A fogyasztói elvárássá érő fenntarthatóság alakítja át az Árukereső.hu kínálatát

A fogyasztói elvárássá érő fenntarthatóság alakítja át az Árukereső.hu kínálatát olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék-…

A teljes cikk itt olvasható:
A fogyasztói elvárássá érő fenntarthatóság alakítja át az Árukereső.hu kínálatát

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala. A zöld trendek térnyerése az Árukereső.hu-n is megmutatkozik: hétről hétre több rajta az újrahasznosított és a környezetbarát termék. Az erősödő szemléletváltás a keresésekben ugyanúgy tetten érhető, mint azokban az erősödő igényekben is, amelyeket a környezetvédelmi világnap alkalmából gyűjtöttünk össze.

Több mint 500 szőnyeg, 300 bevásárlótáska, 150 kutyajáték – csak néhány azokból a kategóriákból, amelyekben egyre több az újrahasznosított termék az Árukereső.hu oldalain. A környezetbarát jelzőt természetesen ennél is jóval több gyártmány viseli, köztük 6000-nél is több tapéta, 4300 ülőgarnitúra, 500-nál is több matrac. Az utóbbi kategória sok esetben nem is egyetlen besorolást takar, hanem több tanúsítványt: a pelenkák esetében például a higiéniás termékektől elvárható maximális termékbiztonságon túl a szigorú fenntarthatósági kritériumoknak történő megfelelést, valamint azt, hogy a gyártáshoz olyan rostokat használnak fel, amelyek illeszkednek a fenntartható erdőgazdálkodás céljaihoz. Csak környezetbarát pelenkából egyébként több mint 430 tétel érhető el az ország leginkább látogatott termék- és ár-összehasonlító oldalán.

Az idén ötvenedik alkalommal megtartott, az ENSZ első globális környezetvédelmi konferenciáját felidéző környezetvédelmi világnapon azokat a jelenségeket mértük fel, amelyek a leginkább tükrözik az Árukereső.hu napi működésében a környezettudatos és fenntartható szemlélet erősödését.

Green is the new black

„A felhasználók folyamatos és minél alaposabb tájékoztatása mindig is a legfontosabb cél marad az Árukereső.hu-n, hiszen ezzel segítjük hozzá a fogyasztókat a legjobb ajánlat kiválasztásához” – mondta Baka László marketingvezető. Hozzátette: „a környezetünk megóvásához kapcsolódó trendek egyre erőteljesebben és mélyebben gyűrűznek be az életünkbe, megváltoztatva a fogyasztói igényeket, fokozódó hangsúlyt helyezve a fenntarthatóságra.” Miközben ez a szemlélet pár éve még csupán a társadalom kisebb szeletét jellemezte, a szakember szerint a zöldhullám mára elérte a többséget, a keresésekből ítélve kifejezetten sokak igényévé vált.

Az Árukereső.hu ezekhez igazodva folyamatosan fejleszti a rendszerét, hogy az maradéktalanul meg tudjon felelni a fogyasztók keresésében megmutatkozó zöld trendeknek. 

A környezetvédelem elvárássá érett

Miközben az emberek egy része továbbra is hajlamos a szándékok és a szavak szintjén megélni környezetvédelmi ambícióit, egyre szélesebb az a réteg, amelyiknél a fenntarthatóság elvárásként fogalmazódik meg. Erre reagálva az online webshopok a termékportfóliójuk kialakításukkor igyekeznek a vásárlói igényeket figyelembe venni, ami az Árukereső.hu kínálatán is nyomot hagy: mindenki számára ismerősek például az eldobható tényérok és poharak, ahol termékszámban a papírtermékekből több mint kétszer annyi található, mint a műanyag változatokból. A termékeken túl már az is egyre meghatározóbb szemponttá válik, hogy miben érkeznek a megrendelt termékek: Baka László szerint a fogyasztói preferenciákban is érzékelhető a részben vagy teljes egészében újrahasznosítható csomagolások iránti igény, egyre tudatosabban keresik, sőt el is várják ezek meglétét.

Energiacímkék: kettős könyvelés az összehasonlíthatóságért

Természetesen a fenntarthatóság egyéb módokon is megjelenik a termékkínálatban, amelynek meghatározó részét adják az úgynevezett fehéráruk. Mivel tavaly márciusban új energiacímkézési szabályok léptek életbe a mosó-, mosogató-, mosó-szárítógépekre, hűtőszekrényekre, fagyasztókra, borhűtőkre és televíziókra, ezek értelemszerűen felülírták az addigi gyakorlatot. Annak érdekében, hogy az oldalára érkező, havi átlagban 20 millió látogatást generáló fogyasztók a lehető legegyszerűbben találják meg a számukra legkedvezőbb ajánlatot, az Árukereső.hu úgy döntött: párhuzamosan szerepelteti a régi és az új energiacímkéket az érintett termékkörben, hogy ezzel is megkönnyítse a felhasználók dolgát és lehetővé tegye az egyszerűbb termékszűrési lehetőséget.

A vásárlók egyre nagyobb választják a kedvezőbb energetikai besorolású termékeket. A beszerzési áron túl ugyanis egyre fontosabb szemponttá válik számukra az adott gép energiafogyasztása, hiszen az már egy-két éves távlatban is jókora árkülönbséget is képes áthidalni egy olcsóbb, de kevésbé takarékos eszközhöz képest.
Ezen igények a piac diktálta kínálatban is megmutatkoznak, hiszen az Árukereső.hu ajánlatai között is látszik, hogy például a televízióknál az elérhető termékek 91 százaléka F és G besorolású, és mindössze 9 százalék a D és az E.

Tovább az eredeti cikkre: A fogyasztói elvárássá érő fenntarthatóság alakítja át az Árukereső.hu kínálatát

Vélemény, hozzászólás?