Megnyílt az alagút a budai Várhegy alatt. (168 éve) olvasható a z ezenanapon.hu weboldalán.
Elsőként 1837-ben Novák Dániel mérnök javasolta Pest és Buda alagúttal való…
A teljes cikk itt olvasható:
Megnyílt az alagút a budai Várhegy alatt. (168 éve)
Ahogy a z ezenanapon.hu beszámolt ma róla: Elsőként 1837-ben Novák Dániel mérnök javasolta Pest és Buda alagúttal való összekötését, az ő alagútja a Duna alatt ment volna, a londoni Temze alagút mintájára. Az alagút megépítése fontos volt a Lánchídon keresztül zajló forgalom szempontjából, Széchenyi 1842-ben javasolta megépítését a mai helyen. A terveket Clark Ádám készítette, Novák ötleteit is felhasználva. Az 1848-as forradalom majd szabadságharc miatt az építkezés csak 1853-ban kezdődött meg Clark Ádám vezetésével, és 1857-ben adták át a forgalomnak. Keleti kapuzata eklektikusan klasszicizáló stílusban épült. Nyugati kapuja a háború alatt elpusztult, ezt 1949-ben újraépítették. Megnyitásától 1918-ig használatáért díjat kellett fizetni az áthaladóknak.
Tovább az eredeti cikkre: Megnyílt az alagút a budai Várhegy alatt. (168 éve)