A Rail Cargo Hungaria megkezdte a cukorrépa-fuvarozást a Magyar Cukor Zrt. gyárába olvasható a z közlekedésvilág.hu weboldalán.
A Rail Cargo Hungaria (RCH) megkezdte a cukorrépa beszállítását a Magyar…
A teljes cikk itt olvasható:
A Rail Cargo Hungaria megkezdte a cukorrépa-fuvarozást a Magyar Cukor Zrt. gyárába
Ahogy a z közlekedésvilág.hu beszámolt ma róla:
A Rail Cargo Hungaria (RCH) megkezdte a cukorrépa beszállítását a Magyar Cukor Zrt. kaposvári gyárába és ezzel megkezdődött a 2023. évi cukorrépakampány. A piacvezető vasúti árufuvarozó vállalat 2024. január végéig összesen 450–470 ezer tonna terményt továbbít az egyetlen magyarországi cukorgyárba, mintegy 40 magyarországi feladóállomásról. Az alapanyagot vasúton az RCH fuvarozza, a termés fennmaradó mintegy 50 százaléka közúton jut el a gyárba.
A magyar gazdák idén a tavalyinál lényegesen nagyobb termőterületen, 14 ezer hektáron vetettek cukorrépát a gyár számára. Az augusztusig kedvező időjárás magas termésátlagot eredményezett, így a becslések szerint hektáronként átlagosan 62–65 tonna körül alakul, a termény cukortartalma várhatóan átlagos lesz.
Napi négy cukorrépavonat
A kampány tervezett 125–130 napja alatt a társaság szerelvényei összesen több mint 150 ezer kilométert tesznek meg, és naponta átlagosan négy cukorrépavonat közlekedik majd a magyar vasúti hálózaton. Nem ritka, hogy a Rail Cargo Hungaria vonatai 450 kilométernél távolabbról is fuvaroznak terményt.
Nehéz külső feltételek
A tavalyi kampányidőszakhoz képest csökkent ugyan a vontatási villamos energia ára, azonban még mindig többszöröse a korábbi évek árszintjének. Emellett a vasúti infrastruktúrán folyó számos pályafelújítási munka nehezíti és drágítja a vasúti fuvarozást a közúttal szemben, és állítja kihívás elé az RCH-t. A kampány lebonyolítása magas szintű logisztikai szervezettséget igényel annak érdekében, hogy az RCH teljesíteni tudja a megnövekedett fuvarfeladatot.
Tovább az eredeti cikkre: A Rail Cargo Hungaria megkezdte a cukorrépa-fuvarozást a Magyar Cukor Zrt. gyárába