A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája olvasható a mmonline.hu weboldalán.

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot…

A teljes cikk itt olvasható:
A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota Európa második legnépszerűbb személyautómárkája lett. Miután az értékesítési sikerekben meghatározó szerepet játszott a piac legszélesebb a Toyota Yaris városi kisautótól a Lexus LC prémium sportkupéig terjedő, 20 modellből álló öntöltő hibrid elektromos kínálata, a Toyota Motor Europe sikeresen teljesítette az Európai Unió flottaszintű szigorodó széndioxid-kibocsátási határértékeire vonatkozó előírásokban foglaltakat.

A Toyota Motor Europe (TME) 2021-ben 1.076.300 Toyota és Lexus jármű értékesítéséről számolt be. A tavalyi évben így a világjárvány és az általános iparági félvezetőhiány ellenére a TME teljes piaci részesedése 0,4 százalékponttal, 6,4 százalékra nőtt, ami rekord a vállalat történetében – ez 2018 óta 1,4 százalékpontos növekedést jelent. Ez a teljesítmény először emelte a Toyota márkát Európában a második helyre az új személyautó-eladások rangsorában. A siker egyik kulcsfontosságú eleme a cég alacsony széndioxid-kibocsátású modelljei iránt rekordmagas vásárlói igényeknek tudható be, amely kiterjed az akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás elektromos, plug-in hibrid és hibrid járművek széles skálájára. A TME 623.777 példányszámban adott el hibrideket – amely 19 százalékkal haladja meg a korábbi év azonos adatát –, ezzel a teljes mix 58 százalékát, Nyugat-Európában pedig 70 százalékát tették ki ezek a modellek.

Decemberben a Toyota és a Lexus is számos új, elektrifikált modellt mutatott be, amelyek a karbonsemleges stratégia megvalósításának központi elemét képezik majd. A vállalat 2030-ig világszerte 30 akkumulátoros elektromos járművet kínál majd, amelyek minden szegmensre kiterjednek. Ezen időpontig a TME célja, hogy Nyugat-Európában legalább 50 százalékban zéró emissziós járműveket (ZEV) értékesítsen, míg a Lexus márka 100 százalékos ZEV-értékesítést céloz meg ugyaneddig. 2035 felé haladva a TME készen áll arra, hogy az EU-régióban nullára csökkentse a széndioxid-kibocsátást az új járművek tekintetében. Rövidebb távon a TME 2025-ig 10 modellre bővíti a ZEV termékkínálatát.

A márkák és az adott modellek teljesítménye

A Toyota 2021-ben 0,6 százalékponttal, 6,3 százalékra növelte részesedését a mainstream piacon, miközben az értékesítési volumen 9 százalékkal, 1.003.859 példányra nőtt. A márka legkeresettebb modelljei, a Corolla, a Yaris és a RAV4 tették ki az eladások 55 százalékát. A hibrid járművek összességében 58 százalékot (+5,0 százalékpont éves szinten), míg Nyugat-Európában 69 százalékot (+6,0 százalékpontos növekedés) tettek ki. A legfontosabb újdonságok közé tartozik a teljesen új Yaris Cross kompakt SUV. 2021 áprilisában jelentették be az új akkumulátoros elektromos bZ almárkát, amelynek tagjai a dedikált eTNGA platformra épülnek, míg 2021 decemberében máris jött a bZ4X SUV európai premierje.

A Lexus éves szinten 2 százalékkal növelte értékesítési volumenét, és 2,3 százalékos prémium piaci részesedést ért el. A márka legkeresettebb termékei, az UX, az NX és az RX adták az eladások 81 százalékát. Összességében a hibrid járművek tették ki a teljes európai eladások 61 százalékát, ami csak Nyugat- és Közép-Európát tekintve 96 százalékra nőtt. 2021 negyedik negyedévében a Lexus piacra dobta a második generációs NX-et, bemutatva a márka első plug-in hibrid járművét – az alaposan továbbfejlesztett hibrid modellváltozat mellett. A márka a közelmúltban bejelentette, hogy 2022 első felében bemutatják első, dedikált platformra épülő tisztán elektromos típusát, az RZ 450e-t. A Lexus ambiciózus növekedési tervei között szerepel, hogy 2025-ig 20 modellt dobnak piacra, aminek köszönhetően 130.000 eladott példánnyal számolnak, ezzel közel megduplázva a jelenlegi éves európai eladásokat.

TME összefoglaló 2021. január-december:

Összes eladás: 1,076,300 (+8.4% előző évhez képest)

Piaci részesedés: 6,4% (+0.4% előző évhez képest)

Összes hibrid eladás: 623.777 (+19% előző évhez képest)

Hibrid mix: Nyugat-Európa: 70% – Kelet-Európa: 24% – Egyben: 58%

Toyota összefoglaló 2021. január-december:

Összes Toyota eladás: 1.003.859 (+9% előző évhez képest)

Legkelendőbb modellek: Corolla modellcsalád (208.028); Yaris (179.383); RAV4 (161.266)

Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (143.595); Corolla Hybrid modellek (166.811); Toyota C-HR Hybrid (112.757)

Összes hibrid eladás: 579.698 (+19% előző évhez képest)

Hibrid mix: Nyugat-Európa: 69% – Kelet-Európa: 26% – Egyben: 58%

Lexus összefoglaló 2021. január-december:

Összes Lexus eladás: 72.441 (+2% előző évhez képest)

Legkelendőbb modellek: UX modellcsalád (21.144); NX modellcsalád (19.493); RX modellcsalád (18.346)

Legkelendőbb hibridek: UX Hybrid (17.261); NX Hybrid (14.255); RX Hybrid (5.718)

Összes hibrid eladás: 44.079 (-1% előző évhez képest)

Hibrid mix: Nyugat-Európa: 91% – Kelet-Európa: 8% – Egyben: 61%

A A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

Vélemény, hozzászólás?