Meglepő helycsere a nézettségi versenyben

Meglepő helycsere a nézettségi versenyben olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A 18-49 éveseknél a Cápák között megelőzte a Sztárban sztárt és…

A teljes cikk itt olvasható:
Meglepő helycsere a nézettségi versenyben

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A 18-49 éveseknél a Cápák között megelőzte a Sztárban sztárt és így a hét legnézettebb műsorának bizonyult a kereskedelmi célcsoportnál. A teljes lakosságnál viszont továbbra is a TV2 vasárnap esti show-ja volt a legnézettebb. A háború miatt a kereskedelmi televíziók hírműsorai múlt héten is több nézőt vonzottak a megszokottnál.

A mögöttünk álló héten az RTL Klub főműsoridőben 0,3 százalékponttal, a TV2 0,2 százalékponttal erősödött. Azaz túlzottan nem rendeződtek át az erőviszonyok, az RTL Klub 14,8 százalékos (lineáris) share-rel, a TV2 pedig 13,1 százalékkal zárta a hetet. A hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub esti közönségaránya 15,3 százalékot, a TV2-é 13,2 százalékot tett ki. A szombati főműsoridőt az RTL Klub nyerte 11,8 százalékkal, a 8,2 százalékos közönségarányú TV2 előtt. Vasárnap pedig fordított volt a helyzet: a TV2 nyert 17,3 százalékkal, az RTL Klub 15,8 százalékos share-t hozott össze.

A komplett csatornacsoportokat nézve az RTL Magyarország megismételte a korábbi heti 29,9 százalékos közönségarányát, a TV2 Csoport pedig 27,1 százalékos share-t ért el. A nemzetközi portfóliók külön versenyét az AMC nyerte 7,4 százalékkal, mögöttük az 5,9 százalékos ViacomCBS, majd az 5,4 százalékot produkáló Antenna Group következett.

9.hét / 8. hét / 7. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 14,8% / 14,5% / 13,1%
TV2 – 13,1% / 12,9% / 14,3%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (9. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 6,4% (6,4%)
Híradó – 23,6% (23,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 19,5% (20,5%)
Keresztanyu – 17,4% (17%)
Híradó – 12,1%
Hotel Margaret – 8,9% (9,1%)

TV2
Remények földje – 16,5% (14,8%)
Tények – 18,9% (18,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,9% (11,6%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 14% (14%)
Tények – 7,3%

A szomszédban zajló háború miatt már a 8. héten megugrott a hírtartalmak nézőszáma, ami kitartott a 9. héten is. Az esti RTL Híradó ismét a Tények előtt végzett heti szinten és az átlagos nézőszámát is növelte 215 ezerről 219 ezerre. Ugyanakkor a Tények átlaga is emelkedett 171 ezerről 175 ezerre. Az RTL Klub előrehozta a Keresztanyu utáni sávba a késő esti Híradót, a TV2 pedig berakott egy plusz Tények adást az Exatlon utánra. Az RTL-es késő esti hírműsor 12,1 százalékos közönségarányt ért el, ami ugyan a főműsoridős csatornaátlaguknál rosszabb, de annál meg jobb, amit egy héttel korábban a Hotel Margaret hozott ugyanott. A Tények különkiadás 7,3 százalékot produkált, ami önmagában nézve nem kirobbanó eredmény, viszont annál meg szintén jobb, amit egy héttel korábban ugyanebben a sávban elértek.

A Keresztanyu átlagos nézőszáma 204 ezerről 211 ezerre nőtt. Az Exatloné 154 ezerről 157 ezerre. A Hotel Margaretről viszont továbbra sincsenek jó hírek, a későbbi kezdés kicsit tovább rontatta a sorozat átlagos nézőszámát: 89 ezerről 76 ezerre.

Érdekesen alakult a heti műsoros toplista. A papírformából annyi bejött, hogy a teljes lakosság körében a TV2-s Sztárban sztár végzett az élen. Azonban a 18-49 éveseknél az RTL Klubon szintén vasárnap este adott Cápák között lett a hét legnézettebbje.

A Cápák között a kereskedelmi célcsoportnál 286 ezres nézettséget ért el, a Sztában sztár pedig 268 ezerrel volt a második. A teljes lakosságnál a Sztárban sztár 893 ezer nézővel végzett az élen, a második helyre pedig a keddi RTL Híradó futott be 870 ezres nézőszámmal.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2022_9het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2022_9hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

A Meglepő helycsere a nézettségi versenyben bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Meglepő helycsere a nézettségi versenyben

Vélemény, hozzászólás?