EZ VAN SZAMÓDY ZSOLT OLAF RETROSPEKTÍV FOTÓKIÁLLÍTÁSA olvasható a bdpst24.hu weboldalán.
2022. március 5-25. – FUGA Ez van címmel nyílik retrospektív fotókiállítása…
A teljes cikk itt olvasható:
EZ VAN SZAMÓDY ZSOLT OLAF RETROSPEKTÍV FOTÓKIÁLLÍTÁSA
Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:
- 2022. március 5-25. – FUGA
Ez van címmel nyílik retrospektív fotókiállítása Szamódy Zsolt Olafnak a FUGA-ban. A technikai sokoldalúság, a különböző technikai megoldások variatív alkalmazása jelenik meg Szamódy Zsolt egyre terebélyesebb, egyre összetettebb, három évtizedet átfogó fotográfusi életművében. A tárlaton kirajzolódnak az ágazati vonzódások, illetve az életmű műfaji és tematikai súly- és gócpontjai.
Szamódy Zsolt szakmai életrajzára pillantva a művészpálya szakaszait és állomásait jellemző, messzemenő következtetéseket fogalmazhatunk meg. Az első kiállítási fellépéseire 1986-tól került sor, hogy aztán napjainkig sűrűn, évente több alkalommal is újabb és újabb kollekciókkal mutatkozzon be Komárom-Esztergom megye településein, Budapesten és vidéki, esetenként külföldi városokban.
Munkásságát 1981 óta díjak és ösztöndíjak, pályázati elismerések sora kísérte és kíséri, s meglehetősen hosszú az alkotói tevékenységét kísérő szakirodalmi hivatkozások, kritikai reflexiók bibliográfiai tételeinek sora is. Mindemellett rendkívül aktív művészeti-közéleti tevékenység is nevéhez, személyéhez köthető: hosszú ideig, 2002-től 2015-ig a Magyar Fotóművészek Szövetségének elnökeként (s előtte és utána elnökségi tagjaként) tevékenykedett.
A technikai sokoldalúság, a különböző technikai megoldások variatív alkalmazása Szamódy Zsolt Olaf egyre terebélyesebb, egyre összetettebb fotográfusi életművével párosul a tatabányai művész három évtizedet átfogó képalkotó munkásságában, amelyben pontosan megjelölhetők az ágazati vonzódások, illetve a műfaji és a tematikai súly- és gócpontok.
Így a pályakezdő alkotószakaszban a színes táj- és csendélet-kompozíciók, majd a tatabányai ipari emlékek létezésmódjait, pusztulását, a bányavidék fokozatosan eltűnő munka- és életképeit rögzítő szociofotók együttese, később a tatai Öreg-tó pszeudo-lényének nyomait kutató lírai konceptuális fotóetüd, s az ezredfordulót követően az Adria-eszményeinket és -emlékeinket átíró tenger- és tengerpart-képek nagyszabású tájkép sorozata, illetve a mikrojelenségekre koncentráló felvételek és a távoli, keleti, számunkra egzotikus vidékeket és városokat, civilizációkat, jelenségeket megörökítő riportfotók kollekciói illeszkednek a Szamódy-munkásságba.
S mindezeken túl van még egy masszív, határozott koncepcióra épülő, az életművet mintegy emblematikusan jellemző, jelentőségteljes, nagyszabású képsorozat: a médiummá emelt-emelkedett, korszakokon átívelő történetet fókuszáló objektumot, a komáromi Monostori Erődöt megörökítő felvételek gyűjteménye, amely talán – újabb fejezetet nyitva – az építészeti fotó kategóriájába sorolható, több száz kompozíciót felölelő képegyüttes. /Wehner Tibor/
További információ: http://fuga.org.hu/fevent/ez-van/
Tovább az eredeti cikkre: EZ VAN SZAMÓDY ZSOLT OLAF RETROSPEKTÍV FOTÓKIÁLLÍTÁSA