Hiba azt hinni, hogy az olcsóbb paprikának nincs ára

Hiba azt hinni, hogy az olcsóbb paprikának nincs ára olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

A növekvő infláció még nagyobb nyomást helyez a termelőkre az egyébként…

A teljes cikk itt olvasható:
Hiba azt hinni, hogy az olcsóbb paprikának nincs ára

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

A növekvő infláció még nagyobb nyomást helyez a termelőkre az egyébként is kiélezett árversenyben. Azt gondolnánk, hogy a hipermarketek kedvezőbb árai tisztességes alkuként fogantak, de valóban így van? Vizsgáljuk meg, mit áldozunk fel a végeláthatatlan akciók oltárán, amikor egy kiló lédig paprikát vásárolunk! 

A „csak most, csak önnek” csapdája 

Kiguvadt szemmel böngésszük az “akciós újságot”, időt és környezetszennyező üzemanyagot nem sajnálva loholunk az egy-két százforintos árleszállítások helyszínére, hogy megvásároljuk az idei év legjobb árú paprikáit. Mindenki olcsóbban akar vásárolni, de vajon azt is tudjuk, hogy a háttérben mit teszünk ezzel? A kiskereskedők gyakran a lélektani határ alá nyomott árakkal ellehetetlenítik és hosszú távon kivéreztetik a hazai gazdákat. A kiégett termelők jelentős bevételtől esnek így el, később tönkremennek, vagy terményüket külföldre exportálják, ahol hajlandóak reálisan megfizetni fáradtságukat. és szakértelmüket. Legrosszabb esetben pedig mindez a világon egyedülálló terményük eltűnéséhez is vezethet. A kérdés az: megér ez ennyit? 

Kedvezményesnek tűnik, pedig csak gyengébb minőség

A jutányos ár mögött valójában pofonegyszerű a történet: nem az, aminek árulják. A paprika hasonlatát követve: bizonyos helyeken a lédig nem lédig, a paprika tulajdonképpen lecsó paprika vagy tv paprika, de egyik sem magas minőségű étkezési paprika. Így lehetséges az, hogy a vásárló megvezetésével fű alatt egyáltalán nem spórolunk. 

 

Megoldás a fenntartható mezőgazdaságra: kistermelői fairtrade 

A fair trade elnevezést már mindenki ismeri – legtöbbször a csokoládé és kávé kapcsán találkozhatunk vele. Szép dolog kiállni a latin-amerikai farmerek mellett, de a hazai gazdákról ritkábban esik szó, pedig gyakran ők hasonlóan kiszolgáltatott pozícióban vannak. A legtöbb piaci szereplővel ellentétben, a Kifli.hu nemcsak a vevő, de a gazdák érdekeit is szem előtt tartja. A hazai kis- és közép termelőkkel dolgozó cég szoros viszonyban áll a termelőkkel, kapcsolatuk bizalmi alapon működik, amelynek egyetlen szabálya, hogy friss terméket pontosan szállíthassanak ki. Cserébe átvállalják a logisztikával járó munkát, amely mostanra Budapesten kívül már a balatoni és Velencei-tó régiójára is kiterjed. 

Maga a földi paradicsom

“A paradicsom minőségének az egyik legfontosabb eleme az, hogy éretten szedjük, ezután 48 órán belül a fogyasztók asztalára kerülhet az áru. A Kifli.hunak a kezdet kezdetétől szállítunk, folyamatosan növekszik a forgalmunk. Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy a körforgásos gazdálkodásnak úttörői, éllovasai legyünk, hiszen a nap végén együtt kell élnünk a környezettel, és nagyon nem mindegy, hogy mit hagyunk itt az unokáinknak.” – tette hozzá Márkus Zsolt, a Veresi Paradicsom Kft. tulajdonosa.

Mi van a magasabb árban?

A Kifli.hu büszkén vállalja, hogy egyszerűen kiszállt az árversenyből. Árképzésük részét a következő tételek teszik ki: a 27%-os áfa, az infláció, a gazdák üzemanyag- és nyersanyag költsége, és a legfontosabb: a minőség, a törődés, a hagyományokat és mindenen túl az emberi életeket, családok megélhetését, egy komplett iparág jövőjét szem előtt tartó üzleti stratégia. 

A termékválaszték a “fordított piramis” elven épül fel, ahol az alacsonyabb árkategóriájú termékskála az alsó csúcsot, míg a prémium választék a legszélesebb felső sávot foglalja el.

Tovább az eredeti cikkre: Hiba azt hinni, hogy az olcsóbb paprikának nincs ára

Vélemény, hozzászólás?