óvodában megtanulja, hogyan tapossa laposra azokat. A közösségi média hatalmas erővel bír, így a csatlakozó hírességeken és munkaközösségeken keresztül még inkább motiválhatjuk az országot, hogy a hulladékok szelektív gyűjtése, köztük az italos kartonoké is tudatos és rendszeres tevékenységgé váljon a hazai lakosság számára. Ha ez sikerül, elindulhatunk a zöldebb jövő felé!” – mondta Baka Éva, az IKSZ ügyvezető igazgatója.

Hírességek taposták laposra

A „#Szelektívenjobb” mozgalmat többek között olyan ismert személyek is segítették, mint Pély Barna, Gryllusz Vilmos, Illés Fanni, Pátkai Rozina, Gundel Takács Gábor, Harcsa Veronika, Rutkai Bori, Jaksity Kata, Czutor Zoltán, Gyetván Csaba, a Sugarloaf tagjai, akik magánszemélyként és munkájuk közben is elkötelezett környezetvédők és szelektív hulladékgyűjtők. 

Hírességek és munkaközösségek képei a teljesség igénye nélkül:

Pély Barna Fehér Mariann

Gryllusz Vilmos Gundel Takács Gábor

Harcsa Veronika Praktiker

Czutor Zoltán Pátkai Rozina

Mizse Rutkai Bori

IKSZ Egyesülés Facebook oldalán a programban részt vett megannyi óvoda, iskola és munkaközösség fotóját is megtalálják: https://hu-hu.facebook.com/italoskarton/

The post Szelektívvel szelfiztek az ország minden pontján appeared first on .

Tovább az eredeti cikkre: Szelektívvel szelfiztek az ország minden pontján

Kategóriák
Friss hírek

Ma kezdődik a 18. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál

Ma kezdődik a 18. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál olvasható a mediapiac.com weboldalán.

52 alkotást – köztük három egészestés filmet – láthatnak a nézők…

A teljes cikk itt olvasható:
Ma kezdődik a 18. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál

Ahogy a mediapiac.com beszámolt ma róla: 52 alkotást – köztük három egészestés filmet – láthatnak a nézők vasárnapig a Toldi Távmoziban.

Tovább az eredeti cikkre: Ma kezdődik a 18. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál

Kategóriák
Friss hírek

Januárban újra Magyar Marketing Fesztivál

Januárban újra Magyar Marketing Fesztivál olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

Nyolcadik alkalommal mutatják be a kkv üzleti és marketingtrendeket A tavaly…

A teljes cikk itt olvasható:
Januárban újra Magyar Marketing Fesztivál

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

  • Nyolcadik alkalommal mutatják be a kkv üzleti és marketingtrendeket

A tavaly 1700 döntéshozóval megrendezett, teltházas Magyar Marketing Fesztivál – a szervezők közleménye szerint – minden eddiginél erősebb szakmai programmal és „show”-val érkezik immár 8. alkalommal 2021. január 21-én. Az esemény célja – a hagyományokhoz híven – a 2021-es év várható üzleti és marketingtrendjeinek bemutatása, a vállalkozások, cégvezetők és döntéshozók felkészítése az idei év kihívásaira.

A rendezvényen több mint 20 előadó – mindannyian az adott szakterület jeles vagy éppen piacvezető képviselői – exkluzív előadása várja a látogatókat. A központi téma ismét: az előttünk álló évre javasolt marketingeszközök, -módszerek, -megoldások bemutatása, amelyek alkalmazásával a vállalkozások fejlődése garantált.

„A feldolgozott témákat a tavalyi évekhez hasonlóan most is hosszas piackutatás előzte meg annak érdekében, hogy a cégvezetők, döntéshozók és szakmabeliek abból választhassanak, ami valóban érdekli őket, amit leginkább fejleszteni szeretnének saját cégükben” – fogalmazott Miklovicz Norbert, a marketingesemény alapító- főszervezője.

 „Idén egészségügyi biztonsági intézkedéseket hoztunk, amely korlátozza például a személyes résztvevők és a kiállítói standok számát. Persze ennek nem örülünk, mert évről évre látogatói csúcsot döntünk, és a szakmai közönség szinte már ki van éhezve a személyes rendezvények iránt. A végső megoldás egy hibrid konferencia, tehát akik nem férnek be a személyes limitbe, online tudnak részt venni az előadásokon és a kapcsolatépítő programokon.” – folytatta Miklovicz.

Idén is lesz egy több mint 20 standos szakkiállítás, ahol a kivitelezők nem csak egyedi ajánlatokkal várják a látogatókat, hanem számtalan új terméket, szolgáltatást is bejelentenek a piac számára.

Lesz újra üzleti kapcsolatépítő (networking) rendezvény ahol szakértői segítséggel gyors, moderált üzleti kapcsolatépítésre, kapcsolati tőke megosztására lesz lehetőség. Egy-egy tapasztaltabb kapcsolatépítő akár 100 új kapcsolattal térhet haza, amely egész évben biztosítja számára a fejlődést.

Továbbá folytatódik a „Milliárdosok klubja” betétprogram, amely egy kerekasztal-beszélgetés, ahol milliárdos forgalmú, „kicsiből naggyá lett”, hiteles (sokszor családi cégből kinőtt) cégek vezetői inspirálják tapasztalataikkal a hallgatóságot.

A rendezvény részletes programja a www.marketingfesztival.hu oldalon érhető el.

https://www.facebook.com/events/1392824320890132

https://www.youtube.com/channel/UCeS0XdcQCF_9POSQZrMjYNA

The post Januárban újra Magyar Marketing Fesztivál appeared first on .

Tovább az eredeti cikkre: Januárban újra Magyar Marketing Fesztivál

Kategóriák
Friss hírek

Nálunk csökkentek, Európában emelkedtek a lakásárak

Nálunk csökkentek, Európában emelkedtek a lakásárak olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Az európai országok többségében 2020. második negyedévében is emelkedtek a használt…

A teljes cikk itt olvasható:
Nálunk csökkentek, Európában emelkedtek a lakásárak

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla: Az európai országok többségében 2020. második negyedévében is emelkedtek a használt és új lakások árai. Az Eurostat módszerével számolt, 2015-höz viszonyított árszint még mindig Magyarországon a legmagasabb, de 2020. I. negyedévével összevetve a visszaesés is hazánkban volt a legnagyobb – ismerteti a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közölt adatokat az OTP Ingatlanpont.
A KSH adatai alapján a 2015-ös bázis időszakhoz képest 2020. II. negyedévében még mindig Magyarországon volt a legmagasabb a lakásárindex (166,3%), annak ellenére, hogy hazánkban a 2020. I negyedéves csúcs (177,0%) után már csökkenés volt megfigyelhető. Hasonlóan magas értékek jellemzik Izlandot (156,3%), Csehországot (151,4%) és Portugáliát (152,5%) is, azonban ezekben az országokban az árindex továbbra is növekedést mutat, így valószínűsíthető, hogy Magyarország előbb-utóbb el fogja veszíteni vezető pozícióját.
A magyarországihoz hasonló, 6 százalék körüli csökkenés az adott időszakban csak Észtországban volt megfigyelhető. Míg a vizsgált európai országok többségében 2020. II. negyedévében is áremelkedést mértek, Lettországban (-2,3%) és Bulgáriában (-1,1%), továbbá kismértékben az Egyesült Királyságban (-0,5%) és Írországban (-0,1%) is mérséklődtek az árak.
„Ezen országokban már valószínűleg a járvány megjelenése előtt csúcsra ért a piac, és a koronavírus hatásai miatt indulhatott el a csökkenés, az Egyesült Királyság esetében pedig a Brexit hatásait is számításba kell venni. Azt fontos megjegyezni, hogy a valós tranzakciók alapján kalkulált árindexelső közlését követően még egy évig, és akár több százalékponttal is változhat, de a trendek így is megfigyelhetőek” – mondta Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője.
2014-től folyamatosan és összességében az európai uniós átlagnál nagyobb mértékben növekedtek az ingatlanárak. Ezt magyarázhatják az egyre előnyösebb állami ösztönzők, a többször bővített CSOK, az 5 százalékos újlakás-áfa és a magánerős építkezéseknél az áfa-visszaigénylés lehetősége, valamint a magyarországi jövedelmek folyamatos emelkedése is. Emellett nagyobb teret adott az emelkedésnek az is, hogy a legutóbbi, 2008-tól induló válság idején nálunk az európai uniót jóval meghaladó mértékben csökkentek az árak.
Azt, hogy miért hazánkban volt a legnagyobb 2020. II. negyedévében a lakásárindex zuhanása, ugyancsak több okra lehet visszavezetni. Az elmúlt hat és fél évben Magyarországon emelkedett a legnagyobb ütemben a lakásárindex, így a koronavírus nyomában jelentkező válság a magyar piacot érzékenyebben érinthette. Emellett Magyarországon a forgalom már a tavalyi évben is csökkent, de ezen belül is a budapesti piac mutatta a legnagyobb visszaesést. Azzal, hogy a legdrágább területen mérséklődött legjobban a forgalom, nagyobb súlyt kapnak az olcsóbb, agglomerációs és vidéki területek. Végezetül a magyarországi piacot a 27 százalékos áfa és a MÁP+ megjelenése is negatívan befolyásolta, főleg úgy, hogy ezek az eszközök az új építésű vagy befektetési célra vásárolt, tehát jó fekvésű, felújított, eleve magas árú ingatlanok piacát érintették.
„Feltételezhető, hogy több európai országban is megfigyelhető lesz az a trend, miszerint a drágább nagyvárosi ingatlanok irányából az egyelőre olcsóbb, agglomerációs és vidéki kínálat felé mozdul el a piac, ami itt indíthat el áremelkedést, s ez összességében gátat vethet országos szinten is a további jelentős áresésnek. Az árolló záródását látjuk most Magyarországon, ahol a budapesti ingatlanok súlya csökkent és a falusi CSOK-os kistelepülések kerültek előtérbe. A kereslet növekedésével viszont együtt járt a kistelepülések ingatlanárainak nagyobb ütemű növekedése is, ami valamelyest kiegyenlíti a korábbi árkülönbségeket” – tette hozzá Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője.
A jövő januárban bevezetendő állami ingatlanpiaci intézkedések, ha nem is hoznak azonnal látványos forgalomélénkülést, mindenképpen pozitív irányba fogják elmozdítani a hazai ingatlanpiacot. Az ingatlanfelújítás támogatásával a lakásállomány állapotának javulása is várható, amit tovább erősítenek a jövő januártól szigorodó energetikai előírások is. Valószínűsíthető, hogy az 5%-ra csökkentett áfa miatt az új építésű ingatlanok értékesítésének aránya is növekedni fog, ami szintén ármegtartó tényező.

Tovább az eredeti cikkre: Nálunk csökkentek, Európában emelkedtek a lakásárak

Kategóriák
Friss hírek

Virtuális országjárásra hív a Magyar Turisztikai Ügynökség

Virtuális országjárásra hív a Magyar Turisztikai Ügynökség olvasható a turizmus.com weboldalán.

Ezekben a napokban kevés lehetőségünk van arra, hogy útnak induljunk. Ezért…

A teljes cikk itt olvasható:
Virtuális országjárásra hív a Magyar Turisztikai Ügynökség

Ahogy a turizmus.com beszámolt ma róla: Ezekben a napokban kevés lehetőségünk van arra, hogy útnak induljunk. Ezért a Magyar Turisztikai Ügynökség VR-túrákkal viszi az érdeklődők otthonába országunk megannyi látnivalóját.

Tovább az eredeti cikkre: Virtuális országjárásra hív a Magyar Turisztikai Ügynökség

Kategóriák
Friss hírek

Elveszi-e a pedagógusok munkáját a mesterséges intelligencia? 

Elveszi-e a pedagógusok munkáját a mesterséges intelligencia?  olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

a Corvinus idén is bekapcsolódik a Kutatók Éjszakája előadássorozatba november 27-én…

A teljes cikk itt olvasható:
Elveszi-e a pedagógusok munkáját a mesterséges intelligencia? 

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

  • a Corvinus idén is bekapcsolódik a Kutatók Éjszakája előadássorozatba
  • november 27-én a mesterséges intelligencia kihívásairól tart workshopot Dr. Bokor Tamás, egyetemi adjunktus
  • a program a mesterséges intelligencia köznevelésre és felsőoktatásra gyakorolt hatását járja körbe egy izgalmas kvíz és egy rövid szakmai beszélgetés segítségével

Milyen hatást gyakorol a mesterséges intelligencia a köznevelésre és a felsőoktatásra? Mihez kezd az iskola a természetes intelligenciával, és mihez kezd a mesterséges intelligencia az iskolával? Milyen területeken segítheti az MI az oktatást? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ workshopjában Dr. Bokor Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa és kutatócsoportja az idei Kutatók Éjszakáján.

AI-jaj: a mesterséges intelligencia kihívásai az oktatásban címmel tart workshopot november 27-én 18:00 órától Dr. Bokor Tamás egyetemi adjunktus, a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet kutatója az idei Kutatók Éjszakáján. A program a mesterséges intelligencia köznevelésre és felsőoktatásra gyakorolt hatását járja körbe egy izgalmas kvíz és egy rövid szakmai beszélgetés segítségével. A koronavírus-járványra való tekintettel az eseményen – ahogy a Kutatók Éjszakája többi előadásán is – online lehet részt venni.

A mesterséges intelligencia már jelen van a számítástechnika, a sakk, a közúti vezetés, a nyelvi fordítás és a befektetések világában, de az oktatás területén sem idegen fogalom. Dr. Bokor Tamás szerint ez nemhogy a küszöbön van, de félig-meddig már ránk is rúgta az ajtót többek között okos tanterem, digitális oktatás, illetve home schooling formájában. A programban zajló kvíz és az azt követő beszélgetés ezért a gépi intelligencia és az iskolarendszer közötti kölcsönhatásra összpontosít.

A Corvinus Egyetem által szervezett workshop olyan kérdéseket is megválaszol, mint hogy milyen feladatoktól mentesítheti az MI az oktatásban résztvevőket, illetve hogyan járulhat hozzá a gépi intelligencia az oktatás minőségének növeléséhez. Emellett konkrét példák is előkerülnek az MI jelenlétére az oktatásban.

A Budapesti Corvinus Egyetem sok más izgalmas és aktuális témával készül az idei Kutatók Éjszakájára. Az intézmény által szervezett előadásokon többek között szó lesz még a járványkezelésről, a kiégésről, az önvezető autókról, az e-sportról, a színház és a politika viszonyáról, de virtuális kirándulásokon és filmvetítéseken is részt vehetnek az érdeklődők.

Az eseménysorozaton a részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött. Regisztrálni a rendezvény hivatalos oldalán, a kutatokejszakaja.hu-n lehet.

A Budapesti Corvinus Egyetem Magyarország vezető egyeteme a gazdasági és társadalomtudományi képzések területén. A 2019. július 1-től alapítványi fenntartásba került, megújuló BCE középtávú célkitűzése, hogy az említett területeken ne csak országosan, de Kelet-Közép-Európában is a legjobb felsőoktatási intézménnyé váljon. Az egyetem 2019-ben elindított Megújulási Programjának keretében jelentős fejlesztések kezdődtek el mind az akadémiai, mind az intézményi működés területén, amelyeknek célja a BCE nemzetközi színtéren betöltött pozíciójának megerősítése, különös tekintettel a nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő kutatási eredmények létrejöttére.

A Corvinus Egyetem budapesti és székesfehérvári kampuszán jelenleg közel 12 000 hallgató tanul, köztük 3500-an külföldi diákok. Az intézmény világszerte 300 partneregyetemmel ápol szoros kapcsolatot. A Corvinus képzéseinek erősségeit a gyakorlatorientált megközelítés és az aktív piaci kapcsolatok jelentik, teljesítményalapú Corvinus Ösztöndíjrendszere pedig a hallgatókat kiemelkedő eredmények produkálására ösztönzi. A BCE rendszeresen ér el előkelő helyezést a nemzetközi felsőoktatási rangsorban, Gazdálkodási és menedzsment képzésével a régió első helyezettje lett az Eduniversal 2019-es rangsorában, Vezetés és szervezés mesterképzésével pedig 2020-ban bekerült a Financial Times Masters in Management rangsorába, Európa 100 legjobb üzleti iskolája közé. Köszönhető ez többek között annak, hogy az Egyetem több mint 20 nemzetközileg elismert kutatóközpontot működtet, doktori iskolái pedig 7 oktatási területet fednek le.  Jelenleg is a Corvinuson végzett diákok közül kerül ki Magyarország gazdasági, politikai és akadémiai elitjének meghatározó része, az Egyetem Megújulási Programjának azonban fontos célkitűzése, hogy egyre több magas színvonalú, angol nyelvű képzés biztosításával a nemzetközi munkaerőpiacon is jól hasznosítható diplomát és tudást adjon hallgatóinak.

The post Elveszi-e a pedagógusok munkáját a mesterséges intelligencia?  appeared first on .

Tovább az eredeti cikkre: Elveszi-e a pedagógusok munkáját a mesterséges intelligencia?