Kevesebb stewardess, kevesebb ülés? olvasható a azutazo.hu weboldalán.
Az Easyjet hattal csökkenti a férőhelyek számát brit Airbus A319-esein, hogy…
A teljes cikk itt olvasható:
Kevesebb stewardess, kevesebb ülés?
Ahogy a azutazo.hu beszámolt ma róla:
Az Easyjet hattal csökkenti a férőhelyek számát brit Airbus A319-esein, hogy négy helyett három légiutas-kísérővel teljesíthessen járatokat velük – számolt be az Airportal.hu.
A cikk szerint az utazási korlátozások feloldásával megugrott a kereslet a repülős utazások iránt, de a légitársaságok, a földi kiszolgálók és a repülőterek Európa-szerte munkaerőhiánnyal küzdenek, ami már most késéseket és járattörléseket okoz.
Az Easyjet számos olyan intézkedést vezet be, amelyek bővítik a légitársaság mozgásterét és növelik az üzemelés rugalmasságát, ennek részeként csökkenti a brit bázisú Airbus A319-eseinek üléskapacitását hat férőhellyel, 156-ról 150-re. A brit és az uniós szabályok szerint ugyanis 50 utasonként szükséges egy légiutas-kísérő a fedélzeten, így a 150 üléses maximális kapacitásnál elegendő három dolgozó a négy helyett. Azonban a cikk szerint a brit előírás a székek számán alapul, nem csupán a fedélzeten lévő utasokén, tehát a légitársaság fizikailag is ki kell, hogy vegye az üléseket.
Tovább az eredeti cikkre: Kevesebb stewardess, kevesebb ülés?