Kategóriák
Friss hírek

December 1-jéig meghosszabbították a határzárat

December 1-jéig meghosszabbították a határzárat olvasható a turizmus.com weboldalán.

A 469/2020. (X. 29.) Korm. rendelet újabb egy hónappal meghosszabbította a…

A teljes cikk itt olvasható:
December 1-jéig meghosszabbították a határzárat

Ahogy a turizmus.com beszámolt ma róla: A 469/2020. (X. 29.) Korm. rendelet újabb egy hónappal meghosszabbította a schengeni belső határellenőrzést.

Tovább az eredeti cikkre: December 1-jéig meghosszabbították a határzárat

Kategóriák
Friss hírek

Turisztikai munkavállalóból Covid-19 kontaktkutató Máltán

Turisztikai munkavállalóból Covid-19 kontaktkutató Máltán olvasható a turizmus.com weboldalán.

A Máltai Turisztikai Hivatal (Malta Tourism Authority, MTA) új rendszert vezet…

A teljes cikk itt olvasható:
Turisztikai munkavállalóból Covid-19 kontaktkutató Máltán

Ahogy a turizmus.com beszámolt ma róla: A Máltai Turisztikai Hivatal (Malta Tourism Authority, MTA) új rendszert vezet be bővítve a Covid-19 kontaktkutatásba besegítők körét és egyben támogatva a munka nélkül maradt turisztikai és vendéglátóipari dolgozókat.

Tovább az eredeti cikkre: Turisztikai munkavállalóból Covid-19 kontaktkutató Máltán

Kategóriák
Friss hírek

Ilyenek lehetnek a jövő munkahelyei

Ilyenek lehetnek a jövő munkahelyei olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Az irodai munkáról sokaknak az akár több órányi ingázás, a véget…

A teljes cikk itt olvasható:
Ilyenek lehetnek a jövő munkahelyei

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla: Az irodai munkáról sokaknak az akár több órányi ingázás, a véget nem érő személyes megbeszélések, hosszas telefonos egyeztetések, véget nem érő email-folyamok és dokumentumok olvasása jut eszébe. Persze, mint oly’ sok mindenben, az elmúlt hónapok során ebben is sok változást tapasztalhattunk. A Ericsson legújabb kutatása azt mutatja be, hogy a szellemi munkát végzők hogyan látják saját munkájukat, és milyen elvárásaik vannak jövőbeni munkahelyükkel szemben. Felsejlik a dematerializált iroda képe.
Képzeljük el, hogy 2030-ra teljesen elfogadottá válik, hogy az emberek kizárólag a virtuális térben dolgoznak és találkoznak egymással, anélkül, hogy elmennének otthonról. Ez a forgatókönyv a képzelet szüleményének tűnt volna egy évvel ezelőtt. A koronavírus világjárvánnyá válása óta azonban a kizárólag otthonról történő munkavégzés és kapcsolattartás már nem pusztán elméleti feltevés. Éppen ellenkezőleg: a világ irodai dolgozóinak jelentős része számára valósággá vált. Az Ericsson IndustryLab legfrissebb, a „Dematerializált iroda” címet viselő felmérése a világ mintegy 133 millió munkavállalójára nézve reprezentatív módon mutatja be, mit várnak el az ún. early adopter, azaz az újdonságokat leggyorsabban átvevő szellemi dolgozók a jövő munkahelyeitől.
Az érzékek internete a dematerializált irodában
A mostani jelentés a tavalyi „Érzékek internete” című ConsumerLab tanulmány folytatásának tekinthető, amely azt vizsgálta, hogy a fogyasztók mindennapi életére milyen hatással lehet a képernyő alapú internetes kapcsolattartásról történő áttérés az összes érzékszervet használó, immerzív virtuális valóságra. A mostani jelentés ennek az irodai vetületével foglalkozik, megvizsgálva, hogy a mesterséges intelligencia (AI), a kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR) és az 5G valamint automatizálás által lehetővé tett „érzékek internete” milyen változásokat hoz a szellemi, irodai dolgozók mindennapi életében.
A jelentés néhány fontosabb megállapítása:
A válaszadók közel 60 százaléka szerint visszavonhatatlanul emelkedni fog az online meetingek gyakorisága és elterjedtsége, és olyan eszközökre tartanak igényt, amelyek jobban segítik a távmunkát.
A válaszadók fele olyan digitális munkaállomást szeretne, amelynek segítségével bárhonnan dolgozhat, és minden érzékével jelen lehet a virtuális munkahelyén.
A válaszadók 77 százaléka szerint az „érzékek internete” fenntarthatóbbá tenné társaságuk működését.
Az „érzékek internetét” nagy valószínűséggel marketing és értékesítési célokra fogják használni elsősorban; a válaszadók 59 százaléka szerint a tértudatos vegyes-valóság, míg 50 százalékuk szerint a digitális hőmérsékletérzékelést is használni fogják 2030-ra a fogyasztók megnyeréséhez.
A felsővezetők 73 százaléka szerint a céges menzán az ételek digitálisan feljavíthatók, módosíthatók lesznek bármilyen ízűre 2030-ra.
Noha a válaszadók 66 százaléka gondolja úgy, hogy 2030-ban a technológia már lehetővé teszi majd számukra, hogy érzékeljék, ha egy kollégájuk ingerült, ez azt is jelenti, hogy munkaadójuk is érzékelni tudja, ha ők maguk ingerültek.
Ez várható a közeljövőben
Azt mindenképpen megállapíthatjuk, hogy ahhoz, hogy egy digitális meeting ugyanolyan interaktív lehessen, mint egy valóságos megbeszélés, minél előbb a kommunikációs technológia jelentős fejlődésére van szükség. Itt sokkal többről van szó, mint jobb minőségű videokonferenciákról. Az új technológiának lehetővé kell tennie azt az érzést, hogy az ember valóban jelen van a helyiségben és együttműködik a kollégákkal. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy az elmúlt félév során ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés az AR/VR technológiák iránt. Ugyanakkor még ez sem elegendő a teljes sikerhez. A COVID-19 okozta elszigeteltség miatt az emberek tudatára ébredtek, milyen fontosak az általuk rendszeresen – akár személyes, akár munkaügyben – felkeresett helyszínekhez kötődő illatok, ízek, és maga a fizikai jelenlét.
A járvány hatására a szellemi munkát végzők elképzelései radikális mértékben megváltoztak a jövő digitális irodáival kapcsolatban. Az irodai munka sosem lesz már ugyanaz, mint a járvány előtti időkben. A dolgozók több időt fognak táv- és digitális munkával tölteni, és ezért olyan ütemű fejlődés és igény várható a jövőbeli technológiák iránt, ami akár csak egy évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna.

Tovább az eredeti cikkre: Ilyenek lehetnek a jövő munkahelyei

Kategóriák
Friss hírek

David Guetta lesz Palvin Barbara műsorvezető társa az MTV díjátadóján

David Guetta lesz Palvin Barbara műsorvezető társa az MTV díjátadóján olvasható a mediapiac.com weboldalán.

Az elektronikus zene neves előadója különleges zenei produkcióval is készül a…

A teljes cikk itt olvasható:
David Guetta lesz Palvin Barbara műsorvezető társa az MTV díjátadóján

Ahogy a mediapiac.com beszámolt ma róla: Az elektronikus zene neves előadója különleges zenei produkcióval is készül a Széchenyi Gyógyfürdő medencéjében kialakított színpadon.

Tovább az eredeti cikkre: David Guetta lesz Palvin Barbara műsorvezető társa az MTV díjátadóján

Kategóriák
Friss hírek

Állandó távmunkaprogramot indított a Vodafone

Állandó távmunkaprogramot indított a Vodafone olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Home Agent néven indított állandó távmunkaprogramot a Vodafone Magyarország meglévő és…

A teljes cikk itt olvasható:
Állandó távmunkaprogramot indított a Vodafone

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla: Home Agent néven indított állandó távmunkaprogramot a Vodafone Magyarország meglévő és újonnan belépő ügyfélszolgálatos kollégák körében – ezzel úttörő szerepet vállalva az innovatív, digitális munkavégzés kialakításában. A programmal a távközlési vállalat lokációtól függetlenül kíván munkalehetőséget teremteni, olyan munkavállaók számára, akik otthonaikat nem – vagy csak korlátozottan – tudják elhagyni, vagy olyanok számára, akik csekély munkalehetőséggel bíró térségben élnek. A Home Agent sikerét mi sem mutatja jobban, minthogy az elmúlt pár hónapban már 270-en jelentkeztek a programba.
A Vodafone Magyarország budapesti, miskolci és kolozsvári irodáiban még március közepén rendelte el a koronavírus miatt a teljes munkatársi állománya számára az otthoni munkavégzést, ami egyáltalán nem okozott fennakadást a vállalat életében, hiszen ügymenetükben a home office évek óta jelen van. A vállalat ekkor döntött úgy, hogy az ügyfélszolgálaton dolgozói kollégái számára is biztosítja a távmunka lehetőségét, így az ügyfélszolgálat 95%-a át is állt az otthoni munkavégzésre. A Vodafone Magyarországon úttörőnek számít ebben a tekintetben, hiszen korábban – elsősorban az informatikai infrastruktúra miatt – elképzelhetetlen lett volna az ügyfélszolgálat távoli munkavégzésre való átállása.
Mivel a home office-ban töltött időszak tapasztalatai bizonyították az új munkarend hatékonyságát és előnyeit, ezért a Vodafone úgy döntött, hogy állandó távmunkaprogramot hirdet meg ügyfélszolgálatos munkatársai körében. A program rendkívül nagy népszerűségnek örvend, a júliusi bejelentés óta már 270 kolléga adta le a jelentkezését. Ezen kollégák közül 160-an meg is feleltek a tartós home office követelményeinek, így ők a rendkívüli helyzet megszűnése után is folytathatják az otthoni munkavégzést.
A nagy népszerűségre való tekintettel a vállalat az újonnan belépő ügyfélszolgálatos kollégák körében is meghirdette a programot.
„Óriási az érdeklődés a távmunkában végezhető ügyfélszolgálati pozíciókra, számos olyan terület van, ahol az új kollégák már ebben a munkarendben segítik az ügyfélszolgálat munkáját. Azt gondolom, hogy ez egy kölcsönösen előnyös helyzet a vállalat és a munkavállalók számára, hiszen az ilyen jellegű távmunka programok megoldást nyújthatnak a foglalkoztatottság növelésére olyan térségekben is, ahol egyébként kevés a munkalehetőség, illetve olyan emberek számára, akik egészségügyi okokból, vagy egyéb feladataik ellátása miatt nem tudták elhagyni otthonaikat. Az ügyfélszolgálatunk ezzel a programmal olyan tehetséges munkavállalókat is integrálni tud az egyes csapatokba, akik korábban pont a fenti okok miatt nem tudtak jelentkezni.” – mondta el Szentkuti Gabriella, a Vodafone Magyarország Lakossági Értékesítési és Operációs Vezérigazgató-helyettese.
A kezdeményezés bővítése folyamatosan zajlik a vállalatnál, most a Miskolcon működő, ügyfélszolgálati tevékenységet végző csapatok bővítésére indult toborzási kampány, amiben szintén biztosítják a távmunka lehetőségét.
A Vodafone lépése nem meglepő, hiszen a távoli munkavégzésnek számos előnye van, mind munkavállalói, mind munkáltatói oldalról. A kollégák egyrészt időt és pénzt spórolnak a munkahelyre történő utazás kiesésével, másrészt a megoldás rugalmasabb munkavégzést tesz lehetővé, ezen tényezők pedig csökkentik a stresszt és növelik a munkahelyi elégedettséget. Munkáltatói oldalról is rendkívül előnyös, hiszen az irodába járás megszűnésével lehetőség nyílik olyan munkavállalók bevonzására, akiknek ez korábban problémát jelentett. Így olyan tehetségek is csatlakozhatnak a vállalathoz, akik az irodaházaktól messzebb élnek, esetleg betegség vagy ápolás miatt kevésbé mobilisak.

Tovább az eredeti cikkre: Állandó távmunkaprogramot indított a Vodafone

Kategóriák
Friss hírek

Csomagolással zöldít az Unilever

Csomagolással zöldít az Unilever olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére kitart a termékcsomagolásokban felhasznált műanyagok mennyiségének…

A teljes cikk itt olvasható:
Csomagolással zöldít az Unilever

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla: A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére kitart a termékcsomagolásokban felhasznált műanyagok mennyiségének csökkentése mellett az Unilever. A többek közt a Dove, Axe, Lipton és Knorr márkáiról ismert, Magyarországon három gyártóbázissal jelen lévő vállalat globálisan 75 ezer tonnára növelte az újrahasznosított műanyagok felhasználását az elmúlt egy évben. Ez számottevő növekedés 2019-hez képest, és immár a vállalat teljes plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. Ezt az arányt az Unilever számításai szerint a következő 12 hónapban képesek lesznek megduplázni, így haladva a 2025-re kitűzött cél felé, miszerint legalább 25%-ra növelik az újrafeldolgozott műanyagok arányát a teljes portfólióban.
A világ vezető fogyasztási cikkeket gyártó vállalatai közül az Unilever elsők között kötelezte el magát amellett, hogy portfóliójában abszolút értelemben is csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok mennyiségét. A vállalat a Covid-19 világjárvány negatív társadalmi és gazdasági hatásai ellenére megerősítette, hogy továbbra is tartja magát a tavaly bejelentett „Less plastic” vállalásaihoz, azaz 2025-ig megfelezi az ún. szűz, vagyis közvetlenül kőolajból készülő műanyagok mennyiségét, részben az újrafeldolgozott műanyagok használatának növelésével, részben pedig a felhasznált plasztik csomagolóanyagok mennyiségének több mint 100 ezer tonnás csökkentésével.
„Az eldobhatóság kultúrája és az eldobhatóság üzleti modelljei továbbra is meghatározzák életünket és továbbra is károkat okoznak Földünknek. A jelenlegi körülmények ellenére sem fordíthatunk hátat a műanyagszennyezésnek. Létfontosságú, hogy mi – és az iparág többi szereplője – folytassuk a megkezdett munkát, csökkentsük a felhasznált műanyag mennyiségét és amilyen gyorsan csak lehet térjünk át a körkörös gazdaságra” – mondta Alan Jope, az Unilever elnök-vezérigazgatója.
Az Unilever a „Less plastic” bejelentés óta eltelt egy év során globálisan
Mintegy 75 ezer tonnára növelte az újrafeldolgozott (PCR) műanyagok felhasználását – ez a mennyiség az Unilever plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. A vállalat arra számít, hogy a következő 12 hónap során megduplázzák ezt az arányt, így a tervezettnél korábban elérhető a 2025-re vállalt legalább 25%-os szint.
Több innovatív megoldást vezetett be a műanyagfelhasználás abszolút értelemben vett csökkentése érdekében.
Ilyen például az újrafeldolgozott papírból készült Carte D’or jégkrémes doboz, amelynek használatával mintegy 4500 tonna műanyag felhasználása kerülhető el.
Brazíliában tavaly vezették be kísérleti jelleggel az Unilever első, otthon hígítandó mosószerét: azóta az OMO vásárlóinak 30%-a tért át a koncentrált, jóval kevesebb csomagolóanyagot igénylő változatra.
Franciaországban forgalomba hozták azokat a Signal fogkeféket, amelyek tartós, fémből készült nyéllel és cserélhető, részben PCR-ből készülő fejjel kaphatók. Ezek gyártásához a hagyományos fogkefékhez képest 95%-kal kevesebb szűz műanyagra van szükség.
A járványhelyzet ellenére folytatódnak azok a kísérletek, amelyek a flakonok bolti újratöltésének lehetőségeit vizsgálják: e hónaptól kezdve több nagy-britanniai Asda üzletben válnak elérhetővé az így megvásárolható mosószerek, testápolási termékek és teák.
Indonéziában az Unilever 18 város közösségének segített kifejleszteni azt a rendszert, amelynek keretében begyűjthetik és értékesíthetik a hulladékot. A vállalat partnerségre lépett a Google-lal is, így a Google My Business platform segítségével a fogyasztók a Google térképén tájékozódhatnak a hulladékudvarok elérhetőségéről.
Ezek a törekvések a hazai fogyasztók számára is kézzel foghatóak, hiszen Magyarországon, a háztartásvegyipari termékeket gyártó nyírbátori üzemben is folyamatosan növelik a csomagolóanyagokban felhasznált PCR arányát, ami az idén már elérheti a 70%-ot.
Az itthon kapható Dove termékek műanyag flakonjai is 100%-ban PCR-ból készülnek.
Már Magyarországon is kapható a szuperkoncentrált CIF ecorefill utántöltő, amelynek csomagolásához 75%-kal kevesebb műanyag szükséges, a hagyományos szórófejes palackokhoz képest.
Várhatóan jövő évtől hazánkban is elérhető lesz az újrahasznosított műanyag felhasználásával készült csomagolásban érkező poharas Magnum jégkrém. Korábban nem létezett az a technológia, amellyel a csomagolóanyagként használt polipropilén úgy lett volna újrahasznosítható, hogy végül élelmiszer-csomagolásra is alkalmas legyen.

Tovább az eredeti cikkre: Csomagolással zöldít az Unilever

Kategóriák
MTI

Az ÉTA Országos Szövetség közleménye

Az ÉTA Országos Szövetség közleménye olvasható a z MTI weboldalán.

Budapest, 2020. október 30., péntek (OS) – A Strokeinfó Alapítvány online…

A teljes cikk itt olvasható:
Az ÉTA Országos Szövetség közleménye

Ahogy a z MTI beszámolt ma róla:

Budapest, 2020. október 30., péntek (OS) – A Strokeinfó Alapítvány online konferenciája az ÉTA Országos Szövetség Központjából
Tagszervezetünk, a Strokeinfo Alapítvány a Stroke Világnapja
alkalmából online konferenciát szervez, a

“Strokot n…

Tovább az eredeti cikkre: Az ÉTA Országos Szövetség közleménye

Kategóriák
Friss hírek

A Német Turisztikai Hivatal German Design Award kitüntetést kap a „Falomlási-kampányáért”

A Német Turisztikai Hivatal German Design Award kitüntetést kap a „Falomlási-kampányáért” olvasható a azutazo.hu weboldalán.

A Formálási tanács (Rat für Formgebung) kitüntette a Német Turisztikai Hivatal…

A teljes cikk itt olvasható:
A Német Turisztikai Hivatal German Design Award kitüntetést kap a „Falomlási-kampányáért”

Ahogy a azutazo.hu beszámolt ma róla:

A Formálási tanács (Rat für Formgebung) kitüntette a Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2019-es évi „30 éve omlott le a fal” digitális kampányát a híres German Design Award 2021 díjjal.

A szakmai zsűri az „Úticél Németország nagyhatású akcióját 30 évvel a fal leomlása után” a Special Mention-kitüntetéssel díjazta az Excellent Communications Design – Integrated Campaigns and Advertising kategóriában.

Az „Úticél Németország – 30 évvel a fal leomlása után” kampány középpontjában egy egész Németország turisztikai kínálatát átfogó reprezentatív összefoglaló állt, amely az újraegyesítés óta eltelt 30 évben folyamatosan nőtt és egyre feljebb kúszott a nemzetközi vendégek közkedveltségi skáláján. A kampány magjához tartozott 10 ország 20 véleményvezérének (Influencer) élő beszámolója, akik 2019. július és szeptembere között 20 németországi helyszínt fedeztek fel és erről beszámoltak Instagram-csatornájukon. Annak érdekében, hogy ezek a történetek hosszú távon elérhetőek maradjanak, a DZT saját weboldalán Story Wall falat hozott létre a véleményvezérek számára. Összesen 389 cikk született világszerte, amelyek 88,7 millió megjelenést és kereken 720 ezer kattintást eredményeztek.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke úgy fogalmazott:

„A German Design Award visszatükrözi a nemzetközi marketingünk sikeres fokuszálását a digitális kommunikációs eszközökre. A Covid-19 kihívásokkal teli időszakában pont, hogy kiemelten fontos a folytonos és minőségi márkafellépés.

Tovább az eredeti cikkre: A Német Turisztikai Hivatal German Design Award kitüntetést kap a „Falomlási-kampányáért”

Kategóriák
Friss hírek

A Ford Mondeo is belépett az elektromosság korába

A Ford Mondeo is belépett az elektromosság korába olvasható a azutazo.hu weboldalán.

A Ford bejelentette, hogy 100 százalékban full hibrid hajtásláncokra vált az…

A teljes cikk itt olvasható:
A Ford Mondeo is belépett az elektromosság korába

Ahogy a azutazo.hu beszámolt ma róla:

A Ford bejelentette, hogy 100 százalékban full hibrid hajtásláncokra vált az eddigi benzinmotoros Mondeo modellek gyártásában.

A Mondeo Hybrid anélkül kínál tisztán elektromos hajtást, hogy az autósnak külső áramforrásról kellene feltöltenie az akkumulátort. A full hybrid technológia egyike azoknak a megoldásoknak, amelyek segítségével a Ford vásárlói bármiféle aggodalom nélkül tekinthetnek az elektromos hajtásláncokra, és kifejezetten előnyös azok számára, akiknek fontos a kifinomult és üzemanyag-takarékos működés, de sem otthonukban, sem a munkahelyükön nem tudják megoldani autójuk töltését.  A Mondeo Hybrid már az év első hét hónapjában 25 százalékkal nagyobb részt tett ki az európai Mondeo-eladásokból, mint a teljes 2019-es évben, és jelenleg ez a modell adja a teljes Mondeo-értékesítés több mint egyharmadát.

Ez idő alatt a Mondeo Hybrid népszerűsége több mint 50 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban és mintegy 40 százalékkal Olaszországban, ahol a Mondeo-vásárlók 75 százaléka választotta ezt a modellváltozatot 2020 első hét hónapjában. Magyarországon idén az első háromnegyed évben a Mondeo eladások 40 százalékát tették ki a hibrid hajtású modellek.

A Ford tavaly kibővítette a Mondeo Hybrid kínálatát, bevezetve a szegmens első kombiját, illetve a Ford Performance által inspirált, sportos stílusú Mondeo Hybrid ST-Line kivitelt, akárcsak a stílusos Titanium és a gazdagon felszerelt Vignale változatokat. A négyajtós és kombi Mondeo vásárlói ezentúl az üzemanyag-takarékos full hybrid hajtás és a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok közül választhatnak.

“Azzal, hogy a benzinmotoros Mondeo modelleket 100 százalékban full hibridekre cseréljük, hatalmas lépés a Ford számára az elektromos hajtásláncok bevezetésében,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Az évi 20.000 kilométernél kevesebbet autózó vásárlók számára átgondolt döntés a Mondeo Hybrid, ami ilyenkor jobban megéri, mint egy dízel, de sosem kell aggódni az akkumulátor lemerülése miatt, és külső áramforrásról sem kell tölteni az autót.”

Egy lábbal már a jövőben

A Mondeo Hybridben egy elektromotor támogatja a különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotort a kerekek hajtásában, és egy generátor gondoskodik a hátsó üléssor alá beépített, 1,4 kWh teljesítményű lítiumion akkumulátor töltéséről. Az autó a hagyományos belsőégésű motor szabadsága mellett az elektromos hajtás kifinomult és takarékos működését kínálja. Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Az elektromos hajtás különösen a városi környezetben és a gyakori elindulásokkal-megállásokkal tarkított forgalmi helyzetekben bizonyul hasznosnak, emellett pedig hatásosan egészíti ki a benzinmotor erejét, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a CO₂-kibocsátást.

Tovább az eredeti cikkre: A Ford Mondeo is belépett az elektromosság korába

Kategóriák
Friss hírek

Tizenkét kilométeres kerékpárút épül Zala megyében

Tizenkét kilométeres kerékpárút épül Zala megyében olvasható a azutazo.hu weboldalán.

Csaknem 12 kilométer hosszú kerékpárútvonalat építenek, mintegy 650 millió forint európai…

A teljes cikk itt olvasható:
Tizenkét kilométeres kerékpárút épül Zala megyében

Ahogy a azutazo.hu beszámolt ma róla:

Csaknem 12 kilométer hosszú kerékpárútvonalat építenek, mintegy 650 millió forint európai uniós pályázati támogatással Zala megyében.

A Kerékpárral a romantikus Zalában című projekt elősegíti a térség turisztikai vonzerejének növelését. A programban részt vevő falvak – Egeraracsa, Esztergályhorváti, Zalaszabar és Zalaszentmárton – biciklivel is könnyebben elérhető lesz, a térségbe látogató, kerékpáros turisták így jobban megismerhetik a zalai vidék kulturális, épített és természeti értékeit.

A kerékpárosbarát fejlesztés ugyanakkor az érintett településeket is közelebb hozza egymáshoz: a tervezett, 12 kilométeres nyomvonal mintegy 60 százalékkal lesz rövidebb a jelenlegi utak hosszánál. A közleményben kitértek arra is, hogy az útvonal több (a Pannon Pleasure 12., a Zalavár-Balatonhídvég és a Nyugat-balatoni) kerékpárúthoz kapcsolódik, emellett az országos kéktúra vonalak és a Via Sancti Martini zarándokút is elérhetővé válik.

A fejlesztés eredményeként a kiemelt turisztikai célpontokra, többek közt a Balatonra, a Kis-Balatonra és Zalakarosra is könnyebb lesz eljutni.     A kerékpáros útvonalat érintő településeken fedett pihenőhelyeket alakítanak ki. A látogatókat a falvakban turisztikai attrakciókkal is várják és a fejlesztéssel komplex szolgáltatást (szálláshelyet és vendéglátást) tudnak számukra biztosítani. A konzorciumi együttműködésben megvalósuló projekt vezetője a Zala Megyei Önkormányzat, a kerékpárosbarát fejlesztések várhatóan a következő év októberében fejeződnek be. (MTI)

Tovább az eredeti cikkre: Tizenkét kilométeres kerékpárút épül Zala megyében