Az RTL Klub visszavette a vezetést

Az RTL Klub visszavette a vezetést olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A 18-49 éveseknél és főműsoridőben jó hete volt az RTL Klubnak,…

A teljes cikk itt olvasható:
Az RTL Klub visszavette a vezetést

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A 18-49 éveseknél és főműsoridőben jó hete volt az RTL Klubnak, valamint a teljes csatornacsoportjuknak is. Ettől függetlenül a hét legnézettebb műsorát ismét a TV2 adta.

Fordítani tudott az elmúlt héten az RTL Klub és visszavették a vezetést a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Az RTL Klub (lineáris) közönségaránya 14,5 százalékot tett ki, a TV2-é 12,9 százalékot. Ez 1,6 százalékpontos különbséget jelent, miközben egy héttel korábban még a TV2 vezetett 1,2 százalékponttal. A hétfőtől péntekig terjedő időszakban ennél egy kicsivel nagyobb volt a differencia, ugyanis az RTL Klub 14,9 százalékos, a TV2 pedig 12,6 százalékos közönségarányt produkált. A szombat estét az RTL Klub nyerte 11,8 százalékos share-rel, a 6,9 százalékos TV2 előtt. A vasárnap viszont megint a TV2-é volt, miután 19,6 százalékot tett ki a közönségarányuk, az RTL Klub 15,2 százalékával szemben.

A teljes csatornacsoportokat nézve az RTL Magyarország 29,9 százalékos, a TV2 Csoport 26,6 százalékos heti közönségarányt hozott össze. A nemzetközi portfóliók külön meccsét a ViacomCBS nyerte 6,4 százalékkal, a 6,3 százalékos AMC és az 5,2 százalékot elértő Antenna Group előtt.

8. hét / 7. hét / 6. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 14,5% / 13,1% / 13%
TV2 – 12,9% / 14,3% / 14,4%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (8. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 6,4% (5,4%)
Híradó – 23,2% (19%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 20,5% (16,3%)
Keresztanyu – 17% (17,4%)
Hotel Margaret – 9,1% (10%)

TV2
Remények földje – 14,8% (16,6%)
Tények – 18,6% (20,4%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,6% (13,3%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 14% (15,2%)

Egy héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy a Tények átlagos nézőszáma magasabb volt, mint az RTL Híradóé. Az elmúlt héten viszont fordult a helyzet, nem is kicsit. AZ RTL Híradó átlagban 4,6 százalékponttal ért el magasabb közönségarányt, mint a Tények. Ez egyértelműen az orosz-ukrán háború miatt megnövekedett híréhség eredménye. Az sem meglepő, hogy ennek az RTL Híradó a nyertese, ugyanis a korábbi hasonló helyzetekből is inkább ez a hírműsor tudott profitálni.

Amúgy nemcsak share-ben, hanem átlagos nézőszámban is nagyot ugrott az RTL Híradó, a korábbi heti 170 ezerről 215 ezerre nőtt az átlaguk. Magukkal húzták a Fókuszt is, aminek a korábbi heti 165 ezres átlaga 213 ezerre hízott. A Keresztanyuig már nem ért el ez a hatás, egy picit csökkent is a sorozat átlagos nézettsége (212 ezerről 204 ezerre), de azért még ez is bőven jó eredmény. Az már nagyobb fejtörést jelenthet az RTL-nek, hogy a Hotel Margaret továbbra is lefelé haladt – share-ben és nézőszámban is. Utóbbi a korábbi 110 ezerről múlt héten 89 ezres átlagra csökkent. A TV2-s Exatlonnál is történt némi csökkenés, a share-jüknél 15,2-ről 14 százalékra, nézőszámban 174 ezerről 154 ezerre, de azért még ez sem számít rossznak.

Vasárnap este a TV2-n futó Sztárban sztár 305 ezres nézettséggel és 21,8 százalékos közönségaránnyal futott. Ugyanakkor a Cápák között sem vallott szégyent: 293 ezret tett ki a nézettségük, a közönségarányuk pedig 20,7 százalékot.

Az elmúlt hét legnézettebb műsora ismét a Sztárban sztár volt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is, utóbbinál 910 ezret tett ki a nézettségük. A hét második legnézettebbje a 18-49 éveseknél a Cápák között volt, a teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó szerepelt a legjobban, 855 ezer volt a nézettségük.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2022_8het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2022_8hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

A Az RTL Klub visszavette a vezetést bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Az RTL Klub visszavette a vezetést

Vélemény, hozzászólás?