Nemzetközi kutatás: Az emberek 45%-a több mint két éve nem érzett igazi boldogságot olvasható a bdpst24.hu weboldalán.
Az emberek 88%-a új élményeket keres, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik…
A teljes cikk itt olvasható:
Nemzetközi kutatás: Az emberek 45%-a több mint két éve nem érzett igazi boldogságotÂ
Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:
- Az emberek 88%-a új élményeket keres, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik őket.
- Az emberek 91%-a szereti, ha a márkák viccesek, és 72%-uk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben.Â
- Az üzleti vezetők 95%-a tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban.
Az Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) és Gretchen Rubin, az ötszörös New York Times bestseller Ãró és podcaster új kutatása szerint az emberek azt szeretnék, ha a márkák megmosolyogtatnák és megnevettetnék Å‘ket, de az üzleti vezetÅ‘k félnek a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban. A Happiness Report 14 ország több mint 12 000 fogyasztójának és üzleti vezetÅ‘jének meglátásait tartalmazza, és megállapÃtotta, hogy az emberek olyan új élményeket keresnek, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik Å‘ket. A humort alkalmazó márkákat a fogyasztók hűséggel, jó értékelésekkel és ismételt vásárlásokkal jutalmazzák, és elfordulnak azoktól, amelyek nem Ãgy tesznek.
Az emberek új utakon keresik a boldogságot, és hajlandóak felárat fizetni érte
Több mint két év telt el azóta, hogy sokan utoljára éreztek igazi boldogságot, és az emberek keresik a módját annak, hogy újra boldogok legyenek, bármi áron is.
- Az emberek 45 százaléka több mint két éve nem érzett igazi boldogságot, 25 százalékuk pedig nem tudja, vagy elfelejtette, mit jelent igazán boldognak lenni.
- 88 százalékuk új élményeket keres, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik őket. Az emberek az egészséget (80 százalék), a személyes kapcsolatokat (79 százalék) és az élményeket (53 százalék) helyezik előtérbe a boldogság megszerzése érdekében.
- A megkérdezettek több mint fele (53 százalék) szeretné, ha pénzért lehetne boldogságot vásárolni, 78 százalékuk pedig hajlandó felárat fizetni az igazi boldogságért.
- 89 százalék próbálta megtalálni a boldogságot az online vásárlásban a világjárvány idején, és mÃg 47 százalék azt mondta, hogy a csomagok kézhezvétele boldoggá teszi, 12 százalék nehezen emlékezett vissza az online vásárolt termékekre.
A reklám, a marketing, az értékesÃtés és az ügyfélszolgálat által kiváltott érzelmeknek meg kell változnia
Az emberek azt szeretnék, ha a márkák mosolyra és nevetésre késztetnék őket, de az üzleti vezetők elismerik, ritkán használják a humort az ügyfelek bevonására.
- Az emberek 78 százaléka szerint a márkák többet tehetnének azért, hogy boldoggá tegyék ügyfeleiket, 91 százalékuk pedig azt mondta, hogy a márkák inkább viccesek legyenek; ez a szám a Z generáció (94 százalék) és az ezredfordulósok (94 százalék) körében nőtt.
- 90 százalék nagyobb valószÃnűséggel emlékszik vissza a vicces hirdetésekre, ennek ellenére az üzleti vezetÅ‘k szerint márkáik offline hirdetéseinek csak 20 százaléka (TV, óriásplakátok), az online hirdetéseknek csupán 18 százaléka használja aktÃvan a humort.
- Az emberek 77 százaléka nagyobb valószÃnűséggel vásárol olyan eladótól, aki vicces, ám az üzleti vezetÅ‘k mindössze 16 százaléka mondta azt, hogy márkáik humort használnak az eladáshoz.
- Az emberek 75 százaléka követne egy márkát, ha az vicces a közösségi média csatornáin, de az üzleti vezetők mindössze 15 százaléka mondta, hogy márkája humoros a közösségi oldalakon.
- Az emberek 69 százaléka nyitna meg egy márkától érkezÅ‘ e-mailt, ha a tárgysor viccesebb lenne, ám az üzleti vezetÅ‘k mindössze 24 százaléka mondta, hogy aktÃvan használja a humort az e-mail kampányokban.
- A megkérdezettek 68 százaléka szÃvesebben lépne kapcsolatba egy olyan chatbottal/digitális asszisztenssel, amely vicces, az üzleti vezetÅ‘knek azonban csak 27 százaléka mondta, hogy márkájuk aktÃvan beépÃti a humort a bot kommunikációjába.
A mosoly és a nevetés kifizetődő, de az üzleti vezetők félnek viccelődni
Az emberek hűséggel, támogatással és ismétlÅ‘dÅ‘ vásárlásokkal jutalmazzák a humoros márkákat, és elfordulnak azoktól, amelyek nem Ãgy tesznek.
- Az emberek 48 százaléka nem hiszi, hogy kapcsolata van egy márkával, ha az nem nevetteti meg és 41 százalékuk elfordulna egy márkától, ha az nem mosolyogtatná meg rendszeresen.
- Ha egy márka humort használ, az emberek nagyobb valószÃnűséggel vásárolnak tÅ‘le újra (80 százalék), ajánlják a márkát családtagjaiknak és barátaiknak (80 százalék), választják a márkát a konkurenciával szemben (72 százalék), és többet költenek a márkára (63 százalék).
- Az üzleti vezetÅ‘k 89 százaléka lát lehetÅ‘séget a humor felhasználására az ügyfélélmény javÃtása érdekében, és úgy véli, hogy márkájuk többet tehetne azért, hogy megnevettesse vagy megmosolyogtassa az ügyfeleket.
- Az üzleti vezetÅ‘k 95 százaléka tart a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban.Â
- Az üzleti vezetÅ‘k 85 százaléka állÃtja, hogy nem rendelkezik a humor sikeres megvalósÃtásához szükséges adatfelismerésekkel vagy eszközökkel. Az üzleti vezetÅ‘k bátrabban használnának humort az ügyfelekkel való kapcsolattartás során, ha jobb rálátásuk lenne az ügyfelekre (55 százalék) és ha hozzáférnének az olyan fejlett technológiákhoz, mint a mesterséges intelligencia (32 százalék).
“Mindannyian nagyon nehéz éveken vagyunk túl, és a világon mindenütt kevés a boldogság. Ki vagyunk éhezve az olyan élményekre, amelyek mosolyra és nevetésre késztetnek minket, és a márkák segÃthetnek ebben” – mondta Gretchen Rubin, ötszörös New York Times bestseller Ãró és podcaster. “A célközönségük boldogságához hozzájárulni kÃvánó márkák számára a folyamat az adatokkal és az ügyfelek megismerésével kezdÅ‘dik. Csak ezután lehet a humor, a személyiség és a márkaélmény megfelelÅ‘ keverékét hozni, amely a hűséget és a márka pártolását segÃti elÅ‘.”
“Az ügyfélélmény folyamatosan fejlÅ‘dik, de végsÅ‘ soron minden egy dologra vezethetÅ‘ vissza: az ügyfél boldoggá tétele” – mondta Rob Tarkoff, az Oracle Advertising and Customer Experience (CX) ügyvezetÅ‘ alelnöke és vezérigazgatója. “A boldog ügyfelek megteremtésének számos különbözÅ‘ tényezÅ‘je van, és ebben a kutatásban úgy döntöttünk, hogy a humort vizsgáljuk, mivel ez az egyik legárnyaltabb. Mint az eredményekbÅ‘l kiderül, a legtöbb vállalatvezetÅ‘ szeretné, ha a fogyasztók többet nevetnének, és megértik, hogy ez a valódi kapcsolat kialakÃtásának kritikus része. A siker érdekében a márkáknak az adatokat kell az ügyfélélmény-stratégiájuk középpontjába helyezniük.”
A kutatás további részletei itt olvashatók.Â
Tovább az eredeti cikkre: Nemzetközi kutatás: Az emberek 45%-a több mint két éve nem érzett igazi boldogságotÂ