Egyre jobban hiányoznak a tehetségek a marketingszakmában

Egyre jobban hiányoznak a tehetségek a marketingszakmában olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A hirdetők, ügynökségek, reklámtechnológiai cégek és médiatulajdonosok közel fele (48%) úgy…

A teljes cikk itt olvasható:
Egyre jobban hiányoznak a tehetségek a marketingszakmában

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A hirdetők, ügynökségek, reklámtechnológiai cégek és médiatulajdonosok közel fele (48%) úgy véli, hogy az iparág „minden idők legsúlyosabb válságával” néz szembe a tehetségek terén – derül ki a Hirdetők Világszövetségének (WFA) és a MediaSense globális médiatanácsadó cég új kutatásából. A helyzet különösen súlyos az ügynökségeknél, ahol a válaszadók 54 százaléka vélekedik így.

A Media’s Got Talent? jelentés szerint a válaszadók 67%-a (76% az APAC régióban) úgy véli, hogy a tehetségek hiánya a növekedés egyik fő gátja. A kutatás során megkérdezettek 77%-a vallja, hogy szervezetében „némi” vagy „nagy” tehetséghiány van, ami az ügynökségi és a reklámtechnológiai szektorban 85%-os. Ha földrajzi megoszlást nézünk, akkor például az Egyesült Államokban 81 százalék azok aránya, akik így látják a helyzetet, míg az APAC térségben 93 százalék.

A munkaerőhiány fő területei az adat- és elemzési (84% a hirdetőknél és az ügynökségeknél egyaránt), az e-kereskedelem/kiskereskedelmi média (71% a hirdetőknél és 73% az ügynökségeknél) és a mérés (69% a hirdetőknél és 74% az ügynökségeknél).

A hirdetők 71%-a és az ügynökségek 64%-a szerint az adatok és az analitika a legfontosabb képesség, amelyet prioritásként kell kezelni a következő két évben; ez jelentősen megelőzi az e-kereskedelem/kiskereskedelmi média 53%-os és 42%-os arányát.

A készséghiányt okozó tényezők között szerepel a rossz képzés, a tehetséggondozás (egyaránt 76%), a cél hiánya (68%), az ügynökségek rossz magatartása (61%), valamint a technológiai cégek túlzott specializálódása és toborzása (egyaránt 58%).

A kiégés szintén kulcsfontosságú tényező a tehetséghiány mögött: a válaszadók 76%-a úgy véli, hogy a munka és a magánélet egyensúlyának helyreállítása jelentős pozitív hatással lenne.

„Sok időt töltünk azzal, hogy igazán tehetséges embereket hozunk be, és arra kérjük őket, hogy alkalmazkodjanak a szervezet rendszereihez, normáihoz és kultúrájához, holott valójában arra kellene kérnünk őket, hogy képességeiket és tapasztalataikat arra használják, hogy valóban megváltoztassanak minket mint szervezetet. Így tudunk továbblépni” – mutatott rá Belinda Smith, a Second Arrow alapítója és vezérigazgatója, valamint a WFA globális sokszínűségi nagykövete.

A Egyre jobban hiányoznak a tehetségek a marketingszakmában bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Egyre jobban hiányoznak a tehetségek a marketingszakmában

Vélemény, hozzászólás?