Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél

Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Változatlanul stabil a Huawei Technologies – derül ki a technológiai vállalat…

A teljes cikk itt olvasható:
Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Változatlanul stabil a Huawei Technologies – derül ki a technológiai vállalat most közzétett éves pénzügyi jelentéséből. A Huawei 2021-ben 636,8 milliárd kínai jüan (99,88 milliárd USD) bevételt ért el, nettó nyeresége pedig 113,7 milliárd kínai jüan (17,834 milliárd USD) volt, ez éves szinten 75,9 százalékos növekedést jelent. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant (22,383 milliárd USD), amely teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki: ezzel az elmúlt 10 év összes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,54 milliárd USD). A vállalat a továbbiakban is növeli kutatás-fejlesztési beruházásait.

Guo Ping, a Huawei Technologies globális soros elnöke a 2021-es üzleti eredmények ismertetésekor a következőket nyilatkozta: „Teljesítményünk összességében megfelelt az előrejelzéseknek. A távközlési üzletágunk stabil maradt, a vállalati üzletágunk folyamatosan növekedett, a fogyasztói üzletágunk pedig gyorsan új területekkel bővült. Ezen túlmenően felgyorsítottuk az ökoszisztémánk fejlesztésének ütemét is.”

Meng Wanzhou, a Huawei pénzügyi igazgatója hozzátette: „Annak ellenére, hogy a vállalat bevétele csökkent 2021-ben, folyamatosan nő a profit és cash flow, valamint sokkal felkészültebbek vagyunk arra, hogy megbirkózzunk az esetleges újabb bizonytalanságokkal is.”

A vállalat főbb üzletágainak növekvő jövedelmezőségének köszönhetően a társaság működési tevékenységből származó cash flow-ja jelentősen nőtt 2021-ben, elérve az 59,7 milliárd kínai jüant (9,364 milliárd USD), ami 69,4 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. A vállalat K+F-kiadásai 2021-ben elérték a 142,7 milliárd kínai jüant, ami a vállalat teljes bevételének 22,4 százalékát teszi ki, és ezzel az elmúlt 10 év teljes K+F-kiadása meghaladta a 845 milliárd kínai jüant (132,542 milliárd USD).

A Huawei Technologies távközlési (Carrier) üzletága 2021-ben is azon dolgozott, hogy világszerte segítse a szolgáltatókat a magas szintű 5G-s mobilhálózatok kiépítésében. A különböző nagyvárosokban végzett független mérések kimutatták, hogy 13 országban, köztük Svájcban, Németországban, Finnországban, Hollandiában, Dél-Koreában és Szaúd-Arábiában élő ügyfelek számára a Huawei által kiépített 5G hálózatok biztosítják a legjobb felhasználói élményt. A szolgáltatókkal és partnerekkel együttműködve a Huawei több mint 3000 kereskedelmi szerződést írt alá ipari 5G alkalmazásokra, amelyeket olyan ágazatokban használnak, mint a gyártás, a bányászat, a logisztikai és egészségügy. A Huawei távközlési üzletágának árbevétele 2021-ben elérte a 281,5 milliárd kínai jüant (44,15 milliárd USD).

A Huawei Technologies vállalati (Enterprise) üzletága a folyamatos digitális átalakulási trendeknek köszönhetően gyorsan növekedett. Az elmúlt évben a vállalat 11 különféle forgatókönyvre fejlesztett megoldást vezetett be kulcsfontosságú ágazatok, többek között a kormányzati-, a közlekedési-, a pénzügyi-, az energetikai- és a gyártási szektorok számára. A vállalat az erőforrások összehangolása, valamint a hatékony ügyfélkiszolgálás érdekében több, kifejezetten az adott szakterületre koncentráló szakember csoportot hozott létre, köztük egy szénbánya-csapatot, egy intelligens úthálózat-csapatot és egy vám- és kikötői csapatot. 2021-ben a Fortune Global 500-as listáján szereplő vállalatok közül 267 cég, valamint világszerte több mint 700 város választotta digitális transzformációjához partneréül a Huawei-t, mindemellett a vállalat jelenleg több mint 6000 szerviz- és üzemeltetési partnerrel működik együtt világszerte. 2021-ben a Huawei vállalati üzletágából származó árbevétele elérte a 102,4 milliárd kínai jüant (16,061 milliárd USD).

A Huawei Technologies fogyasztói (Consumer) üzletága a fogyasztói igényekre és szükségletekre összpontosítva „Az élet gördülékeny AI megoldásokkal” (Seamless AI Life) stratégiájának részeként folytatta globális ökoszisztémájának kiépítését egy intelligens, összekapcsolt világ megteremtése érdekében. A fogyasztói üzletág 2021-ben 243,4 milliárd kínai jüan (38,178 milliárd USD) bevételt generált: folyamatosan nőtt a viselhető okoseszközök, okosképernyők, vezeték nélküli sztereó fülhallgatók (TWS) és a Huawei Mobile Services (HMS) értékesítése. Különösen a viselhető okoseszköz- és az okosképernyős szegmensben volt tapasztalható éves szinten 30 százalék feletti növekedés. 2021-ig összesen több mint 220 millió Huawei-eszközön használták a HarmonyOS-t, ezzel a világ leggyorsabban növekvő mobileszközös operációs rendszerévé vált.

Guo Ping, a Huawei elnöke kihangsúlyozta: „A Huawei a digitalizáció, az intelligens transzformáció és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás útján halad előre. A tehetségre, a tudományos kutatásra és az innovatív szellemre támaszkodva folyamatosan növeljük befektetéseinket az alap elméleti kutatások, az architektúrák és a szoftverek területén, ezzel biztosítjuk hosszú távú versenyképességünket.”

A Huawei Technologies 2021-es éves pénzügyi jelentését a KPMG független könyvvizsgáló cég auditálta.

A Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Csökkenő bevétel, növekvő profit Huawei-nél

Vélemény, hozzászólás?