Művészet és marketing: rendhagyó módon mutatkozik be New Yorkban a Veszprém-Balaton régió olvasható a azutazo.hu weboldalán.
New York belvárosának művészeti negyedében fotókiállításon mutatkoznak be a Veszprém-Bakony-Balaton régió…
A teljes cikk itt olvasható:
Művészet és marketing: rendhagyó módon mutatkozik be New Yorkban a Veszprém-Balaton régió
Ahogy a azutazo.hu beszámolt ma róla:
New York belvárosának művészeti negyedében fotókiállításon mutatkoznak be a Veszprém-Bakony-Balaton régió tájai péntektől öt napon át.
A New York-i Liszt Intézet és a Veszprém-Balaton 2023 szervezésében Manhattan Chelsea városrészének egy galériájában pénteken nyílt meg a Táj Fényei című kiállítás, Toroczkai Csaba fotóművész képeiből. Az utazó tárlatot Tokió és Veszprém után láthatja New York közönsége.
A képeken a Balaton, a Bakony és a Balaton-felvidék tájai elevenednek meg. Az összeállítás a fény és a természeti környezet kapcsolatára fókuszál Toroczkai Csaba látásmódját is tükrözve három év munkájának összegzéseképp.
Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter a tárlatot megnyitó beszédében méltatta, hogy a művésznek sikerült megragadnia a régió páratlanságát, ami elkötelezettségét is dicséri. Úgy fogalmazott: a képek által bemutatott pillanatokat az ember át is akarja élni, és nem pusztán nézni szeretné. A miniszter, aki a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programsorozat előkészítésén kormánybiztosként dolgozott, emlékeztetett arra, hogy a fotóművész az európai kulturális főváros programok százait is megmutatta képeivel.
Palotai Csenge, a New York-i Liszt Intézet igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a kiállítás közvetlenül New York egyik turistalátványossága, a High Line, az utcaszint felett elhelyezkedő híres park szomszédságában látható, a tárlatot pedig egy fényfestő csoport segítségével úgy rendezték be, hogy az utcáról is jól láthatók a képek.
A magyar kulturális intézmény vezetője reményét fejezte ki, hogy a kiállítás képes lesz hozzájárulni ahhoz, hogy a balatoni régió turisztikai vonzereje növekedjen az amerikai közönség körében is. Rámutatott, hogy miközben 2023 első tíz hónapjában Budapesten a külföldi vendégéjszakákat tekintve az amerikai turisták a harmadik helyen állnak, addig a Balatonon a külföldiek által eltöltött éjszakák csupán 0,8 százalékát adják Egyesült Államokból érkező turisták. Az igazgató célként jelölte meg, hogy a tárlat New York után az Egyesült Államok további városaiban is bemutatkozzon. (MTI)
Tovább az eredeti cikkre: Művészet és marketing: rendhagyó módon mutatkozik be New Yorkban a Veszprém-Balaton régió