Föld Napja: Alkotópedagógia a fenntartható jövőért

Föld Napja: Alkotópedagógia a fenntartható jövőért olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

A környezettudatos gondolkodás, a klímaváltozás megértése már kisiskolás korban az oktatás…

A teljes cikk itt olvasható:
Föld Napja: Alkotópedagógia a fenntartható jövőért

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

A környezettudatos gondolkodás, a klímaváltozás megértése már kisiskolás korban az oktatás hangsúlyos része kell, hogy legyen, de eddig sem itthon, sem külföldön nem állt rendelkezése kifejezetten ezt támogató tananyag. Ezt a hiányt pótolja a Maker’s Red Box legújabb alkotópedagógiai oktatási csomagja, a „Global Warning – Klímaexpedíció a Föld körül”, az első, mely a klímaváltozást oktatja.
„Az oktatásnak minden olyan dologra fel kell készíteni a gyerekeket, ami befolyásolja az életüket és hozzájárulhat ahhoz, hogy jobb életkörülményeket teremtsenek saját maguk és az utódaik számára” – mondja a Föld Napja apropóján Horváth Ádám, digitális oktatási szakember, az innovatív tananyagfejlesztő hazai cég, a Maker’s Red Box pedagógiai vezetője, magyarázva, miért kerültek bele az OECD PISA felmérésébe is a globális kompetenciák, köztük a fenntartható fejlődésért való tevékenykedés. Ehhez nyújt nagy segítséget az iskoláknak a Maker’s Red Box nemzetközi szinten is egyedülálló tananyagcsomagja, a „Global Warning – Klímaexpedíció a Föld körül”. Az UNESCO ugyanis arra figyelmeztet, hogy a nemzeti kerettantervek 98 százalékában nem kap kellő hangsúlyt a klímaváltozás, miközben a diákok 96 százaléka szeretne ezekről a fontos globális témákról tanulni.
Maker’s Red Box egy hazai oktatástechnológiai cég, melynek az oktatásban felhasználható fejlesztései a történetmesélés erejével motiválják a gyerekeket arra, hogy valós életből vett problémákat oldjanak meg. A Maker‘s Red Box alkotópedagógiai tananyagok kifejlesztésénél fontos szempont, hogy – érdeklődéstől és tanulmányi háttértől függetlenül – minden gyerek figyelmét felkeltsék és lekössék. Központi elem a szerepjáték, a kerettörténetek és a fizikai tárgyak tervezése és elkészítése. Ennek köszönhetően a gyerekek észrevétlenül tanulnak, kibontakoztathatják a kreativitásukat, és megtalálhatják, miben tehetségesek, miközben gyakorolják és elmélyítik az iskolában korábban tanultakat.

Global Warning egy innovatív alkotópedagógiai tananyag digitális közösségi alkotóműhellyel rendelkező iskolák számára, melyben – a történet szerint – egy kutatóhajó legénysége világkörüli expedícióra indul, hogy a résztvevők megismerjék a globális felmelegedés okait és azok összefüggéseit. A magával ragadó utazás során különböző szerepekbe helyezkedve kutatnak, mérnek, terveznek, építenek, és közben számos jól működő megoldással, illetve alkalmazkodási stratégiával találkoznak. A csapat célja, hogy a már jól bevált gyakorlatokon keresztül olyan tudást szerezzenek, amit másoknak is átadva a fenntartható élet alapjait teremthetik meg. Az oktatási anyaggal kapcsolatos információk itt érhetők el: https://makersredbox.com/hu/tananyagok/global-warning/ 

Az oktatásfejlesztéssel 2015 óta foglalkozó Maker’s Red Box csapatának meggyőződése, hogy a digitális közösségi alkotóműhelyek jelentik az oktatás jövőjét. “Ezek olyan helyek, ahol a gyerekek releváns készségeket szerezhetnek, megtalálhatják, mik az erősségeik, ezáltal magabiztossá és motiválttá válnak. Küldetésünk, hogy az alkotópedagógiát minél több iskolába és minél több gyerekhez eljuttassuk itthon és külföldön” – vallják a cég szakemberei. A cég fejlesztéseit az oktatás Oscar-díjának számító Bett Awards idei versenyén az “Iskolai erőforrások és felszerelések a tanításhoz és tanuláshoz” kategóriában sorolták a legjobbak közé. 2022 nyarán pedig a Google.org Impact Challenge pályázatán elnyert támogatásból 400, gyermekotthonban élő fiatalhoz juttatják el az alkotópedagógiai képzéseket.

Tovább az eredeti cikkre: Föld Napja: Alkotópedagógia a fenntartható jövőért

Vélemény, hozzászólás?