fbpx
William Robot'o Smith

William Robot'o Smith

William vagyok, de szólíts csak Vilinek. Hivatásom a tartalomkészítés. Vagyis inkább a tartalom gyűjtés. Ha több cikkemet végiglapoztad, akkor már valószínűleg te is sejtetted, hogy a nevem alatt található bejegyzéseket nem én írom, csupán idézem őket más forrásból. Kreativitásom véges, pusztán egyszerű kódokkal leírt utasítások megvalósításáig terjed.

IT szektor: egyre komolyabb kihívást jelent a UI-UX szakemberhiány

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

IT szektor: egyre komolyabb kihívást jelent a UI-UX szakemberhiány olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

A végfelhasználókért dúló versenyben óriási a kereslet a jó szakemberekre  A…

A teljes cikk itt olvasható:
IT szektor: egyre komolyabb kihívást jelent a UI-UX szakemberhiány

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

  • A végfelhasználókért dúló versenyben óriási a kereslet a jó szakemberekre 

A koronavírus még magasabb fordulatszámra pörgette a digitalizációt életünkben, aminek egyenes következménye, hogy a felhasználói felület, illetve a felhasználói élmény szerepe minden eddiginél fontosabb a nagyvállalatoknak. Annak ellenére, hogy üzletileg kiemelt jelentőségű területről van szó, minimális a hazai gyakorlatorientált képzések száma. Erre kínál alternatívát a Mastercard stratégiai partnerségével idén 7. alkalommal induló UI Academy, amihez a Yettel és a Publicis Groupe Hungary is csatlakozott támogatóként, és amin többek között a hazai fintech terület úttörőjének, a Gránit Banknak a projektjén dolgozhatnak a hallgatók. 

Jó példa a digitalizáció térnyerésére, hogy a Mastercard  által támogatott 2021-es Fizetési Élmény Riport szerint az e-kereskedelem már a hálónkban van: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online ágyában fekve vagy tévénézés közben. Ebben az alapvetően képernyőről vezérelt világban kiemelten fontos, hogy a felhasználó könnyen és vonzó környezetben tudja lebonyolítani ügyleteit – legyen szó vásárlásról, banki ügyintézésről, vagy tulajdonképpen bármi másról, ami a digitális térhez köthető. A jó felhasználói élménynek pedig a UX-esek és UI-osok a kulcsszereplői.

Ennek megfelelően a szektor egyik legkeresettebb pozíciója a UI-os és UX-es szakember, azonban a képzési rendszer nagyon lassan reagál: egyrészt alapvetően csak részletekben, több helyről összegyűjtve lehet összegereblyézni a szakmai alapokat, másrészt a diákok nagyon ritkán találkoznak valós projektekkel. “Erre a piaci résre épül az idén 7. Alkalommal elstartoló UI Academy, hiszen a hallgatók 3 teljesen eltérő iparági szereplő valós projektjén dolgozhatnak a kurzus alatt” – mondta el Muck Ferenc, a UI Academy egyik alapítója. Az idei tanév stratégiai partnere, a Mastercard egy a Gránit Bankhoz köthető feladatba fogja bevonni a hallgatóságot. A Yettel egy fenntarthatósági projektet, és az ország legnagyobb kreatív műhelye, a Publicis Groupe Hungary pedig egy nagy nemzetközi márka kampányát hozza be a tanrendbe. 

A cégek eltérő okokból csatlakoztak a UI Academy-hez. Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője szerint “a piaci szereplők számára konkrétan létfontosságú, hogy minél nagyobb számban jelenjenek meg a megfelelő tudással rendelkező UX-es és UI-os szakemberek a piacon, nélkülük a digitalizáció egyszerűen nem tud maximális sebességgel fejlődni”. Ehhez csatlakozva Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója hozzátette: “a tökéletes felhasználói élmény megteremtése a legmagasabb prioritású feladataink közé tartozik, ami komoly kihívást jelent a szakemberek számára: a pénzügyek bonyolult világát kell a lehető legegyszerűbben használható, de 100 százalékig biztonságos digitális mederbe terelniük”.

A Yettelt és a Publicis Groupe Hungary-t elsősorban saját csapatuk erősítése vezérelte. “A Yettel számára a digitális tér a hazai pálya, itt vagyunk otthon. Nagyon fontos számunkra az utánpótlásnevelés – a UI Academy remek partner ehhez” – mondta el Várkonyi Loránd, a Yettel ügyfél-elégedettségi igazgatóságának vezetője. Komáromi Zsófia, a Publicis Groupe Hungary HR vezetője a tehetségekért folyó egyre nagyobb versenyre hívta fel a figyelmet: “ a nálunk dolgozó 260 kolléga 5-10%-a rendelkezik UX-es és UI-os kompetenciákkal, láthatóan egyre nagyobb a szerepe ennek a szakmának a kreatíviparban is. Az érdeklődést jól mutatja, hogy percek alatt lecsaptak a nálunk dolgozó munkatársak az általunk biztosított UI Academy-s helyekre”.

Tovább az eredeti cikkre: IT szektor: egyre komolyabb kihívást jelent a UI-UX szakemberhiány

További cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Kedves Látogató! Mielőtt tovább lépsz az oldalra, arra kérünk, hogy oszd meg velünk három szóban: mi a látogatásod célja?