minden, amit még nem tudtál az e-sportról 

minden, amit még nem tudtál az e-sportról  olvasható a bdpst24.hu weboldalán.

Befejező szakaszához érkezett az 5. hazai e-sport rangadó, a K&H Magyar…

A teljes cikk itt olvasható:
minden, amit még nem tudtál az e-sportról 

Ahogy a bdpst24.hu beszámolt ma róla:

Befejező szakaszához érkezett az 5. hazai e-sport rangadó, a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság. A nemrég zárult romániai világbajnokság után itthon is összemérik tudásukat a legjobb hazai e-sport versenyzők. De mennyire ismerjük ezt a sportágat, amelytől világszinten dollármilliárdos bevételt várnak, és amely a játékosok és szurkolók millióit mozgatja meg naponta? 

A szeptemberi romániai IESF világbajnokságon a Magyar E-sport Válogatott minden idők legjobb CS:GO eredményével az 5-8. helyen zárta a tornát. November közepén pedig végéhez ér a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság 5. évada, ahol 9 játékban, 12 millió forint összdíjazás mellett csapnak össze a legjobb hazai e-sportolók, aminek a versenyeit az Esport1tv online csatornáin lehet követni. 

„A K&H e-sport kutatása alapján már az emberek 65 százaléka korunk szellemi sportjának tartja az e-sportot, ami egyre nagyobb teret követel magának a profi klubokban és a szurkolók között is. Fontos ezért, hogy hazai szinten is teret kapjanak a legelhivatottabb tehetségek, a kiemelkedő teljesítményt nyújtó játékosok. A bajnokság és a nemzeti válogatott támogatása mellett azonban abban is aktív szerepet vállalunk, hogy a széles közönséggel megismertessük és elismertté tegyük ezt a fiatal, de szédületes sebességgel fejlődő sportágat” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport, az e-sportot 6 éve támogató pénzintézet kommunikációs vezetője. 

Amit mindenképpen érdemes tudni az e-sportról:  

  • Idén világszinten 1,08 milliárd dolláros bevételt várnak az e-sportban.
  • A 2021-es nemzetközi bevételek alapján az 5 legnépszerűbb e-sport játék a League of Legends, a Fortnite, a Dota 2, a Valorant és a Call of Duty. 
  • A legnézettebb e-sport játék a League of Legends, aminek a világbajnoksága október 10-én kezdődött Szöulban, a kifejezetten a játékra tervezett és épített LoL Parkban. 
  • A 18-34 éves e-sport rajongók 60 százaléka hetente legalább egyszer néz e-sportot. 
  • 2025-re várhatóan már az e-sport nézők közel fele (45%) telefonon keresztül fogja követni a mérkőzéseket.
  • A mobil e-sport versenyek – mint a Clash Royale és a PUBG – népszerűsége egyre nagyobb. 
  • Habár a gamerek 45 százaléka nő, a nézőknek már csak közel az ötödét (22%), a profi e-sport játékosoknak pedig egyelőre csak töredékét teszik ki a hölgyek. A rajongók között viszont egyre növekszik a táboruk, 2016-tól 2021-ig 19 százalékkal emelkedett a számuk.

a K&H e-sport kutatásról

Az IPSOS által végzett online felmérés 2022. május 23. – július 1. között zajlott, 600 fő megkérdezésével, a 20-65 éves városi lakosság körében. 

www.kh.hu 

Tovább az eredeti cikkre: minden, amit még nem tudtál az e-sportról 

Vélemény, hozzászólás?