Erdélyi Eszter: Most kezd igazából beindulni a Podpad olvasható a mmonline.hu weboldalán.
A portfóliónkba tartozó digitális videós hirdetéseinknél sokkal magasabbak a megtekintési idÅ‘k,…
A teljes cikk itt olvasható:
Erdélyi Eszter: Most kezd igazából beindulni a Podpad
Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:
A portfóliónkba tartozó digitális videós hirdetéseinknél sokkal magasabbak a megtekintési idÅ‘k, mint a globális szereplÅ‘knél – tudtuk meg Erdélyi EsztertÅ‘l. Az Atmedia online üzletfejlesztési és értékesÃtési vezetÅ‘je elmondta, hogy hatalmasat nÅ‘tt tavaly ez a piaci szegmens, emellett beszélt a podcast gyűjtÅ‘ oldalukkal kapcsolatos elsÅ‘ tapasztalatokról is.
– Az elmúlt évben nagyságrendileg mekkora lehetett a teljes hazai digitális videós piac?
– Becslésünk szerint 2021-ben 50 százalék fölötti növekedés volt. Ez azt jelenti, hogy nagyságrendileg 10-12 milliárd forintos reklámpiacról beszélhetünk az online videók esetén.
– A videós hirdetéseknél nagyon erÅ‘s szereplÅ‘ a Facebook és a YouTube. Mi az, amiben ti többet tudtok nyújtani?
– Nagyon fontos, hogy mi saját gyártású tartalmakhoz kapcsolódva kÃnálunk hirdetési lehetÅ‘ségeket, elég csak a TV2 Playre, az ATV-re, az Eurosportra vagy az M4 Sport videós tartalmaira gondolni. Azt látjuk, hogy a felhasználók sokkal jobban kötÅ‘dnek ezekhez a szerkesztett, long-form tartalmakhoz, mint a felhasználók által készÃtett rövidebb videókhoz. Rendszeresen elemezzük azokat a kampányokat, ahol az Atmedia videós megjelenései mellett youtube-os vagy facebookos videós kampány is fut. Ezek azt mutatják, hogy nálunk sokkal magasabb a hirdetés megtekintésével eltöltött idÅ‘, mint a globális szereplÅ‘knél. Éves szinten az összes kampányra vetÃtve egy 30 másodperces szpotnál átlagosan 22 másodperc a nézési idÅ‘ az Atmedia portfóliójában, miközben a Facebook és a YouTube esetén ennek a töredéke.
– Amikor a televÃziós reklámértékesÃtéssel foglalkozó kollégáiddal beszélek, rendszeresen elÅ‘kerül a telÃtettség problémája. Ez mennyire igaz az online videós hirdetési piacra?
– TelÃtettség van, de ez inkább idÅ‘szakos, amikor közel járunk az inventory maximális kihasználásához. Tipikusan ilyen a május, amikor a partnereink saját gyártású tartalmainak a mennyisége a nyári szezon közeledte miatt csökkenésnek indul, viszont a hirdetÅ‘i kedv ekkor szokott nagyon felfutni. Persze ezt a helyzetet igyekszünk elÅ‘rejelzésekkel és optimális invertoryhasználattal kezelni, Ãgy nincs olyan, hogy a videós kampányainkat ne tudnánk teljesÃteni.
– Tavaly novemberben indult el a Podpad nevű podcastgyűjtÅ‘ oldalatok. Milyen a szolgáltatás fogadtatása egyrészt a hallgatók, másrészt a hirdetÅ‘k részérÅ‘l?
– Most kezd igazából beindulni a Podpad. Már elkészült a mobilapplikációnk és megnyitottuk az oldalt egy szélesebb tartalomkészÃtÅ‘i kör irányába. Novemberben még úgy indultunk, hogy kizárólag exkluzÃv, csak nálunk elérhetÅ‘ podcastokat tettünk közzé. Azonban már lehetÅ‘ség van arra, hogy más csatornákat használó podcasterek is megjelenjenek a Podpad felületén. Ennek köszönhetÅ‘en az inventory és a hallgatottság is megugrott, havi szinten már 65 ezer felhasználót érünk el. Ami a hirdetÅ‘ket illeti, egyelÅ‘re kevés kampányunk volt, mert ez még egy nagyon új szolgáltatásnak számÃt a piacon. Pedig online audioszpotok akár egy rádiós kampány kiegészÃtÅ‘jeként is futtathatók a Podpadon, jóval alacsonyabb reklámzaj mellett, de mégis minÅ‘ségi tartalmi környezetben. Ugyanakkor a podcastos megjelenés online kampányokhoz is nagyon jól hozzáilleszthetÅ‘, hiszen a mérés, a kampánykiszolgálás metódusa sokkal inkább a videós hirdetésekhez hasonlÃtható.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.
A Erdélyi Eszter: Most kezd igazából beindulni a Podpad bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.
Tovább az eredeti cikkre: Erdélyi Eszter: Most kezd igazából beindulni a Podpad