A sokszínűségért és a befogadásért kampányolnak olvasható a mmonline.hu weboldalán.
Az előítéletek lebontása és befogadó munkahelyek kialakítása a célja a HBLF…
A teljes cikk itt olvasható:
A sokszínűségért és a befogadásért kampányolnak
Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:
Az előítéletek lebontása és befogadó munkahelyek kialakítása a célja a HBLF EU Sokszínűségi Hónap rendezvénysorozatnak, amelyhez idén számos nagy hazai vállalat és szervezet is csatlakozott, többek között a TESCO, Telekom, Shell, Diageo, KPMG, Jobsgarden, Jysk, Schneider, Kyndryl, Yettel, CETIN, a Praktiker és még sokan mások is. Az Európai Sokszínűségi Hónap célkitűzése, hogy felhívja a figyelmet a munkahelyen és a társadalomban való sokszínűség és befogadás fontosságára, arra, hogy elkerüljük a nemi, faji, vallási, nemzetiségi vagy bármely más alapú munkahelyi diszkriminációt és minél inkább egyenlő esélyeken alapuló társadalmat és gazdaságot hozzunk létre. A HBLF EU Sokszínűségi Hónap keretében számos rendezvény, workshop és beszélgetés látogatható, online követhető.
A Hungarian Business Leades Forum (HBLF) immáron 6. alkalommal veszt részt és az EU Sokszínűségi Hónapon. Istenesné Solti Andrea a HBLF elnökeként meghívást kapott az Európai Unió Sokszínűségi Hónap brüsszeli megnyitó ünnepségére is. Előadásában arról beszélt, hogy a HBLF – az Európai Unió Sokszínűségi Kartájának kizárólagos, hivatalos magyarországi képviselőjeként – milyen lépéseket tett és tesz meg annak érdekében, hogy hazánkban támogassa a sokszínűséget. Beszédében kitért arra is, hogy milyen konkrét programokat indított a HBLF Magyarországon és a vállalkozásoknak milyen lépéseket kell megtenniük annak érdekében, hogy elmozdulhassanak a nemi szempontból kiegyensúlyozottabb vezetés felé.
“Izgatottan várjuk tagjainktól és minden vállalattól, aki elkötelezett a Diversity & Inclusion & Equity iránt, a májusra tervezett programjaikat. Bízunk benne, hogy az idén is nagyon sok érdekes, hasznos, színes programot látunk és népszerűsíthetünk Kartánk honlapján és hírleveleinkben, valamint a közösségi oldalainkon. Ünnepeljük együtt ismét a sokszínűséget és befogadást, osszuk meg jó gyakorlatainkat minél szélesebb körben, különösen azokkal a szervezetekkel és magán emberekkel egyaránt, akik tanulni és fejlődni szeretnének e téren” – osztotta meg Gárdus Zsuzsa, a HBLF elnökség tagja, aki szintén részt vett Brüsszelben a nyitó ünnepségen, képviselve a HBLF Sokszínűségi Kartát. A HBLF delegáció tagja volt H.E. Czakó Borbála is, a HBLF tiszteletbeli elnöke.
“2023-ban a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) kereteiben több közös programot is szervezünk a Sokszínűségi Karta és HBLF tagvállalatokkal. Ezek általában nyitott események, programok és fő céljuk az, hogy jógyakorlatok bemutatásával példát mutassunk és ötletekkel segítsük azokat a vállalatokat, akiknek fontos ez a téma, és kapcsolódni szeretnének a Sokszínűségi Karta közösségéhez. Külön öröm számunkra, amikor a legfiatalabb Karta tagok aktivizálják magukat saját vállalati programokkal, vagy amikor egy “újonc” Karta tagunk segítségül hívja adott sokszínűségi témában már szakértőnek és specialistának számító régebbi Karta tagvállalatot, hogy közösen valósítanak meg dolgozóiknak sokszínűségi programokat” – tudhattuk meg Kovács-Czövek Hajnalkától, a HBLF ügyvezető igazgatójától.
Részletek a programsorozatból
Az #IamRemarkable workshop, mely a Google kezdeményezése, egy világszintű mozgalom, mely célja, hogy mindenki – beleérte az alul reprezentált embereket – képes legyen megünnepelni a szakmai és személyes eredményeit. A TESCO munkavállalóinak szóló programsorozata három fő téma köré szerveződik: nők és családok, fiatalok és generációk, valamint fogyatékkal élők. A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége – MVÜK több programmal is csatlakozik a sokszínűségi hónaphoz. Nők, innováció a digitális világban címmel tart konferenciát, játékalapú workshopot szervez a vezetői döntéshozatal témakörében, valamint az MVÜK Ipari Klub gyárlátogatást szervez a tatabányai Grundfosnál. A Legrand Zrt. fontos küldetésének tartja, hogy támogassák női munkavállalóikat, így májusban nőknek szóló workshopot szervez. A Holland-Magyar Kereskedelmi Egyesület a kulturális sokszínűség jegyében tart előadást „A sokszínű és befogadó vállalatok sikeresebbek, ha igen, miért?” címmel. A Green Business Academy üzleti reggelit tart, mely a természeti biodiverzitás és a társadalmi sokszínűség témaköröket öleli fel. A Praktiker Kft. több programmal is kapcsolódik a rendezvénysorozathoz. Nyílt rendezvénye a klímaválság, a gyermekkori szorongás, gyermekjogok köré épül, workshopot tart a szív és érrendszeri megbetegedésekről és azok megelőzéséről, valamint egy online rendezvényében a Lelki állóképességgel foglalkozik. A Műtárgy.com a Műtárgyak Éjszakája Fesztivállal várja az érdeklődőket, ahol külön hangsúlyt kapnak nők a művészetben, illetve több programjuk a fogyatékkal élőket célozza meg. A Yettel Magyarország Zrt. egy inspiráló napra invitálta a középiskolás lányokat a „Lányok Napja a Yettelnél” címmel, ahol megtudhatták, hogyan került a net a mobiljukra és bepillantást nyerhettek a kulisszák mögé is, hiszen a program Magyarország egyik legmodernebb, legkörnyezettudatosabb irodaházában került megrendezésre. A Ringier Hungary Kft. pedig Magyarországon is bemutatta “Equal Voice” nemzetközi programját, melyről biztosan még sokat hallhatunk majd a közeljövőben. A HBLF Sokszínűségi Karta Magyarország is szervez programokat a hónap során, és számos rendezvénnyel hívja fel a figyelmet a sokszínűség és befogadás fontosságára, többek között Iványi Orsolya menopauza aktivista tart előadást a menopauza-barát munkahelyről, kihívásokról, hogyan érdemes a menopauza témájához közelíteni.
A A sokszínűségért és a befogadásért kampányolnak bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.
Tovább az eredeti cikkre: A sokszínűségért és a befogadásért kampányolnak