A Rendezés Magasiskolája: Molly Parker Szabó Istvánról, Mundruczó Kornélról és a Doki Sorozatáról
Ha van valami, amit Molly Parkerről elmondhatunk, az az, hogy a kanadai származású színésznő minden szerepében otthonosan mozog, legyen szó 19. századi vadnyugatról, politikai intrikákkal teli Washingtonról, vagy éppen egy modern kórházról. Az Emmy-díjra jelölt színésznő, akit a Kártyavár és a Deadwood sorozatokból ismerhetünk, ezúttal egy orvosi drámában tűnik fel, amely hamarosan debütál a MAX csatornán. A Doki című sorozat kapcsán Zoomon beszélgettünk vele, ahol nemcsak a színészet rejtelmeiről, hanem két magyar rendezőhöz fűződő élményeiről is mesélt.
Az Orvosi Dráma Kihívásai
„Orvost játszani hálás feladat, de megvan az árnyoldala is” – kezdte Parker. „A szakszavak gyakori emlegetése például komoly kihívás. Egyes gyógyszernevek, mint például a ‘metoprolol’, egyszerűen kimondhatatlanok számomra.” A Doki sorozatban egy olyan orvost alakít, aki a munkáját a legmagasabb szinten végzi, miközben saját érzelmi traumájával is meg kell küzdenie. „A karakterem számára a munka a túlélést jelenti, és ez valahol nagyon emberi.”
Színészből Rendező: Egy Másfajta Kapcsolódás
Parker számos rendezővel dolgozott már együtt, köztük olyan színészből lett rendezőkkel, mint Ewan McGregor vagy Robin Wright. „A színész-rendezők különlegesek. Tudják, hogy mit jelent a színészi játék, és gyakran elég egy pillantás, hogy megértsük egymást” – mondta. Szerinte az ilyen rendezőkkel való munka egyfajta cinkosságot feltételez, amely megkönnyíti a munkát a forgatáson.
Szabó István és Mundruczó Kornél: Két Generáció, Két Zseni
Parker két magyar rendezővel is dolgozott pályafutása során: Szabó Istvánnal és Mundruczó Kornéllal. Szabóval a A napfény íze című filmben találkozott először, amely egy háromgenerációs magyar zsidó család történetét meséli el. „Szabó egy csodálatos rendező. Nemcsak a történetmesélés mesterévé vált, hanem a színészekkel való munkában is kiemelkedően jó. Egy forgatáson egyszer azt mondta nekem, hogy ne törődjek az apróságokkal, és csak legyek jelen – ez az egyik legfontosabb tanács, amit valaha kaptam.”
Mundruczóval a Pieces of a Woman forgatásán dolgozott együtt, ahol egy megszakítás nélküli, 22 perces jelenetben kellett helytállnia. „Ez számomra a rendezés magasiskolája volt. Egyetlen vágás nélkül dolgozni olyan, mintha egy színdarabban lennénk, de kamera előtt. A tét hatalmas, és egyszerűen nincs helye a hibának.”
Miért Fontos Egy Díj?
A Kártyavár című sorozatban nyújtott alakításáért Emmy-díjra jelölték, de Parker szerint a jelölés inkább csak egy kellemes bónusz. „A díjak sok ajtót megnyitnak, de végső soron az számít, hogy az emberek lássák és értékeljék a munkádat.”
A Doki: Egy Újabb Nagy Kihívás
Parker új sorozata, a Doki, egy orvosi dráma, amelyben az érzelmi mélységek és a szakmai kihívások egyaránt nagy szerepet kapnak. A sorozat január 16-án debütál a MAX csatornán, és Parker szerint garantáltan rabul ejti majd a nézőket.
„Ez a szerep sokat tanított nekem az emberi kitartásról és a sebezhetőségről. Azt hiszem, mindannyian tanulhatunk valamit belőle” – zárta gondolatait Parker.