Összefogtak a webáruházak

Összefogtak a webáruházak olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Közösen lép fel az ABOUT YOU, a YOOX NET-A-PORTER és a…

A teljes cikk itt olvasható:
Összefogtak a webáruházak

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Közösen lép fel az ABOUT YOU, a YOOX NET-A-PORTER és a ZALANDO a divatipar és a teljes értékláncuk széndioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében. A három webáruház online oktatási platformot indít márkapartnerei részére, amellyel az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérséklésére irányuló, tudományosan megalapozott célok kitűzését és elérését támogatják. A három vállalat egyenként is jelentős kibocsátáscsökkentési vállalásokat tett a Science Based Targets initiative (SBTi) keretében.  

Az ABOUT YOU, a YOOX NET-A-PORTER és a ZALANDO márkapartnerei számára ingyenesen elérhető, személyre szabott program a klímavédelmi célok jelentőségét és kijelölésének módját ismerteti meg az érdeklődőkkel. A platform lépésről lépésre mutatja be a kibocsátás mérésének összetett folyamatát, valamint segíti az éghajlati tudományokkal összhangban álló célok meghatározását és azok benyújtását a Science Based Targets initiative részére. A kezdeményezés továbbá felületet biztosít a divatmárkák számára az egymással, és különböző fenntarthatósági szakértőkkel történő kapcsolatépítéshez.

A három online kereskedő elkötelezetten tesz saját közvetlen károsanyag-kibocsátásának csökkentésért, ugyanakkor tény az, hogy a divatipar karbonlábnyomának 70-90 százaléka a beszállítói ellátási láncot érintő tevékenységekből, például az anyagok előállításából, előkészítéséből és feldolgozásából származik. A kezdeményezés így két kiemelt célt szolgál: a klímavédelmi intézkedések széleskörű iparági elterjesztése és a jelenlegi rendszerek átalakítása mellett hozzájárul a három webáruház saját értéklánca által generált emisszió csökkentéséhez.

A nemzetközileg elismert SBTi kezdeményezés tudományos alapú célszámokkal alátámasztott klímavédelmi intézkedésekre ösztönzi az iparág szereplőit, és világosan meghatározott módszereket kínál a vállalatok karbonkibocsátásának enyhítésére. Emellett támogatja a fenntartható növekedést, a változó szabályozási környezethez való alkalmazkodást, erősíti a befektetői bizalmat és ösztönzi az innovációt.

„Az iparágat alapjaiban átformáló változások zajlanak, melynek egyik eleme az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló törekvések összhangba hozása a tudományos eredményekkel. 2022 júliusáig több mint 1500 vállalat klímacéljait hagyta jóvá az SBTi. Hozzájuk hasonlóan mi is a szervezet által elismert, tudományosan megalapozott célokat tűztünk ki, mindez pedig láthatóan a hasznunkra válik. Idén februárig a témában velünk együttműködő partnereink 46,6 százalékának emissziós céljait fogadta el a szervezet, bízunk benne, hogy további üzleti partnereink is csatlakoznak ehhez a fontos ügyhöz” – mondta Hannes Wiese, az ABOUT YOU társalapítója és társ-vezérigazgatója.

„A klímavédelmi célok iránti kötelezettségeinket kizárólag innovatív együttműködések révén valósíthatjuk meg.  A most induló kezdeményezés a különböző klímavédelmi célkitűzésekkel rendelkező márkapartnereinket helyezi előtérbe, és támogatja őket a tudományosan megalapozott vállalásaik meghatározásában. Az ABOUT YOU-val és a ZALANDO-val együttműködve következetesebben képviselhetjük törekvéseinket a luxus- és divatipart érintő károsanyag-kibocsátás tekintetében” – nyilatkozta Geoffroy Lefebvre, a YOOX NET-A-PORTER vezérigazgatója.

„A beszállítókkal, márkákkal, logisztikai és csomagolási partnerekkel, valamint mostantól a versenytársainkkal indított együttműködéseinkkel arra törekszünk, hogy az ellátási láncok széndioxid-mentesítésére ösztönözzük a divatipart. Célunk, hogy 2025-ig az üvegházhatást okozó gázok 90 százalékának kibocsátásáért felelős partnereink  tűzzenek ki tudományosan megalapozott klímacélokat, ennek elérésében pedig kulcsfontosságú szerepet játszik az új oktatási platform” – fűzte hozzá David Schneider, a Zalando társ-vezérigazgatója.

A trösztellenes előírásoknak megfelelő kezdeményezés partnere a vezető környezeti fenntarthatósággal foglalkozó, klímaszakértőkkel együttműködő tanácsadó vállalat, a Quantis. A program tesztüzemmódja a kiválasztott márkapartnerek számára 2022 őszén indul, majd 2023-ban minden jogosult márkapartner részére elérhetővé válik. A három webáruház arra törekszik, hogy a platform a jövőben az iparág minden olyan divatmárkája és kereskedője előtt megnyíljon, akik elkötelezettek a tudatos klímavédelmi működés és a divat fenntartható jövőjének megteremtése mellett.

A Összefogtak a webáruházak bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Összefogtak a webáruházak

Vélemény, hozzászólás?