Egyedülálló áruhitelt dolgozott ki a JYSK és a Cofidis

Egyedülálló áruhitelt dolgozott ki a JYSK és a Cofidis olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Partneri megállapodást kötött a JYSK és a Cofidis. Idén tavasztól egy…

A teljes cikk itt olvasható:
Egyedülálló áruhitelt dolgozott ki a JYSK és a Cofidis

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Partneri megállapodást kötött a JYSK és a Cofidis. Idén tavasztól egy a piacon egyedülálló hibrid áruhitel-szolgáltatás érhető el a dán bútorláncnál: a hitelfelvételt az üzletekben digitális síkra terelik. A piac egyötödét magáénak tudó Cofidis felmérése szerint az áruhitelre nem csak a kiskereskedelmi üzletekben van igény, hanem az online térben is. A magyarok 44 százaléka vásárol szívesebben olyan webáruházban, ahol lehetőség van online áruhitelre is.

Áruhitelpartneri megállapodást kötött a JYSK és a Cofidis: 2022 tavaszától a dán boltlánc 90 hazai üzletében vehető igénybe a szolgáltatás. Itt debütál a Cofidis új, online és offline folyamatok keverékéből álló hibrid modellje. A vásárló az üzletben néhány adat megadásával elindítja a hitelkérelmet, és az ügyfélszolgálati munkatárs már telefonon, majd vagy videóhívásban intézi a folyamatot 24 órán belül teljesen online. A fejlesztés lényege az, hogy a hitelfelvételt az üzletekben digitális síkra terelik és tehermentesítik az áruházlánc munkatársait.

Az áruhitelen múlhat egy webshop népszerűsége

Az MNB statisztikái szerint 2018-ban éves szinten 26,38 milliárd forint áruhitelt helyeztek ki a pénzügyi intézmények, 2019-ben és 2020-ban pedig kis mértékben nőtt a piac évi 28 milliárd forint fölötti forgalommal. Bár a pandémiás időszak elején a klasszikus kiskereskedelmi láncoknál csökkent a forgalom, az e-kereskedelmi szektorban viszont nőtt az áruhitel kihelyezés, hiszen a fogyasztók hozzászoktak az online vásárláshoz és igénylik az érintésmentes fizetési lehetőségeket és akár az online hitelügyintézést. A Cofidis tavalyi felmérése szerint a magyarok 30 százaléka vásárolt már online nagyobb értékű terméket, amelyhez részletfizetést igényelt, továbbá 44 százalékuk szívesebben vásárol olyan webáruházban, ahol lehetőség van az áruhitelre is.

Új lendületben a piac

Úgy tűnik, bőven van még fejlődési potenciál: a Cofidis statisztikái szerint ugyanis a legnagyobb 500 hazai webáruház közül jelenleg mintegy 50 kínál áruhitelt. Az már a bolti forgalmi adatokból is megfigyelhető, hogy az áruhitelt nem kínáló üzletek akár extra bevételtől is eleshetnek, mivel az áruhitel bevezetése egy áruháznál általában 5-10 százalékkal növeli az árbevételt, de műszaki cikkeket forgalmazó üzletek esetében akár 15-20 százalék is lehet a növekedés. Az áruhitelt is kínáló üzletek ugyanis olyan vásárlói kört is megszólíthatnak, akik egy-egy termékért egyben nem, de részletfizetéssel hajlandóak lennének fizetni. Így akár a korábban kevésbé népszerű prémium termékeknek is új lendületet adhat a szolgáltatás bevezetése.

„Az áruhitel-piac az elmúlt 20 évben alig változott. A mostani innovatív hitelmegoldás egyedülálló, hiszen nagy terhet vesz le egy áruházról, boltról, ráadásul a vásárlók számára is gyorsabb az ügyintézés. Több száz olyan webshop, áruház, bolt van jelenleg Magyarországon, amelyek ki tudnák használni az áruhitel szolgáltatást, ezzel növelve az árbevételüket. A Cofidis az egyik legnyitottabb pénzügyi intézmény az áruhitelek piacán is, hiszen egy felmerült ügyféligényre dolgozott ki egy olyan megoldást, amellyel a partnerei és természetesen a vásárlók is jól járnak” – mondta az új hitelmegoldásról Székely Ágoston, a Cofidis partnerértékesítési területvezetője.

A Cofidis és a JYSK a jövőben tervezi, hogy az online vásárlás során is elérhetővé tegye az áruhitelt a vásárlói számára. A JYSK-nél jelenleg igényelhető Cofidis áruhitel esetében a minimum hitelösszeg harmincezer forint és tartós fogyasztási cikkekre lehet igényelni. A futamidő 6-60 hónapra szól. THM: 9,90-38,85% (10-36 hónap esetén); THM: 19,99% (6-60 hónap esetén); Referencia THM: 9,90% (1,5 millió forint és 36 hónap esetén); Referencia THM: 19,99% (1,5 millió forint és 60 hónap esetén)

 

A számok tükrében – az áruhitel-piacról

A Cofidis az áruhitel-piacnak mintegy ötödét tudhatja magáénak Magyarországon.

Kevésbé szezonális az online áruhitel-piac: a vásárlás kevésbé időhöz kötött, tehát kevésbé figyelhetőek meg nagyon intenzív vásárlási időszakok. Ugyanakkor az őszi iskolakezdés, valamint a Black Friday akciók és a karácsonyi időszak szeptembertől decemberig még mindig erős: 2022-ben az egész évben kihelyezett áruhitelek kb. 35%-át ebben a 4 hónapban tervezi értékesíteni a Cofidis.

Akik az elmúlt egy évben vettek fel áruhitelt, közülük 44% háztartási gépeket, 39% elektronikai eszközöket (TV, HIFI, egyéb informatikai cikkek), 23% pedig bútort finanszírozott a hitelből.

A magyarok 3%-a tartja elképzelhetőnek, hogy a következő 3 hónapban áruhitelt vegyen fel.

A Egyedülálló áruhitelt dolgozott ki a JYSK és a Cofidis bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Egyedülálló áruhitelt dolgozott ki a JYSK és a Cofidis

Vélemény, hozzászólás?