Meglepő helyről indulnak az online bevásárlókörutak

Meglepő helyről indulnak az online bevásárlókörutak olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A hálószobánk lett az online bevásárlókörutak fő színtere a Mastercard legújabb…

A teljes cikk itt olvasható:
Meglepő helyről indulnak az online bevásárlókörutak

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A hálószobánk lett az online bevásárlókörutak fő színtere a Mastercard legújabb Fizetési Élmény Riport jelentése szerint. A magyarok 58 százaléka vásárolt már ágyban fekve, míg sokan leszoktak a vécén ücsörgés alatti- és munkaidőben történő rendelgetésről. Bár dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac (a 2021-es forgalom több 1200 milliárd forint volt), az idén 3. alkalommal elkészített országos reprezentatív kutatás alapján akkor jöhet el a szektor igazi aranykora, ha a 24 ezer kisebb, magyar üzemeltetésű webshop lépést tud tartani a vásárlói igényekkel.

Az elmúlt 2 évben mind a kereskedők, mind a vásárlók keresték az online vásárlás helyét a mindennapi életben. A pandémia kitörése utáni 2 évet nevezhetjük az extrémitások időszakának – a Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riport szerint a magyarok kísérletezőkedvét jól mutatja, hogy 2021-ben kétszer annyian e-shoppingoltak sportolás, illetve háromszor annyian bolti bevásárlás közben, mint idén.

Úgy tűnik, hogy 2022-re kezdenek újra átalakulni az e-vásárlási szokásaink: idén 2021-hez képest már számottevően kevesebben rendelnek a világhálóról munka (45% vs 40%), vécén ücsörgés (17% vs 12%) vagy tévénézés (52% vs 45%) közben, míg a hálószoba toronymagasan vezeti a listát, 10-ből 6-an vásároltunk már ágyban fekve.

Tervezett online bevásárlókörutak

Az online boltba járási szokásaink nem csak a tett helyszínében, hanem a vásárlás gyakoriságában és a vásárolt termékek számában is érdekes trendet mutatnak a megelőző időszakhoz képest. Idén kevesebben vásároltak hetente minimum egyszer, mint a járvány kitörésekor (12% vs 14%), viszont az éves szinten vásárolt termékek száma 2021-hez képest változatlanul 19-20 darab, és a hazai e-kereskedelmi forgalom is rekord mértékben, 32 százalékponttal nőtt az elmúlt évben.

“A bővülés egyrészt az új belépők számának növekedésével is magyarázható, másrészt egyre többen tekintenek úgy az online bevásárlásra, mint egy “plázalátogatásra”: egy körben meg tudjuk ejteni a napi bevásárlást, a születésnapi ajándékok beszerzését és a postai csekkek feladását. Úgy tűnik, egyre inkább tömbösítve végezzük az online ügyeinket, ami kezd egy “digitális bevásárlókörúthoz” hasonlítani, amit akár az ágyból el tudunk intézni pár perc alatt” – mondta el Mondovics Péter, a Mastercard marketing menedzsere.

Töretlenül nő a kártyás fizetés népszerűsége: 10-ből 7 magyar használta már kártyáját online vásárláskor, és a lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál. Ez utóbbi népszerűségének titka, hogy olyan esetekben is tudunk a netről rendelni, amikor a kártyánk nincs velünk, vagy macera lenne azt elővenni – jó példa erre a tömegközlekedés, hiszen minden 5. honfitársunk rendelt már utazás közben.

Ilyen a hazai webshop-ökoszisztéma

A hazai e-kereskedelmi forgalom 95 százalékát a 20 legnagyobb forgalmat generáló cég adja. Ugyanakkor Magyarország nagyságrendileg 24.000 webshopnak ad otthont, ami 60.000 embernek ad munkát, és 130.000 honfitársunk életszínvonalát biztosítja. Az idei Fizetési Élmény Riport ezzel a rendkívül dinamikusan változó szegmenssel is részletesen foglalkozik.

“Az ún. long-tail, azaz a legkisebb netes vállalkozások piaca jóval dinamikusabban változik, mint a nagyvállalatoké. Sokkal kiélezettebb a vásárlókért folyó verseny, viszont könnyebb is “felgyorsulni”, lépéselőnybe kerülni. Jól mutatja a szegmens elmaradottságát, hogy az egyik legalapvetőbb fogyasztói igényt, a kártyás fizetést is alig több mint tizedük teszi csak lehetővé, pedig a felmérésből az is kiderül, hogy ez a fizetési opció a bizalomépítés egyik alapköve. 40 százalék azok aránya, akik úgy gondolják, hogy egy webshop megbízhatóságát erősíti, ha van mód kártyás fizetésre” – mondta el Szetnics László, a Mastercard regionális üzletfejlesztési vezetője.

A Fizetési Élmény Riport szerint az aktív, webshopot üzemeltető cégek nagy része (60%) 1-2 személy betevőjét kitevő mikrovállalkozás, az 5-9 embert foglalkoztató cégek aránya 20 százalék. Több mint felük csak szolgáltatást kínál az oldalán, míg a kizárólag terméket forgalmazó cégek aránya 19 százalék. Többségükhöz havi 10-49 megrendelés fut be (39%), míg harmaduk havi 50-nél több rendelést bonyolít. “Igazán izgalmas a long-tail piac dinamikája. Nagyon drukkolunk a hazai webes kisvállalkozásoknak, hogy fel tudják venni a versenyt szolgáltatásuk színvonalában a nagyvállalatokkal” – tette hozzá Szetnics László.

A Meglepő helyről indulnak az online bevásárlókörutak bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Meglepő helyről indulnak az online bevásárlókörutak

Vélemény, hozzászólás?