Digitális innovációkra költenek a magyar vállalatok

Digitális innovációkra költenek a magyar vállalatok olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Az ipari és a szolgáltató szektor élen jár az innovációban. A…

A teljes cikk itt olvasható:
Digitális innovációkra költenek a magyar vállalatok

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Az ipari és a szolgáltató szektor élen jár az innovációban. A magyar vállalatok leginkább digitális innovációkra költenek, bár kissé visszafogták ilyen irányú kiadásaikat. Ismét növekszik azonban a kedvező környezeti hatásokkal járó fejlesztések száma. A K&H Csoport félévente, harmadik alkalommal készít felmérést a magyarországi közepes- és nagyvállalatok körében. A felmérés adataiból képzett K&H innovációs index javulást mutat és ezt a trendet eddig még nem törte meg az orosz-ukrán konfliktus kedvezőtlen hatása sem.

„A vállalati versenyképesség kulcsa az innováció” – jelentette ki a K&H innovációs indexről tartott hétfői sajtótájékoztatón Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Németh Balázs szerint a technológiák olyan gyorsan változnak, hogy csak a rugalmas, innovatív cégek képesek versenyben maradni. A K&H innovációs indexe azért hiánypótló, mert időről időre megmutatja, hogy hol áll a magyar gazdaság az innovációs versenyben és a gazdaság főszereplői milyen fejlesztésekkel készülnek a jövőre.

 

2022 első félévében a K&H innovációs index 30 pontra emelkedett az előző alkalommal mért 28 ponthoz képest. „A 2021 második félévi méréshez viszonyított 2 pontos növekedés elsősorban a már megvalósult és a digitális fejlesztéseknek köszönhető” – tájékoztatott Németh Balázs, aki kiemelte: „A digitális innováció alindex számottevően, 5 ponttal emelkedett. Az alindexek közül egyik értéke sem csökkent, vagyis a cégek továbbra is kiemelten fontos feladatként kezelik az innovációt.” A felmérés szerint digitális fejlesztés elsősorban a vállalati háttérfolyamatok, valamint a logisztika terén valósultak meg, jellemzően a 300 millió és 1 milliárd forint közötti árbevételű közepes cégeknél, zömében a kereskedelemben.

 

A felmérésben résztvevő vállalatok harmada foglalkozott olyan beruházással, amely kedvezőbb környezeti hatással jár. A kelet-magyarországi cégek az átlagosnál jelentősen magasabb arányban számoltak be környezetbarát fejlesztésekről, és a régióban nőtt az ilyen tevékenységre szakosodott vállalkozások száma is.

 

A K&H innovációs indexben résztvevő vállalatoknál alacsony az innovatív termékekből vagy szolgáltatásokból származó árbevétel aránya és csökkent az új terméket vagy szolgáltatást bevezető vállalatok száma is. Csökkent azoknak a vállalatoknak a száma is, amelyek árbevételének több mint 20 százalékát teszik ki az innovatív termékek vagy szolgáltatások.

 

A vállalatok 16 százaléka nyert el kutatás-fejlesztési támogatást az elmúlt 2 évben – és nőtt azoknak a cégeknek az aránya, amelyek akár többször is hozzájutottak ilyen forrásokhoz.

 

Az orosz-ukrán konfliktus a megkérdezett vállalatok innovációs tevékenységének mindössze 27 százalékára fejtett ki kedvezőtlen hatást, 68 százalékuknál nem okozott ilyen problémát. A jövőre nézve azonban már pesszimistábbak a vállalatok: 37 százalékuk jelezte, hogy innovációs programjára kedvezőtlen hatást gyakorolhat a konfliktus.

 

A Digitális innovációkra költenek a magyar vállalatok bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Digitális innovációkra költenek a magyar vállalatok

Vélemény, hozzászólás?