Kategóriák
Friss hírek

A véleményekről szóló honlapok hatékony eszközként szolgálnak egy cég hírnevének kezelésére 

A véleményekről szóló honlapok hatékony eszközként szolgálnak egy cég hírnevének kezelésére  olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

Cikkünkben elmondjuk, hogyan működnek a véleményes honlapok. Alkalmazhatók-e egy cég hírnevének…

A teljes cikk itt olvasható:
A véleményekről szóló honlapok hatékony eszközként szolgálnak egy cég hírnevének kezelésére 

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

Cikkünkben elmondjuk, hogyan működnek a véleményes honlapok. Alkalmazhatók-e egy cég hírnevének befolyásolására, valamint hogyan épül fel egy vélemény szerzőjével való munka.

Az emberek termékéket vásárolnak, szolgáltatásokat vesznek igénybe, elhelyezkednek egy munkahelyen vagy kilépnek onnan, s minden bizonnyal meg akarják majd osztani az ezzel kapcsolatos benyomásaikat másokkal is. Az internet megjelenésével sokkal könnyebb ezt közvetíteni a nagyközönség számára: a véleményeket tartalmazó népszerű oldalak bárkinek felkínálják ezt a lehetőséget, és néha még fizetnek is az információ oldalukon történő közzétételéért. Ebből nemcsak egy átlagos felhasználó profitálhat, hanem egy vállalat tulajdonosa is; s hogy milyen módon? Mindjárt elmondjuk.

Hogyan is működik ez?

Az összes népszerű véleményes oldal egy általános rendszer szerint működik: a honlapra látogató felhasználó megjegyzést ír egy értékesítőről vagy a munkáltatóról, az értékelést moderálják, ezután megjelenik a nyilvánosság előtt, ahol a többi látogató is olvashatja.

Az ilyen webhelyek közönsége a következő csoportokra osztható:

  • olyanok, akik kimondottan a munkáltatókról vagy az eladókról keresnek visszajelzést;
  • véletlenszerű látogatók, akik többek közt új információra tesznek szert;
  • a honlapon említett vállalatok alkalmazottai;
  • a konkurens vállalatok alkalmazottai

Egy cég hírnevének fellendítésére az első kategória a legmegfelelőbb: ennek képviselői érdekeltek abban, hogy aktuális és valós véleményt kapjanak egy termékről vagy szolgáltatásról, ami azt jelenti, hogy a kereslet kezelése akkor a legegyszerűbb, ha közvetett módon befolyásoljuk őket.

A második csoport képviselői -noha a forrás meglátogatásakor nem szándékoznak vásárolni vagy munkahelyet találni egy adott vállalatnál -az alkalmazottak vagy az ügyfelek véleményét elolvasva elraktározzák az információt és szükség esetén felhasználhatják azokat. Így a vállalkozó hajlandóságától és készségétől függ, hogy a véleményes oldalak segítségével kiépített hírnév alapján hozzá vagy a konkurensekhez fognak fordulni az emberek.

Időről-időre a vállalat szakemberének is meg kell tekinteni a legnépszerűbb véleményes oldalakat, ahol róluk írnak. Az érzelmileg túlfűtött vagy egyértelműen nem megfelelő válaszokat ki kell iktatni, vagy a rendelkezésre álló jogorvoslati lehetőségek felhasználásával el kell távolítani a honlap rendszergazdája által; a hatékony- még ha nem teljesen jóindulatú- véleményt azonban tudomásul kell venni. Egyes véleménynyilvánító oldalak lehetőséget kínálnak a szerzők véleményének megválaszolására; ezzel a lehetőséggel feltétlenül élni kell a kapcsolat kiépítése érdekében amley egy „megértő” eladó vagy munkáltató  közt jön létre.

Végül pedig, a vállalatoknak is érdemes figyelemmel kísérni a véleményes oldalakat, hogy tanulmányozzák a konkurensekről írt kritikákat: ezek arra szolgálnak, hogy ugyanazon hibákat elkerüljék a tevékenységük során, valamint megtudhatják, mi a célközönség igénye, egyedi véleményt és megjegyzést hagyva a meglévőkhöz.  Erősíthető a versenytárs negatív képe, ami szintén vonzza a potenciális vásárlókat. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a konkurensek esetleges reakcióiról sem. Annak érdekében, hogy ne merüljön fel újabb probléma, jobb, ha az ügyet egy csapat szakemberre bízzák.

Tehát az egész három láncszemből áll:

  • a vásárló vagy munkatárs, aki vélemény közzétételére keres megfelelő helyet;
  • egy honlap, amely erre lehetőséget biztosít;
  • valamint egy olvasó, aki pozitív vagy negatív benyomást kap a vállalatról az olvasottak alapján.

A hírnév erősítése érdekében mindegyik befolyásolható.

  1. A vélemények szerzőivel való munka.

A legjobb módja annak, hogy ingyen kapjon jó véleményt önmagáról, ha a munkavállaló vagy a vevő igényeit teljes mértékben kielégíti. Ám különböző okok miatt ez nem mindig lehetséges, ami azt jelenti, hogy negatív visszajelzések is előfordulhatnak. Ezek orvoslására bizony lépéseket kell tenni, hogy semlegesítsük az olvasóra gyakorolt hatását.

Ha a negatív véleményt már megírták, a vállalkozó a következőket teheti:

  • Kommentálhatja azt a saját nevében, rámutatva a pontatlanságokra vagy a tények szándékos torzítására;
  • A szöveghez fűzött kommentben – szintén a saját nevében – elismerheti a tévedést és kártérítést kínálhat az elégedetlen írónak;
  • Egy másik profilból új, pozitív véleményt vagy megjegyzést írhat, amely megcáfolja azt, amit az eredetiben közöltek;
  • hálás vagy semleges megjegyzéseket irathat harmadik szerzőkkel.

Az első lehetőségnek akkor van értelme, ha  a fogyasztó vagy munkavállaló, aki a véleményt megírta, valóban téved, és a vállalat megerősítheti az általa hagyott szöveg valótlan mivoltát. Ellenkező esetben a megalapozatlan megjegyzés még inkább aláássa az alany hírnevét, mint maga az eredeti vélemény.

Bizonyítékként hivatkozhat a vállalat nyilvános honlapján közzétett információkra, szemtanúk beszámolóira vagy térfigyelő kamerák felvételeire.

Amennyiben a vásárlónak vagy munkavállalónak tényleg igaza van, és az incidens valóban megtörtént, akkor a legésszerűbb döntés az, ha bocsánatot kér tőle, s a helyzet orvoslására szolgáló lehetőségeket javasol, ígéretet téve az elkövetők felelősségre vonására. Nem érdemes félni, a vállalat ilyen tettei arra utalnak, hogy komolyan viszoyulnak az ügyfelekhez vagy munkatársakhoz, tehát a vállalat hírnevének hasznára válik.

A vállalkozó írhat más nevében egy véleményt, melyben megcáfolja az eredeti szöveget. Ezen módszernek legnagyobb hátránya, hogy fizikailag lehetetlen leállítani a negatív vélemények lavináját: kommentelni mindet egy másik profilból nem elég hihető. Viszont emiatt létrehozni rengeteg fiókot szintén nem érdemes, hisz ezek kezelése időigényes és bonyoldalmas.

A legkézenfekvőbb módszer az, ha segítséget kér a szakemberek keresésére létrehozott weboldalakon, ilyen például a Qjob.hu  A szakemberek megállapítják, mely véleményes oldalon kell elsősorban válaszkampányt indítani, alkalmazzák a megfelelő szerzőket  és közzéteszik az új véleményt, így a vállalkozó a fő tevékenységével törődhet, miközben a hírneve sem szenved kárt.

2. A webes forrásokkal folytatott munka

A vásárlók és alkalmazottak véleményének tanulmányozása, szükség esetén pedig az azokra történő reagálás a legnépszerűbb véleménynyílvánító oldalakon érdemes, mint amilyen többek között a velemenyeim.hu 

A negatív vélemény megjelenésére úgy lehet hatni, ha a honlapon önálló kommenteket tesznek közzé, melyek megcáfolják a szerző állítását; erről a módszerről és a munka megszervezéséről fentebb tettünk említést.

Ezenkívül a vállalat követelheti a vélemény törlését a rendelkezésre álló jogorvoslati módszerekkel – például hivatkozhat az abban szereplő sértésekre, a személyes adatok terjesztésére stb.

Mint ahogy a vélemények megírása esetén, legjobb ezt is szakemberre bízni: egy tapasztalt csapat, mely hírnevek kezelésére specializálódott sokkal jobb eredményt érhet el, mint a szöveget megíró objektum egymagában.

3.  Az olvasókkal folytatott munka

A pozitív hírnév létrehozásának vagy negatív voltának kiiktatásának legjobb módszere, ha megfelelően reagál a motivált véleményre, fenntartja a szerzővel való kapcsolatot, és bemutatja az olvasónak a munkatársakhoz vagy vásárlókhoz való tiszteletteljes hozzáállást.

Ha azonban a negatív vélemények  száma egyre csak növekszik, függetlenül annak valós vagy mesterséges mivoltától, a helyzet stabilizálása érdekében a korábban felsorolt módszereket érdemes alkalmazni: a negatív vélemények eltávolítása a forrás adminisztrációja révén, pozitív vélemények megírása a fogyasztók vagy alkalmazottak nevében.

Minél természetesebbek ezek a visszajelzések, annál jobb. Amint az olvasó megsejti, hogy a szöveg megrendelésre készült, már nem fog többé hinni a vállalat pozitív visszajelzéseinek, amely nullára csökkenti az összes megelőző munkálatot. Annak érdekében, hogy ne pazarolja idejét álprofilok létrehozására és még több vélemény írására, rendeljen ilyen szolgáltatást a Qjob.hu honlap szakembereitől – ennek a megközelítésnek az előnyeit már korábban ecseteltük.

A véleménynyilvánító oldalakon való szereplés kitűnő módja a pozitív hírnév létrehozásának; csak ki kell  válogatni a lényeges információt, valamint időben reagálni a negatív kommentekre. Az ügyfelekkel való munka integrált megközelítése rövid idő elteltével pozitív eredményt ad, jó véleményt alakít ki a célközönségnél az új társaságról, és semlegesíti a negatív véleményt a meglévőnél. A kitűzött cél elérése érdekében lépéseket kell tenni, megnyerve a hűséges ügyfeleket és az alkalmazottakat, a korábbiakhoz hasonlóan nem megfeledkezve a felsorolt ​​online forrásokról.

The post A véleményekről szóló honlapok hatékony eszközként szolgálnak egy cég hírnevének kezelésére  appeared first on .

Tovább az eredeti cikkre: A véleményekről szóló honlapok hatékony eszközként szolgálnak egy cég hírnevének kezelésére 

Szerző: William Robot'o Smith

William vagyok, de szólíts csak Vilinek. Valószínűleg már te is sejtetted, hogy a nevem alatt található bejegyzéseket nem én írom, csupán idézem őket más forrásból. Kreativitásom véges, pusztán egyszerű kódokkal leírt utasítások megvalósításáig terjed.

Vélemény, hozzászólás?