Így változott a TOP50 tavalyhoz képest

Így változott a TOP50 tavalyhoz képest olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Egyik évről a másikra még soha nem volt olyan kevés változás…

A teljes cikk itt olvasható:
Így változott a TOP50 tavalyhoz képest

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Egyik évről a másikra még soha nem volt olyan kevés változás a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 összeállításában, mint az idén. A kikerülők többnyire személycserék vagy éppen cégen belüli váltások miatt estek ki a listáról. Az új szereplők közül többen már korábban is szerepeltek az összeállításunkban. Öten vannak, akik 2008 óta az összes rangsorunkban helyet kaptak.

Érdekes eredményre jutottunk, amikor összesítettük, hogy mennyi helycsere volt az idei Top 50-ben. A mostani összeállítás ugyanis rekordot hozott, ilyen kevés cserélődés még soha nem volt. 2021-hez képest heten jutottak ki a listáról és nyolcan kerültek be. A kiesőkhöz viszonyítva azért bővülhetett eggyel többel az idei 50-es újoncok köre, mert az élen a két első helyezett miatt holtverseny volt, azaz gyakorlatilag most Top 51-ről van szó.

Arányaiban mindez azt jelenti, hogy 16 százalékban újult meg a lista. Amennyiben pedig nem lett volna fej-fej melletti eredmény az élen, akkor ez mindössze 14 százalékot tett volna ki. Az elmúlt 14 év cserélődési átlaga 26 százalék, azaz nagyjából a lista szereplőinek a negyede szokott változni. Tavaly ez 20 százalékot tett ki, tehát már akkor is átlag alatti volt a cserélődés. Mostanáig a legalacsonyabb mértékű változást a 2018-as összeállítás hozta, amikor 18 százalékban újult meg a Top 50. A legtöbb pedig 2016-ban volt, amikor egyik évről a másikra 38 százalékban újult meg a listás szereplők köre.

Egyébként az ember szubjektív érzete is ez volt az elmúlt egy évre visszatekintve. Valahogy mostanában a médiapiacon nem voltak földindulásszerű változások, tömeges távozások vagy éppen felvásárlások, fúziók. A tavalyi listánkon például a 2020-as indexes-telexes változások egymagukban több változást hoztak. Annak idején pedig a KESMA indulása is átrajzolta a médiapiac befolyásos szereplőinek a körét. Az elmúlt egy esztendő ezekhez képest nyugisabb időszaknak számított.

Változatlan ötös

Az idén a Top 50 „törzsgárdájában” sem volt változás, azaz továbbra is öten vannak azok, akik 2008 óta egyetlen 50-es listáról sem maradtak ki. Közéjük tartozik két RTL-es vezető, Vidus Gabriella vezérigazgató és Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, programigazgató, Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, Málnay B. Levente, az AMC Networks ügyvezető alelnöke, valamint az OMG-s Jonathan Cooper.

Az ötből négyen ugyanott dolgoznak, ahol 2008-ban, egyedül Málnay B. Levente váltott, hiszen annak idején az MTV Networks – a mai Paramount jogelődje – helyi vezetője volt. Ugyanakkor ő is kimondottan lojális szakembernek számít, hiszen anno az MTV Networksnél 12 évet töltött, de a mostani munkahelyén is már 2009 vége óta dolgozik. A két RTL-es szereplő pedig kereskedelmi és programigazgatóból lépett elő első számú vezetővé az évek során.

 

Váratlan helycserék

A Top 50 összetételét egyik évről a másikra leginkább a személycserék, a távozások mozgatják meg. Ilyen volt az, amikor tavaly novemberben teljesen váratlanul távozott Szabó László, a Mediaworks elnök-vezérigazgatója, aki mindössze másfél évet töltött ebben a pozícióban. Szabó a médián kívüli megbízatást kapott, gyógyszeriparért felelős miniszteri biztossá nevezték ki. Utódja a cég korábbi vezérigazgató-helyettese, Kálmán Erika lett. Mindezek miatt a tavalyi tizedik Szabó László kikerült a Top 50-ből, Kálmán Erika pedig a lista 29. helyén debütált.

Az idei új szereplők közül azonban a legjobb, 16. helyen nem Kálmán Erika, hanem Koltay András kezdett mint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), valamint a Médiatanács elnöke. Itt szintén személycserére került sor. A tavalyi lista 35. helyét elfoglaló Karas Monika ugyanis október 31-i hatállyal lemondott. Ezzel egy évvel azelőtt távozott, hogy lejárt volna a kilencéves mandátuma. Karas ezt követően az Állami Számvevőszék alelnöke lett. Koltay András kinevezése logikus lépésnek tűnt, hiszen annak idején részt vett az új médiatörvény megalkotásában, illetve 2010 és 2019 között tagja volt a Médiatanácsnak.

Idei újoncok

Teljesen új szereplő a rangsorban Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary vezérigazgatója. A Top 50-es debütálásához hozzájárulhatott, hogy a közelmúltban régiós megbízást is kapott a cégen belül. Szintén új szereplő Pácsonyi Daniella, aki a Central Médiacsoport digitális női portfólióját igazgatja, ezzel párhuzamosan az nlc.hu főszerkesztői posztját is betölti. Ennek révén a legnagyobb elérésű hazai női online portfólió tartozik hozzá. Egyébként nemrég egy másik listán is helyet kapott, ugyanis a Forbes által a befolyásos nőkről készített összeállításban – média kategóriában – a hatodik helyen végzett.

Jákó Eszter, az MVM Csoport csoportszintű kommunikációs igazgatójaként a marketinges Top 50-nek, azaz a legsikeresebb marketingvezetőket összegyűjtő listánknak régi szereplője, az idén pedig a médiás Top 50-be is bekerült.

Heszler Róbert

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megjelent a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 rangsor, ami lapunk LinkedIn oldalán is elérhető. A lap már elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

A Így változott a TOP50 tavalyhoz képest bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Így változott a TOP50 tavalyhoz képest

Vélemény, hozzászólás?