„Minőségi alapszolgáltatásokat nyújtunk” – interjú Volyánszki Zsolttal, a Shell regionális B2B üzletágának vezetőjével

Egy modern irodaépület Münchenben az OpenAI logójával.

„Minőségi alapszolgáltatásokat nyújtunk” – interjú Volyánszki Zsolttal, a Shell regionális B2B üzletágának vezetőjével olvasható a z közlekedésvilág.hu weboldalán.

A Shell idén ünnepli a magyarországi jelenlétének 100 éves évfordulóját. Ez…

A teljes cikk itt olvasható:
„Minőségi alapszolgáltatásokat nyújtunk” – interjú Volyánszki Zsolttal, a Shell regionális B2B üzletágának vezetőjével

Ahogy a z közlekedésvilág.hu beszámolt ma róla:

A Shell idén ünnepli a magyarországi jelenlétének 100 éves évfordulóját. Ez alkalomból szólaltattuk meg a vállalat B2B üzletágvezetőjét, akinek idén márciustól bővültek a feladatai: jelenleg a magyar mellett a teljes román piac üzemanyagkártyás üzletágának sikeres működéséért is felel a csapatával.

– Két évtizede a Shell Hungary munkatársa, ami nagyfokú lojalitást és a karrierálmok megtalálását feltételezi. Milyen utat járt be a vállalatnál?

– Változatos út áll mögöttem a Shellnél, ami azt is jelenti, hogy mire vezető lettem, nagyon hasznos tapasztalatokkal gazdagodtam a vállalat magyarországi szervezetéről. A kiskereskedelmi terület kenőanyag üzletágának értékesítői pozíciójától a területi vezetőségig, majd a B2B üzletág regionális marketing területének vezetésén át a szintén az üzleti ügyfeleket kiszolgáló közúti árufuvarozási (CRT) csoportban az üzletágvezetésig bezárólag mondhatom, hogy bejártam a ranglétrát, 3–5 évente a vállalat újabb szeletét ismertem meg, és ez a mai napig érezteti a hatását a munkámon. Az üzemanyagkártyás üzletág marketingterületén eltöltött évek alatt mélyebb betekintést kaptam a hazai cégcsoporton túl a román és a bolgár piacok marketingszervezetének működésébe is. A váltások közül a legérezhetőbb változást a B2C területről a B2B-re történő váltás jelentette, hiszen egy másfajta üzleti kultúrát ismerhettem meg, egyúttal a nemzetközi porondra lépésnek köszönhetően új kapcsolatokat építhettem, és nagyobb rálátást kaptam az egyes országok működésére. Mérhetetlen segítséget jelent a jelenlegi pozíciómban az a sokrétű tudás, amit az elmúlt 20 évben itthon és a cégcsoport nemzetközi szervezeti egységeivel való közös munka során szereztem.

– A jelenlegi pozíciójában nemcsak a magyar piaci, de a romániai üzleti pozíciókért is felel. Miért fontos szakmai szempontból egy kézben összpontosítani a két piacon lévő tevékenységet?

– A két piac együttes kezelése stratégiai szempontból is előnyös, hiszen mindkettő fontos európai tranzitútvonalakon helyezkedik el. A román nemzetközi fuvarozók számára kulcsfontosságú, hogy Magyarországon keresztülhaladva megfelelő üzemanyag-ellátást biztosítsunk számukra. Miután a szomszéd országbeli üzleti partnereink jelentős mennyiségű üzemanyagot tankolnak nálunk, elengedhetetlen, hogy versenyképes ajánlatokkal szolgáljuk ki őket. Az egységes irányításnak köszönhetően jobban összehangolhatjuk a két piaci stratégiát, és hatékonyabb, vonzóbb megoldásokat kínálhatunk ügyfeleink részére.

– Milyen értékajánlata van a Shellnek a közúti fuvarozásban tevékenykedő vállalkozások számára?

– Magyarországon a mi csapatunk irányítja a kamionos (CRT) és a személy-autós flottákat tömörítő (fleet) üzletágak kiszolgálását. Mindkét szegmens számára kiemelt jelentőséggel bír a megfelelő területi lefedettség a szolgáltatások igénybevételéhez. A Shell Hungary ma 100 töltőállomásán biztosít nagynyomású dízel kútoszlopokat a tankoláshoz, és ezen belül 68 kútból álló kiemelt kúthálózat áll az üzemanyagkártyás ügyfelek rendelkezésére olyan szolgáltatásokkal, mint kis- és nagynyomású AdBlue kútoszlopok (55 állomáson), kamionos parkolási lehetőséget nyújtó kutak, számos nemzetközi transzportfolyosón fekvő állomás, ahol sokkal jobb ajánlatot tudunk adni a kamionosok számára, mint a városi kutakon. 22 kúton külső kártyaterminálon (OPT) fizethetnek a sofőrök, akik időt takaríthatnak meg azzal, hogy nem kell sorban állniuk a pénztárnál. A Shell üzemanyagkártyákat Magyarországon kívül az összes EU-s országban elfogadják a sofőröktől, és összesen 27 ezer töltőállomáson tankolhatnak az üzemanyagkártya használatával. A Shellnél kiemelt fókuszt kap a kártyabiztonság, ezért néhány éve megalkottuk a chippel működő üzemanyagkártyákat, kétfaktoros hitelesítést biztosító belépéssel, továbbá olyan hasznos és a csalások elleni védvonalat jelentő opciókat építettünk a kártyarendszerbe, mint az ország, töltőállomás vagy üzemanyagtípus szerinti korlátozások lehetősége. A kártyák kezelői ideiglenes tiltást is beállíthatnak, például a kártya elvesztése vagy ellopása esetére, de napi, heti és havi üzemanyag-vásárlási limitek is rögzíthetőek a kártyákon. A fuvarozók kényelmét biztosító fontos szolgáltatásunk az útdíjfizetés lehetősége az EU teljes területén. A legújabb fejlesztésű EETS útdíjfizető eszközzel már 16 országban fizethetnek, és ez a szám az országok csatlakozásával minden évben növekszik. Az áfa és a jövedéki adó visszatérítésének lehetősége – esetenként a Shell előfinanszírozásában – nagy segítség a fuvarozók számára a likviditásuk megőrzéséhez. Ezen kiemelt szolgáltatások mellett a parkolás, a kamionmosás, a tartályok tisztítása, a komp- és híddíjak, valamint a vasúti szállítás (ROLA) fizetése is EU-szerte egyre több helyen elérhető Shell üzemanyagkártyával.

– Már több, kizárólag a kamionok számára nyílt és a fuvarozók kényelmét szolgáló töltőállomással vannak jelen az országban. Mik a további terveik?

– Jelen pillanatban 2 kezelőszemélyzet nélküli (unmanned) kamionos kút áll a fuvarozó ügyfeleink rendelkezésére olyan fő tranzitútvonalak mellett fekvő településeken, mint Mosonmagyaróvár és Becsehely. Az előbbin egy időben 6, az utóbbin egyszerre 4 töltőoszlop működése gyorsítja a vásárlást nagy áteresztőképességű töltőfejek használatával. A Shell elkötelezett a hálózat folyamatos fejlesztése mellett, hogy még jobb kiszolgálást biztosíthassunk a magyar fuvarozóvállalkozók számára. Örömmel osztom meg, hogy építés alatt áll a 3., kizárólag kamionosokat kiszolgáló Shell töltőállomás, amelyet terveink szerint a nyár elején nyitunk meg Vépen, az M86 gyorsforgalmi út leágazásánál. A nemzetközi fuvarozásban az alternatív üzemanyagok használata is egyre nagyobb teret nyer, így a Shell egyik fókuszában megjelenik ezen üzemanyagok szélesebb körben való elérhetővé tétele.  A saját és a partneri nemzetközi hálózatokban folyamatosan növekszik az LNG-, bioLNG- és a HVO-töltőállomások száma, miután a megbízók részéről egyre nagyobb az igény az alacsony és a nulla közeli karbonlábnyomú üzemanyagok használatára. A nemzetközi fuvarozásban már fontos szerepet tölt be a HVO, Ausztriában például fontos transzportfolyosókon fekvő HVO-kutak nyílnak a közeljövőben, ezért nagyon várjuk, hogy az itthoni szabályozási környezet lehetővé tegye az üzemanyag használatát.

– Milyen trendeket lát jelenleg a szállítmányozói szektorban és ezáltal a Shell előtt?

– A Shell Hungary az alapszolgáltatások területén szeretne kiemelkedőt nyújtani az üzleti ügyfelei számára. A töltőállomásokon a minél gyorsabb és gördülékeny tankolás elérhetősége és minősége nagy jelentőséggel bír, egyúttal a Shell előnyévé válik a kisebb szolgáltatókkal szemben. A munkatársaimmal együtt azon dolgozunk, hogy minden flottás ügyfelünk igényeit magas minőségben szolgáljuk ki. Ezt jól példázza, hogy a flottakezelő rendszerünk API-kon keresztül mostanra könnyen összekapcsolhatóvá vált a legtöbb vállalatirányítási rendszerrel. A fejlesztésnek köszönhetően az összekötés után az ügyfelek a saját felhasználói rendszerükbe belépve is nyomon követhetik a tranzakcióikat, költéseiket, és a saját felületeiken tervezhetnek, valamint számolhatnak el a kiadásaikkal. Szükség esetén egyszerűen és gyorsan tudnak üzemanyagkártyát korlátozni és letiltani is, de saját funkciókat fejlesztve használhatják a flottakezelőnkből kinyert valós idejű adatokat a tervezéshez vagy statisztikák készítéséhez. Három nagyon fejlett API-szolgáltatásunknak köszönhetően vezetőnek mondhatjuk magunkat a piacon e téren. A mobilfizetés API-t használva például az autóban lévő saját navigációs rendszeren keresztül fizethet az ügyfél a kúton. Ezt a szolgáltatást már több száz kamionos ügyfelünk veszi igénybe. A tranzakciós és az informáló API-nak köszönhetően saját tranzakciós riportot készíthet a flotta kezelője, de kártyát is rendelhetnek vagy épp letilthatnak egy másik API segítségével.

– Mire számít jelenleg a nemzetközi piacon?

– Nehéz évek állnak a fuvarozói piac mögött, ami jelentős átrendeződésekhez is vezetett. Sok cég bezárni kényszerült, vagy csökkentette a flottáját, az utóbbi hónapokban azonban biztató jelek érkeznek, amelyek fordulatra, a fuvarszámok és egyúttal a fuvardíjak növekedésére utalnak. Ha így történik, ez megerősítheti az üzletágat, ami a Shell számára is kedvező lenne. Mi fenntartjuk a fuvarozók számára nyújtott szolgáltatásaink minőségét, és igyekszünk minél több kulcsponton a lehető legtöbb kényelmi szolgáltatást biztosítani számukra.

 

A SHELL FLEET SAJÁTOSSÁGAI

A személyautós flották használóinál a kamionos ügyfelektől eltérő igények jelentkeznek, noha a számukra kínált szolgáltatások is a kényelmet helyezik előtérbe. Ma Magyarországon 197 Shell töltőállomáson és 41 M.Petrol kúton tankolhatnak az ügyfelek céges kártyával. Fontos különbség, hogy a szám szerint a legtöbb szerződött ügyfelet számláló flottás ügyfélkör a Shell applikáción keresztül akár mobiltelefonnal is fizethet a tankolásért és a Shell shopokban vásárolt termékekért, de olyan kényelmi szolgáltatásokért is, mint a környezetbarát és víztakarékos CleenUp autómosás, amelyet házhoz is rendelhetnek. Emellett elérhető számukra a Shell kártyával a kutakon kínált autómosás Magyarországon és külföldön. Jelentős hozzáadott értékkel bír a vegyes vagy tisztán elektromos autós flották számára az EV-töltési lehetőség, amely itthon idénre országos lefedettséggel működik a Shell Recharge hálózatában. Az EV-töltésért is a Shell applikáción keresztül fizethetnek a Shell Hybrid kártya birtokosai, Magyarországon 100 helyszínen, csaknem 500 töltőponton, az EU-ban pedig 70 ezer saját Shell Recharge nyilvános töltőponton, a partner töltőhálózatokkal együtt pedig 850 ezer töltőpont használata során. A fleet ügyfelek mindennapi flottaadminisztrációját megkönnyítő Shell Fleet Hub alkalmazás közkedvelt ezen ügyfelek körében, mivel biztonságos digitalizációs lehetőséget kínál, és a segítségével az ügyfelek igény szerint igazíthatják a kártyákhoz kapcsolódó jogosultságokat, tervezhetik és könyvelhetik a költéseiket.

Tovább az eredeti cikkre: „Minőségi alapszolgáltatásokat nyújtunk” – interjú Volyánszki Zsolttal, a Shell regionális B2B üzletágának vezetőjével

Vélemény, hozzászólás?