Divat találkozik mesterséges intelligenciával: Az Alta újraértelmezi a digitális stílustanácsadást

Egy fiatal nő digitális szekrényét nézi egy tablet kijelzőjén, miközben AI által ajánlott szetteket válogat.

Amikor a ‘Beverly Hills-i nősuli’ álma valóra válik

Valahol a 90-es évek nosztalgiája és a mesterséges intelligencia forradalma között született meg egy ötlet, ami ma már valóság: a digitális stylist, aki pontosan tudja, mit vegyél fel holnap reggel – még akkor is, ha te magad sem tudod, mit kíván a nap. Jenny Wang, a Harvardon végzett mérnök, ma már nem álmodozik, hanem cselekszik: 11 millió dolláros befektetéssel a háta mögött indította el legújabb startupját, az Alta-t.

Az öltözködés új korszaka: a szekrényed digitalizálva

Az Alta nemcsak egy app. Ez egy digitális gardrób, egy stílustanácsadó, sőt, egy személyes stylist – és mindezt egyetlen mesterséges intelligencia vezérli. A felhasználók feltölthetik ruhatárukat fotók, vásárlási számlák vagy az Alta adatbázisában történő keresés segítségével. Ezután az AI képes öltözéket ajánlani időjárás, naptárbejegyzések vagy akár az aznapi hangulat alapján.

Mindez ismerős lehet azoknak, akik látták a ‘Clueless’ című filmet: a főhősnő, Cher, számítógéppel válogatja össze az aznapi szettjét. Az Alta ezt a filmjelenetet hozza el a valóságba – csak most már valódi intelligenciával és valódi ruhákkal.

Nemcsak tech, hanem divat is: erős támogatói háttér

A vállalat mögött nem akármilyen nevek sorakoznak: Michelle Obama stylistja, Meredith Koop is közreműködött az AI betanításában. Az Alta befektetői között ott van az LVMH-t támogató Algaé Ventures, Kamala Harris unokahúga alapította Phenomenal Ventures, valamint olyan ismert arcok, mint Jasmine Tookes, Karlie Kloss és a DoorDash vezérigazgatója, Tony Xu.

Divat és technológia: egyre szorosabb szövetség

Az Alta nemcsak divatcikk, hanem infrastruktúra. Wang szerint a jövő fogyasztói élményeit új technikai architektúrákkal és felhasználói felületekkel kell felépíteni. Ezért folyamatosan fejlesztik a házon belüli modelleket, és szoros kapcsolatban állnak a felhasználói közösséggel. Máris partnerségre léptek a Council of Fashion Designers of America-val (CFDA), és terjeszkednek Európában – LVMH és Zita d’Hautville támogatásával –, valamint Ázsiában Marie Kondo segítségével.

Alta: egy álom testet ölt

Jenny Wang saját bevallása szerint még ma is aktívan kódol, és technikai tanácsadóként is szerepet vállal a projektben. Az Alta álomprojekt, de nem csak számára: mindenki számára, aki valaha is tanácstalanul állt a szekrénye előtt. Az Alta nemcsak öltöztet – stílust ad, időt nyer, és újrafogalmazza a digitális jelenlétünket a fizikai világban.