Az üzleti életben sem könnyű nőnek lenni

Az üzleti életben sem könnyű nőnek lenni olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A leggyakoribb sztereotípiák szerint, a női cégtulajdonosok a férfiakhoz képest sokkal…

A teljes cikk itt olvasható:
Az üzleti életben sem könnyű nőnek lenni

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A leggyakoribb sztereotípiák szerint, a női cégtulajdonosok a férfiakhoz képest sokkal érzelmesebbek, főnökösködőbbek és gyengébbek. A nők közel fele (45%) egyetért azzal, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak. Az AVON támogatja mindazon nőket, akik vállalkozást indítanak és a saját feltételeik szerint vezetik üzletüket.

A női egyenjogúságért folytatott töretlen harc ellenére, az üzleti életben napjainkban is komoly problémát jelent a nők megkülönböztetése, derül ki az AVON legújabb kutatásából. Ennek eredményeiben megmutatkozik, hogy a nők férfi társaikhoz képest még mindig sztereotípiákkal szembesülnek, és nap, mint nap olyan jelzőkkel illetik őket, miszerint túl érzelmesek (44%), főnökösködők (33%), gyengék (28%) vagy férfiasak (28%). Az AVON a nők vállalataként hosszú évek óta küzd a nőket érő megkülönböztetés ellen, és támogat minden nőt, aki helytáll az üzleti élet bármely területén.

Az AVON nyolc országban, köztük az Egyesült Királyságban, Lengyelországban és a Fülöp-szigeteken, 8000 nő bevonásával végzett kutatása szerint a megkérdezett nők közel fele (45%) úgy véli, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak. A nők több mint egyharmada (38%) számára a kudarctól való félelem az egyik legnagyobb akadálya annak, hogy saját vállalkozásba kezdjenek, amelyet az önbizalomhiány követ (34%). Emellett ötből ketten (42%) úgy érzik, hogy nőként a munkahelyi kudarcok mélyebben sújtják önbizalmukat, mint férfi társaikét. Az AVON immár 135 éve a nők vállalata, amely örökség birtokában igyekszik megadni a támogatását mindenki számára ahhoz, hogy szépségipari vállalkozóvá válhasson.

Annak ellenére, hogy a kudarctól való félelem és az önbizalomhiány nagymértékben negatív irányba befolyásolja vállalkozókedvüket, az AVON kutatásából kiderül, hogy a nők több mint kétharmada (67%) úgy véli, hogy a kudarc elengedhetetlen velejárója a sikernek, és közel háromötödük (59%) egyetért azzal, hogy az elszenvedett kudarc emberibbé teszi és közelebb hozza egymáshoz a vezetőket és beosztottjaikat. A már saját vállalkozással rendelkező nők körében a legfontosabb terület, ahol úgy érzik, kudarcot vallottak, a munka és a magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtése (42%).

„Nem kevés támadás ért eddigi karrierem során. Hol az volt a gond, hogy milyen anya az olyan, aki ilyen korán visszamegy dolgozni, hol az, hogy túl emberi vagyok, sokkal keményebben kellene irányítanom, hol pedig az, hogy biztosan nem a képességeim alapján lettem ilyen fiatalon vezető. Sokszor próbáltam ezeket a bántásokat megválaszolni, harcolni ellenük, hiszen mélyen bántottak, legbelül kérdőjelezték meg azt, aki vagyok. Nő vagyok, feleség vagyok, fiatal vezető vagyok, 4 gyerekes édesanya vagyok. Hiszek abban, hogy az, hogy a magánéletben ki vagyok, hogy honnan hova jutottam, az alapvetően meghatározza azt, milyen vezető vagyok” – nyilatkozta Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője a téma kapcsán, akit 2021-ben az Év fiatal női vezetőjévé választottak.

Érdekes, hogy a nemi megkülönböztetésen alapú üzleti kifejezések, mint például a ” boss babe” és a „She-EO” világszerte polarizálódnak. Az Egyesült Királyságban a nők több mint egynegyede (26%) érzi úgy, hogy lekezelően használják ezeket a kifejezéseket, hasonlóan az olasz nők közel kétötödéhez (39%), akik szerint ezek a kifejezések szükségtelen nemi megkülönböztetést jelentenek. Ezekkel szemben a Fülöp-szigeteki nők több, mint fele (52%) azt állítja, hogy inspirálónak érzi ezeket a kifejezéseket, a lengyel válaszadók 34%-a pedig azt mondja, hogy ezek bátorítják őket a vezetésre. Ezen adatok jól mutatják a nyelvi és kulturális különbségek és attitűdök tiszteletben tartásának fontosságát.

„Több mint 135 éve támogatjuk a nőket abban, hogy a saját főnökükké váljanak. A kutatásunk azonban azt mutatja, hogy még mindig van mit tenni a lehetőségek biztosításának terén, a korlátok lebontása és a nők üzleti életben való megítélésének javítása érdekében. A világszerte ötmillió főt számláló Tanácsadói közösségünk minden tagja saját elképzelései és feltételei szerint dolgozik és fejlődik az AVON-nál. Direktértékesítési rendszerünkön keresztül biztosítunk bárki számára kereseti lehetőséget, legyen szó akár fő bevételi forrásról vagy kiegészítő jövedelemről. Összetartó Tanácsadói közösségünk egymás támogatására épül, tevékenységünk során a nőkben rejlő vállalkozói szellemet ünnepeljük, az induláshoz szükséges elhatározástól a mindennapi rugalmas munkavégzésig, amely lehetővé teszi számukra, hogy saját főnökükké válhassanak” –fejtette ki Angela Cretu, az AVON vezérigazgatója.

Az AVON legújabb kutatása egy korábbi, 2021 nyarán világszerte 9000 Tanácsadó körében végzett felmérés folytatása, amelyből kiderült, hogy a Tanácsadók több mint egyharmada (38%) úgy gondolja, a saját feltételeik szerint való pénzkeresés a szépségipari vállalkozásuk működtetésének legvonzóbb eleme. Emellett a résztvevők 39%-a elárulta, hogy nőtt az önbecsülése, mióta AVON Tanácsadónőként dolgozik, és közel felének (45%) megváltozott a véleménye arról, hogy a nők mit érhetnek el, ha adottak számukra a kereseti, tanulási és készségfejlesztési lehetőségek.

Az AVON minden alkalmat megragad arra, hogy megcáfolja a nőket érintő sztereotípiákat és támogassa őket életük számos területén, hisz abban, hogy egy jobb világ a nők számára, jobb világot jelent mindenki számára.

A Az üzleti életben sem könnyű nőnek lenni bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Az üzleti életben sem könnyű nőnek lenni

Vélemény, hozzászólás?